Értékelés: J.K. Rowling, John Tiffany és Jack Thorne: Harry Potter és az elátkozott gyermek (első és második rész)




"Vannak dolgok, amelyek fölött nincs hatalma a halálnak."



Fülszöveg:

Harry Potter élete sosem volt könnyű - és most sem az, amikor a Mágiaügyi Minisztérium túlhajszolt dolgozójaként, férjként és három iskolás korú gyermek apjaként kell helyt állnia.
Miközben Harry a múlttal viaskodik, ami nem hagyja magát eltemetni, legkisebb fiának, Albusnak meg kell küzdenie a reá nehezedő családi örökséggel. A múlt és a jelen vészjósló összeolvadása azzal a ténnyel szembesíti apát és fiát, hogy a sötétség néha egészen váratlan helyekről támad. 


Kiadó: Animus Kiadó

Oldalak száma: 311
Borító: KEMÉNYTÁBLA, VÉDŐBORÍTÓ
Súly: 378 gr
ISBN: 9789633244654
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2016
Árukód: 2685660 / 1158947
Fordító: Tóth Tamás Boldizsár

Az utóbbi időben újra kiélesedett a Harry Potter mániám, ami ugye most nem csak abban fejeződik ki, hogy megnézem a filmeket, hanem abban is, hogy eldöntöttem megveszem magamnak az összes könyvet. Igaz már 16 éves koromban kivégeztem egy hét alatt mind a hét részt, de akkor még nem volt meg ez például ez a könyv sem. Ezenkívül mivel most volt kedvezményem a Book24-en így megvette a hetedik részt és ezt a könyvet is. (Már megvan beszélve egy hölggyel, hogy megveszem tőle az 1-6 rész). Szóval a mai napot arra fektettem, hogy újra visszautazzak azokba az időkbe amik mindig jobb kedvre derítenek és elvarázsolnak. Újra a kedvenc kiscsapatommal voltam Harryvel, Harmioneval, Ronnal és Ginnyvel. Szóval térjünk vissza oda, ahol abbahagytuk. Lássuk csak mi történt azon a bizonyos 19 évvel későbbi időszakba. De először még pár dolgot meg kell említenem.  


Borító: 

Nekem nagyon tetszik. Persze nem a szokásos Harry Potter borító, de mivel most kimondottan nem is ő, hanem az időnyerő áll a középpontban, így szerintem egyértelmű, hogy nem lehet egy kimondott Harrys borítója. Nem tudom eldönteni, hogy a benne lévő gyermek az Albusra vagy Scorpiusra céloz, de mivel valamilyen szinten mind a két gyerekre igaz, hisz Albus fél, hogy apja nem lesz büszke rá, hogy nem tud felnőni a Potter névre. Scorpius pedig örök démonok kísértik, hisz az emberek kételkednek benne, hogy ki az édesapja igazából.




Személyes véleményem:



Először is szögezzük le, hogy ezt ne az eredeti Harry Potter könyvekhez hasonlítsuk, hiszen színházi jelleggel íródott, amit előadásra is vittek. Ebből kifolyólag ez egy teljesen másmilyen szövegkörnyezet és másmilyen iromány. Mégis nekem így volt kerek. Eltudtam a könyvektől olyan téren vonatkozni, hogy tudtam jól egy színházi forgatókönyvet olvasok és közben elképzeltem, hogy nézem az előadást, ami megjelent a könyv által a fejemben és tudjátok mit? Nekem tetszett. Nem hasonlítani próbáltam ezt a könyvet egy olyan szinthez, amit nem fog tudni senki überelni, hanem a maga módján néztem a történetet. Nem tekintettem rá, mint egy nyolcadik részre, hanem úgy, mintha egy külön álló kötet lenne, hisz kimondottan teljesen máshol áll a sorozat fényétől. Nem hiszem azt, hogy 100%-os a könyv, hiszen rengeteg hiba is volt benne. Kimondottan nem mondom, hogy kár volt megírni, hisz mi rajongók akartuk, de hiba volt nyolcadik részként emlegetni. Rowling lehúzott a sorozatról még egy bőrt, de nem biztos, hogy hiba volt.
Én szerettem, visszahozta számomra  a varázst, amit gyerekként éltem át mikor olvastam. Újra kalandokba kerültem velük és ez nagyon hiányzott számomra. De még egyszer szeretném leszögezni, ha arra a szintre vágysz, mint az eredeti Harry Potter, akkor ez soha nem lesz a te könyved.  

Magáról a könyvről:



Elérkeztünk abba az időbe amikor már nem csak James, hanem Albus is elindul első Roxforts-i útjára. Albus fél, hogy mi lesz, ha a Mardekar-ba kerül, hisz az apja és a bátyja nem ott volt/van, de Harry megnyugtatja, hogy bárhova is kerül nem lesz baj és persze elmondja, azt is, hogy a Teszlek süveg hallgat rá. Igazából nekem ez kicsit bántó volt. Mivel, ha a 8 évvel ezelőtti emlékeim nem csalnak nagyjából ugyanez a félelem lejátszódott Jamesbe is, de lehet rosszul emlékszem. Akkor viszont örülnék, ha valaki kijavítana. :D

Miután Albus és Rose elindul első útjára már Albus Perselus Potter egy barátra tesz szer méghozzá Scorpius Malfoy jelenlétében, akiről az a hír terjed, hogy Voldemort az édesapja. Persze erre nincs semmilyen bizonyíték és nem is hiszem, hogy valaha is lehetséges lenne, de a varázslóvilág szerintem örök rettegésben fog élni, hogy mi lesz, ha valaha visszatér a sötét nagyúr.

A két barátnak szüksége van egymásra úgy, mint Harrynek volt Harmionera és Ronra. Ez nagyon tetszett, hisz visszatértek azok az érzések, amiket az első rész alatt éreztem. Albus és Scorpius karaktere nagyon tetszett. Viszont nem éreztem azt, hogy a szülők felnőttek volna. Mintha leragadtak volna 19 éves koruk környékén, ami így negyven éves korukban kicsit gáznak éreztem. De maga a történet és az események érdekesek voltak. Újra éltem gyerekkorom kedvenc sorozatát, még ha kicsit más környezetben is mint kellett volna. Érdekes volt és voltak fordulatos részek. A sok fikció, ami szárnyra kapott a hét rész alatt néha itt megmagyarázódott, amit é értékeltem. Viszont ilyen téren Rowlingnak most már elkellene engedni ezt a világot, ha ennél több réteget is lehúz a könyvről már egyáltalán nem lesz értelme elolvasni. Hisz már mindent kihozott belőle, amit lehetett.


 Köszönöm, hogy benéztetek.
Xoxo, Patti . 😍😄🙈 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.