Értékelés: Kendall Kulper - A tenger boszorkánya



"Azt hittem, valaki átvágja majd a torkomat, vagy megáll a szívem. Felkészültem rá, beletörődtem. Arra viszont nem számítottam, hogy rengeteg módja van a halálnak. Nem tudtam, hogy anélkül is meg lehet gyilkolni valakit, hogy hozzáérnénk."



 Fülszöveg:



A 16 éves Avery Roe szeretne végre nagyanyja nyomdokaiba lépni, és elfoglalni az őt megillető helyet a Prince-sziget következő boszorkányaként. Arról álmodik, hogy talizmánokat készít, melyek mágiával megóvják a bálnavadászokat a tengeren, és megvédik a sziget lakóit. Ám az anyja a jó modor és az előkelőség unalmas világába kényszeríti, amivel megakadályozza, hogy kibontakozzon Averyben a szunnyadó varázserő. Az asszony mindent megtesz annak érdekében, hogy lányát távol tartsa nemcsak a mágiától, hanem saját nagyanyjától is.
Egy napon Avery szörnyű álmot lát: valaki meg fogja ölni őt. Így egyre sürgetőbbé válik, hogy felszínre hozza varázserejét. De úgy tűnik, minden ellene dolgozik. A lány egy tetovált szigonyosfiúban, Tane-ben talál váratlan szövetségesre. A fiú saját mágiája révén megakadályozhatja Avery halálát. Felcsillan a remény, hogy az ifjú boszorkánylány elmenekülhet végzete elől, de mindezért olyan áldozatot kell hozniuk, amire egyáltalán nincsenek felkészülve.




Oldalak száma: 416
Borító: FÜLES, KARTONÁLT
Súly: 392 gr
ISBN: 9789632616292
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2016
Árukód: 2640439 / 1150087
Sorozat: Dream válogatás
Fordító: Vince Judit Andrea

Először is szeretném megköszönni a kiadónak a lehetőséget, hogy elolvashattam a könyvet. Másodszor pedig szeretném nekik megköszönni, hogy elhozták nekünk ezt a könyvet. Számomra a Maxim kiadó az, aki könyveiben eddig még nem csalódtam. Lehet, hogy nem száz vagy ezer könyvet olvastam tőlük, hanem mondjuk húszat, de az a húsz olyan volt, amire bármikor örömmel emlékszem vissza. Ezeket az élményeket, amiket az ő könyveikkel átéltem semmiért nem cserélném el. Olyan világot mutatott meg, amit kevesen, olyan erőt adtak, melyeket még senki. Annyira kiragadtak sokszor a zord valóságból, hogy újult erővel tértem vissza a szürke, egyhangú hétköznapokba és ez a kiadó nélkül nem lett volna soha lehetséges. Újabb mosolyt, újabb örömöt és egy újabb lehetőséget adott arra, hogy szebbnek lássam a napokat. Ezek a dolgok miatt pedig nagyon hálás vagyok a kiadónak.


Borító:

Csodálatos. Egyszerűen figyelemfelkeltő. Pont csütörtökön jártam egy könyvesboltban, mivel az előző nyereményjátékhoz megkellett vennem a könyvet és az első könyv, amin igazán megakadt a szemem az ő volt. Ezzel pedig szerintem mindent elmondtam arról, hogy mennyire figyelemfelkeltő a könyv. A tenger egyértelmű gondolom, hogy minek a jelentése, hisz a cím is A tenger boszorkánya. A lányon a vörös/piros kabát nálam a vért és a fájdalmat mutatja meg, hisz bármennyire is lenne nagyszerű boszorkánynak lenni, ez ebben az életben egy fájdalommal teli történés és, hogy milyen fájdalommal jár? Azt sajnos, hogy megtudd elkell olvasnod. De hidd el megéri. Ha pedig belekezdtél számodra is olyannyira viharos érzelmeket vált ki, mint ahogy a borító is jelképezi. Remélem készen álltok egy új világba való belépéshez. Nyugodtan hozzátok magatokkal a szerencse köveitek, láncaitok és talizmánotok, hisz ez egy kalandos utazás lesz. Viszont azt nem ígérem, hogy meg is védenek.


Személyes véleményem:

Én alapjáraton imádom a boszorkányos könyveket, meg úgy teljesében az egész Fantasy világot. Mikor rossz hangulatom van és semmi sem tud jobb kedvre deríteni olyankor mindig keresek egy könyvet, ami egy olyan világban van, ami itt a valóságban nem létezik, ha pedig mégis akkor sajnos nekem még nem fedték fel magukat, de biztos azért, mert tudtommal én mugli vagyok. Szóval a mai nap margójára is egy felvidítással próbálkoztam és így a nap végére rájöttem, hogy tökéletes választás volt Kendall Kulper könyve. Imádtam ezt a világot. Teljesen máshogy tekintettek a boszorkányokra, mint amiket eddig a legtöbb könyvben olvastam és a legtöbb sorozatban láttam. Avery karaktere nagyon megfogott. Olyan elszánt és szeleburdi volt. Végig, még az utolsó utáni pillanatokban is úgy éreztem, hogy neki minden sikerülni fog, amit akar. 


Magáról a könyvről:

A mai napon a Prince-szigetekre utaztunk el, ahol él a tizenhat éves Avery is. A ROE család egyik leszármazottja. Ezt a nevet eddig mindig azok a lányok kapták a könyvekben (legalábbis, amit olvastam), akik erősek, tűziesek, kitartóak és nagyon bátrak. Most sem hozott csalódást, hisz Avery ezt mind teljesíti egy személyben. Averyt 12 éves korában magával vitte az édesanyja, hisz egészen eddig a nagymamája nevelte, aki boszorkány volt. A lány vágya mindig is az volt, hogy nagymamája nyomdokaiba lépjen.

Ő is boszorkány akart lenni, de egészen kicsiként csak az álomfejtéshez értett, ami szerintem elég király még ilyen fiatalon is. Viszont mindent megváltoztatott mikor édesanyja eljött érte és egy olyan életbe próbálta kényszeríteni, amit ő soha sem akart. Most Avery tizenhat éves. Négy éve nem látta idősödő nagymamáját, aki már ereje végén jár és még mindig nem vált belőle boszorkány. Kipróbált rengeteg praktikát, hisz annyit tudott, hogy fájdalom kell ahhoz, hogy valakiből igazi boszorkány legyen, de azt álmaiban sem gondolta volna, hogy mégis milyen és milyen mértékű fájdalom kell ehhez. 

Avery és édesanyja kapcsolata nem a legjobbak szerint alakult, hisz mint már mondtam egy erős személyiségű lány, aki nem igazán díjazza, hogy elvitték a végzete elől, ami nem mást, mint az, hogy boszorkánnyá váljon. A cél mindig is előtte lebegett viszont hiába próbálkozott nem járt sok sikerrel. Az óra mégis ketyegett, hisz Averynek álma volt, melyben saját halálát látta. De hiszen egy Roe boszorkányt nem lehet megölni, vagy mégis? Hisz benne szunnyad a varázserő lehet még sincs olyannyira biztonságban, mint ahogy azt gondolta. Most pedig nem sok emberre számíthat. 

Az édesanyja soha nem segítene felszínre engedni a varázserejét és a nagyanyjához nem tud fordulni bárhogy is próbált. Legjobb barátját és egyben az egyetlent is pedig felveszik az egyik bálnavadász hajóra, így úgy néz ki nincs senki, aki segítene neki. Majd felcsillan a remény, egy idegen, tetovált jóképű srácnál. Tane nem idevalósi mégis segít a kisboszorkánynak, aki persze cserében az egyetlen dologgal tudja viszonozni, ami megy neki ez pedig az álomfejtés. Abból pedig, hogy mi fog történni akkor, ha két erős karakter találkozik szerintem még te sem tudod. Mondjuk csak akkor, ha kezedbe veszed a könyvet és elolvasod. 

Kedvenc szereplők:

Thomy: Ő az igazi baráttípus. Mindig ott volt Averynek, amikor szüksége volt rá és soha nem hagyta cserben még akkor sem mikor tudta, hogy hatalmas veszéllyel kell szembenéznie, ha segíteni akar a lánynak, akiben mint gondolom már páran rájöttek..szerelmes. De Thomy kedves, jószívű és mindig vigyáz,segít neki szóval tökéletes minden szempontból mégsem lépte át soha a barát kategóriát, hanem megfelelt neki a vegetálás. Ami nálam példaértékű.

Avery:  Imádtam magát az egész lényét. Annyira tetszett, hogy tudta mit akar az életben. Tudtam, hogy milyen életet szeretne élni. Igaz kicsit máshogy képzelte, mint ahogy lehetséges lett volna, de mindig kitartott mellett. Tüzes, harcias és ezenkívül tisztaszívű. Nem hagyja, hogy bárki megakadályozza célja elérésében és nem érdekli mennyi szabályt kell megszegnie, amíg el nem éri célját. Ez miatt pedig nagyon becsülöm, hisz mindig erős személyiségre mutat, ha valaki ennyire kitartó. Mások lehet önfejűnek gondolják vagy utálatosnak és elkényeztetetnek mert nem mutat köszönetet azért, amilyen életet az édesanyja ajánl vagy ad neki, de soha ne felejtsük el, hogy ő egy Roe boszorkány, ami kötelezettségekkel jár és ezt senki nem szegheti meg büntetlenül.

Tane:  Most biztos, hogy páran megkérdezitek miért van a listán, de számomra igazi lovag volt, főleg a vége felé, amit ő véghezvitt azt nem sokan tették volna meg, ez miatt pedig nem maradhat le erről a listáról. Azt viszont nagyon sajnálom, ami vele történt, de egyáltalán nem bánom, hisz így sokkal kalandosabb lett a befejezése, ami kell egy könyvhöz, hogy ne legyen kiszámítható.


Essie Roe: Direkt írom így a nevét, hisz erre csak a végén döbbentek rá, hogy ki az. Ezért sem lövöm le az érdekességet. Ugyanilyen oknál fogva került fel ő is a listámra, mint Tane. Az utolsó pár oldalon történt cselekedeteiért neki minden hibát megbocsátottam. Főleg miután mindennek megtudtam az okait. :D


Kedvenc idézetek:


"A varázslat néha túlságosan is megkönnyíti a dolgokat, Avery. Annyira könnyűvé teszi, hogy aztán megfeledkezünk róla, hogy mit is adunk fel, amikor kedvünkre formáljuk a világot."

"Ezt jelenti Roe-nak lenni. Mi csupán a felmenőink rossz döntéseinek következményei vagyunk."

"És suttognak – állandóan hallom a suttogásukat.A szerelem mindent tönkretesz. Csak a halál nyújthat vigaszt. A Roe boszorkányokat nem lehet elpusztítani! De a szavak, melyek a ködbe, a bizonytalan jövőm felé terelnek, a szavak, melyek felszabadítanak, Tane szavai, és csakis az övéi: Sose bánd, Avery. Sohase bánd.

 "Az első szerelem átkozott. Az első az. A második szerelem a biztonság."


"Ez volt az?
  Ez volt a pillanat, amikor beleszerettem?"

Ha felkeltettem érdeklődésed akkor itt tudod megrendelni a könyvet:


Köszönöm, hogy benéztetek. 👀👀👀😊😊
Xoxo, Patti.  :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.