Értékelés: Alwyn Hamilton - A homok leánya ( A sivatag lázadója sorozat 1.rész)




"– Tudod, amíg nem találkoztam veled, nem hittem a sorsban – sóhajtott egy hatalmasat, és fejét a falnak döntötte. – Azóta gondolom csak, hogy a véletlennek kegyetlen, véres humora van."


Fülszöveg:

Egy mesterlövész. Egy álmodozó. Egy piszok jó hazudozó.
Bár Mirádzsi sivatagjait már az emberek uralják, az elhagyatott, vad területeken még mindig a mitikus lények irányítanak, és az a hír járja, hogy a dzsinnek mágiája sem veszett el. Az emberek számára ez egy könyörtelen hely, pláne ha az illető szegény, árva vagy nő.
Amaniról mindhárom elmondható. Tehetséges lövész, aki remekül céloz, azonban nem tud elszabadulni Porfészekből, ebből a halálra ítéltkisvárosból, ahol két lehetősége van a jövőre nézve: megházasodik vagy meghal.
Ám egy nap találkozik Jinnel, a karakán, jóképű idegennel, aki tökéletes szökési tervet tár elé. Bár Amani hosszú éveken át álmodozott az otthona elhagyásáról, azt sohasem gondolta, hogy egy körözött szökevénnyel menekül majd, ráadásul egy mitikus lovon vágtatva el a vérszomjas Szultán serege elől. Arra pedig végképp nem számított, hogy beleszeret a titokzatos idegenbe, aki nemcsak a sivatag titkait mutatja meg neki, de felfedi, ki is valójában a lány, és milyen nagy dolgok várnak rá.

,,A homok leánya a történetmesélés mesterműve és egyben hódolója is. Annyira sok mindenhez köthető: Az Ezeregyéjszaka meséi, a hinduizmus, a navahó legendák, Tolkien, Lucas és Rowling triumvirátusának megannyi eleme feltűnik benne. Közben mégis egyedi és kihagyhatatlan."
The New York Times



Oldalak száma: 296
Borító: FÜLES, KARTONÁLT
Súly: 326 gr
ISBN: 9789632618487
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2017
Árukód: 2706408 / 1169039
Fordító: Béresi Csilla


Ez volt a második könyv, amit kiszúrtam magamnak a könyvhéten mikor jártam körbe a standokat és megakadtam a Maxim kiadónál. Nem egyszer és nem is kétszer csak azért mentem el a standjuk előtt, hogy újra megcsodáljam a könyvet. Nem is tudom, hogy volt-e valaha könyv, ami ennyire vonzott magához. Valami oknál mégsem ezt vettem el a rengeteg könyv közül, hanem egy másikat, de végül mégis őt is a polcom lakójának tudhattam. Viszont egy ideig nem mertem elkezdeni. Bármennyire is vonzott magához féltem, hogy ez a rajongás miatt, ha egy kis hibát is találok a történetben akkor elveszíti a varázsát, így vártam és úgy gondoltam azután olvasom el miután kicsit hátrébb szorul. A mai napnál tovább viszont nem tudtam már várni és belekezdtem és tökéletes volt. Gondolom ezt megmutatja az is, hogy röpke pár óra alatt be is fejeztem az egészet. Néha elgondolkodom, hogy annyira imádom a Fantasy könyveket, hogy kicsit elfogult vagyok velük, de mivel még soha nem olvastam sivatagi Fantasyt, ebből kifolyólag az újdonság erejével hatott. Szóval nem is szeretnék nektek tovább fecsegni lássuk csak milyen véleményem volt a könyvről és persze a másik elmaradhatatlan elemről a borítóról. Lássuk..Lássuk...


Borító:


Számomra csillagos ötös. Őszinte leszek. Nézegettem a többi borítót, de nekem azok nem voltak az igaziak. Számomra ez a borító mutatja meg az erőt. A lány a borítón nálam egyértelmű, hogy Amanit jelképezi. Akit bármennyire is gyengének lát a népe, telis teli van erővel. Méghozzá nem is tudják, hogy milyen erővel. Komolyan mondom egyszerűen szerelem első látásra ez a borító. A színek, a stílus, az erőt amit jelképez. Egyszerűen nem csak a könyv, de a borító is tele van varázslattal. Ennél jobbat már nem is készíthettek volna. Legalábbis az én véleményem szerint. De nyugodtan lehet megvétózni maximum csodásabbnál csodásabb borítókat kapunk, Én benne vagyok. 😂🤣


Magáról a történetről:

Gondolom azt még nem mondtam, hogy egyszerűen imádom az írónő stílusát. Nem kezdi el bemutatni az elején az egész sivatag történelmét csak annyit említ meg amennyit muszáj tudnunk. Szóval ebből kifolyólag már egy olyan történési sorozatba folyunk bele, ami leköt minket minimum egy egész délutánra. A történet főszereplője Amani. Aki nem éppen egy átlagos lány, nem arra vágyik, hogy a falujában maradjon és valami férfihoz csak úgy hozzámenjen. Nem érdekli őt a ruhák és az egyéb nőies dolgok. Ő inkább az igazi fiús lány és talán ez miatt is kedveltem már meg az elején. Bár nem igazán tudják róla, de profin lő a pisztollyal. Saját magát képezte és sokkal tehetségesebb, mint bármelyik férfinek nevezett ember a falujában. Viszont nem áll szándékában itt maradni. Minden pénzt megspórol és arról álmodozik, hogy elmehessen a Porfészekből végre Izmánba, amiről édesanyja is mindig álmodozott. Elvileg van ott egy nagynénje, de még soha nem találkozott vele, soha nem látta. Mennyire menekülhet egy lány a faluból, ha képes azért tenni és küzdeni, hogy elmeneküljön egy olyan emberhez, akit még soha az életében nem látott csak hallott róla? Amani rengeteg szabályt megszegett azzal, hogy magát képzi és, hogy ennyire vakmerő. Egyszerűen már az első oldalakon megkedveltem. Nem az otthonülő, nyámnyila típus, volt benne kurázsi és ezt imádtam. Igazán berobbant a kedvenc főszereplőim közé. Egyenesen az első három hely felé vette az irányt. Mielőtt rangsort is állítnék persze kellenek majd a további részek, de már most dobogós helyen van.




Viszont Porfészek lakóinak poros kis életét felforgatja egy messziről jött idegen. Akin egyből megakadt a mi kis mesterlövészünk szeme és persze nem csak az ővé. Jin, a jóképű idegen viszont felveri a port ebben a kisfaluban és ezzel a porviharral magával rántja a főhősünket is. Jin segít elmenekülni Amaninak, de amilyen harcias a lány nem olyan könnyű számukra az együtt utazás. Jint sajnos üldözik és miután ez a harcias lány is vele tartott ebből kifolyólag már őt is. Hisz ez a jóképű idegen egyben áruló is, ezért a szultán emberei üldözik őket. Egyszerűen nem voltam képes letenni a könyvem. Rengeteg titok lengte körbe Jint és mindenáron tudni akartam, hogy mi lesz ennek a vége és persze ezzel csak az volt az egyetlen problémám, hogy nincs a polcomon a folytatás. Általában mindig kitalálom, hogy mikor mi történi, de voltak dolgok, amiket soha nem találtam volna ki, ha nem mondták volna el, vagyis írták volna le. Egyszerűen kiszámíthatatlan volt és ez is a varázsai közé tartozott a könyvnek.
Bárki is mondta azt, hogy A homok leánya nehezen indul be az számomra téved. Ez egy igazán pörgős, figyelmet felkeltő könyv. Egy percre sem lankadt le a figyelmem. Mindig tudni akartam, hogy mi lesz a következő oldalakon. Egyszerűen magával ragadott és el sem engedett addig, míg be nem fejeztem.

A varázsvilágot pedig egyszerűen imádtam. Sokkal többet adott nekem, mint egy átlagos Fantasy könyv. Olyan lényeket tudott felsorakoztatni, amivel például eddig még nem is találkoztam. Szóval számomra ez a könyv egy teljesen új világba juttatott el. Rengeteg élményt és újdonságot kaptam a könyvvel és ezt nem tudnám elégszer megköszönni a kiadónak, hogy elhozta számunkra, számomra.





Egy szó, mint száz számomra lett egy újabb ranglistás Fantasy könyv. Mely tele van mitikus lényekkel, titkokkal, varázslattal és persze izgalommal. Pörgős és egy percre sem enged el. Csodás, vicces, erős és vakmerő karakterekkel, akikért érdemes izgulni. Egyszerűen felolvasztott ebben a hideg őszi időben. Szóval én bátran ajánlom minden Fantasy kedvelő könyvmoly figyelmében, hisz biztos vagyok benne, hogy nem fogja megbánni.

Kedvenc idézetek:

"Tekintete az enyémbe fúródott, ezúttal azonban nem hátráltam meg. Azt mondta, a szemem mindent elárul. Jó, legyen. Fulladjon bele."

"-Új hajnal köszönt ránk! – kiáltott fel valaki a tömegben, még mielőtt a herceg befejezhette volna a beszédét. 
– Egy új sivatagra! – visszahangozta tucatnyi torok. 
– Az új hajnal új sivatagra köszönt! – kapta fel a kiáltást a sokaság, amelyet immár ezrek ismételtek egy emberként"

"Magamhoz rántottam Jint. Ujjaim a szíve fölé pingált tetoválás napkorongjának szélét súrolták. Ezt észleltem utoljára, mielőtt megcsókoltam. 
Álla egy pillanatra megfeszült a meglepetéstől, s akkora erővel szorította meg a karomat, hogy fájt. Teste az enyémhez simult, hátamat a vonat falának döntötte. 
A sivatag leányaként eddig azt hittem, tudom, mi a hőség. 
Tévedtem."

"Átkozottul nehéz volt megbízni egy fiúban, akinek ilyen lehengerlő a mosolya. Ez a mosoly arra is rávett volna, hogy kövessem mindazokra a helyekre, amelyekről beszélt nekem, egyszersmind azonban figyelmeztetett, hogy meg ne próbáljam."

"– Még a nevedet sem tudom – mondta.
– Én sem a tiédet. – Ahogy felnéztem rá, kisöpörtem az arcomból fekete hajamat, nehogy összevérezzem magam, aztán elkezdtem ledörzsölni a vért az ujjperceimről az egyik szeszbe mártott ronggyal.
– Jin. – Eszerint tegnap hamis nevet mondott, bár nem tudhatta, hogy tudom. De arra sem mertem volna megesküdni, hogy ez a valódi neve. Soha nem hallottam még ilyet emlegetni.
– Biztos vagy benne? – firtattam tovább.
– Mármint a nevemben? – Ahogy felém fordította sérült vállát, megrándult a szája sarka. A mozdulatra hasa mezítelen bőre is felhúzódott, és én újabb tetoválásra láttam rá az öve fölött. Hirtelen érdekelni kezdett, mi lehet. Már erre a gondolatra is forróság öntötte el a tarkómat. – Halálosan biztos."
 






Ha felkeltettem érdeklődésed akkor itt tudod megrendelni a könyvet:

Alwyn Hamilton: A homok leánya


Köszönöm, hogy benéztetek. 👀👀👀😊😊
Xoxo, Patti.  :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.