Értékelés: Simone Elkeles - Kiűzetés a paradicsomból (Leaving Paradise)



„Az élet nem arról szól, hogy az ember szőnyeg alá söpörje a szar dolgokat, és álomvilágban éljen.”

Fülszöveg:
Mi történik, ha a fiú, aki életre szóló sérülést okozott…
a legközelibb bizalmasoddá válik?
Minden megváltozott, amikor Caleb Becker egy buli után részegen elütötte Maggie Armstrongot. Maggie még hónapokig tartó fájdalmas gyógytorna után is sántít. A társasági élete nulla, a külföldi tanulmányi ösztöndíját pedig visszavonták – pedig elmenekülhetett volna a fürkésző tekintetek elől.
Caleb egy évet töltött a fiatalkorúak börtönében, és most szabad… Már ha lehet szabadságról beszélni a felügyelője meg az egész város állandó figyelmének kereszttüzében. Azt hitte, jó lesz hazatérni, ám a családja és a volt barátnője is idegennek tűnik.
Caleb és Maggie kívülállók. Beskatulyázták őket „bűnözőnek” és „nyominak”. Aztán kiderül, mi történt valójában a baleset éjszakáján, és ettől újra minden megváltozik.
Sötét és gyötrelmes út ez Caleb és Maggie számára, akik meglepő helyről merítenek kitartást és erőt: egymásból.
Különleges történet a megbocsátásról és a feltétel nélküli szeretetről – Simone utánozhatatlan, borzongatóan kíméleten és szívekig hatoló stílusában.
Hagyd hogy magával ragadjon!


Kiadó: KÖNYVMOLYKÉPZŐ KIADÓ KFT.
Oldalak száma: 275
Borító: KARTONÁLT
Súly: 330 gr
ISBN: 9789634573609
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2018
Árukód: 2715980 / 1175778
Sorozat: VÖRÖS PÖTTYÖS KÖNYVEK
Fordító: Sándor Alexandra Valéria

Őszinte leszek. Ez a könyv teljesen véletlenül jött velem, hisz eredetileg én egy másik könyvet néztem ki, amit mindenképpen el akartam olvasni, de mikor megláttam ennek a könyvnek a borítóját és a fülszövegét egyből tettem is be kosárba. Gondolkodás nélkül. Valahogy éreztem, hogy ez az a könyv, ami kell nekem. Legtöbbször igazam van, úgy, mint most. Szóval kicsit büszke vagyok rá, de mint látom, ennek van második része is. Amibe jelenleg nem vagyok biztos, hogy meg fogok tudni magamnak szerezni, de majd ha eljön a november, akkor meglátom. Most próbálom teljesíteni a listám, amin ha jól nézem, pont a másik könyv szerepel, mint amit magamnak rendelésnél kiválasztottam. De érhetnek meglepetések és jöhetnek újak a helyébe. Jelenleg, amig olyan könyvekre váltok, ami tetszik, addig nem bánom a dolgot.

Borító:


Valamennyire a borító volt az első, ami megfogott hisz, ahogy lapozgattam és nézelődtem az oldalon egyből felkeltette a figyelmem és utána kezdtem beleolvasni a fülszövegébe. Mivel az ilyen és ehhez hasonló történetek nagyon közel állnak hozzám, így egyértelmű volt, hogy jön velem és akkor sajnos a másik kiszemeltem itt kell hagynom. Viszont, ha tudtam volna, hogy lassan kijön a második része akkor vártam volna, amíg meg tudom venni azt is, de most a második rész megvásárlása is ingatag lábakra került, hisz elég sok dolog történik, és nem tudok úgy költekezni, mint amennyi új megjelenés van ősszel. Térjünk vissza  a borítóra, mivel én már elolvastam így kicsit csalókának tartom a  borítót, hisz azt hinnéd, hogy klisé, de az írónő megoldotta pár tollvonással, hogy még sem legyen az. Ilyenkor értem, hogy miért is szeretem annyira az ő könyveit.

Magáról a történetről:



Két szemszögből láthatjuk a történetet, ami nekem kifejezetten a kedvencem, hisz így mindig tudjuk, hogy mit gondol a másik és így nekem sokkal érdekesebbek a dolgok. Szóval az első személy, akivel találkozunk az Caleb Becker, aki a fiatalkorúak börtönében van, ami már az elején nekem érdekességet ad, mivel nem gondoltam volna, hogy nekik ott kell tanulniuk is. Caleb tizenhét éves és már egy éve senyved ott és végre közeleg a szabadulásának a napja. Ehhez viszont meg kell győznie a bírókat és az esküdtszéket, hogy megbánta azt, hogy elütötte a szomszédját Maggiet. 

Persze utána sem szabadul teljesen mivel lesz egy ember, aki folytonosan ellenőrzi, és még el kell járnia közmunkára is. Szóval bármikor visszakerülhet, ezért nagyon kell ügyelnie rá, hogy mit tesz és hogyan. A másik személy, aki szemszögéből láthatjuk, hogy milyen az élet az Maggie Armstrong, akit ez a helyes és menő srác elütött. Maggie lába még nem jött teljesen helyre. Nagyon sok műtéten esett át és még mindig gyógytornákra jár. Sántít ezért lecsúszott a menő szakaszból a lúzerekhez és helyette az unokatestvére került oda. De vajon mi lesz akkor, ha Caleb visszajön? Ezzel hírtelenjébe kell megbirkóznia, hisz pont végzősök és Maggie is most megy vissza először az iskolába, ahogy Caleb is visszamegy. Caleb szeretné, ha minden olyan lenne, mint régen, de mikor visszatér, megtapasztalja, hogy minden gyökeres megváltozott. Ezt pedig nehezen emészti meg. Maggienek pedig minden álma elporlad. Hisz fél év kellene már csak, hogy végre itt hagyjon mindent és elutazzon Spanyolországba, de jön egy levél, mely szerint ő sportolói ösztöndíjat kapott, de mivel nem tud már sportolni, így ezt is elvesztette. Kifizetni pedig jelenleg nem tudja. Úgy érzi mindent elvesztett a balesettel. A teniszt, melyben végre jó volt, a barátait és ez mellett a legjobb barátnőjét is.

 Egyszerűen nem tudja, mit tegyen. Mégis van fény az alagút mélyén egy kedves, idős néni jelenlétében. Caleb szülei számára idegenek a húga pedig végképp. Az édesanyját csak a látszat érdekli, hogy azt higgyék a Becker család tökéletes. De ez nem így van. Az apja mindenben az édesanyja kedvére akar tenni és nyuszivá változott. Az húga pedig kifordult önmagából, és ha ez nem lenne minden még a közmunkán is részt kell vennie. Paradise egy kisváros és nem mindenki nézi jó szemmel Caleb visszatérését. Kendra hiába örül neki, hisz mindenről ő tehet. Nagyon utáltam azért, amilyen és ahogy viselkedik, de minden suliba kell egy ilyen személy és, ha közel kerülsz hozzá akkor tudod, hogy sosem szeretnél ilyen lenni. A kérdés már csak az, hogy Caleb vajon visszakerül a börtönbe? Hisz lassan 18 és akkor már a felnőtt börtönbe teszik. Maggie vajon eljut Spanyolországba? Mi lesz velük, hisz régen nagyon jó barátok voltak, de a baleset mindent tönkretett vajon? Rengeteg kérdés melyre csak akkor kapsz választ, ha elolvasod a könyvet. Én bátran ajánlom.

Főbb szereplők:


Caleb: Én nagyon megkedveltem. Bármit lehet rá mondani. Alkoholista, börtöntöltelék stb, de hatalmas szíve van. Nagyon nagy ereje és nekem megdobogtatta a szívem. Az, ahogy védte Maggiet és az amilyen titkot őrzött. Nem is gondoltam volna, hogy ennyire nagy szíve van, mint miután megtudtam a titkot,a mit őrzött.



Maggie: Kicsit irritált, de ahhoz képest tűrhető volt és a végére egészen megkedveltem. Főleg mikor végre kiállt magáért. Megértettem, hogy miért utálja Calebet, de nem tudtam felfogni, hogy miért nem tudott ennyi idő után, főleg mikor elkezdtek újra barátkozni, megbocsátani neki. Látszott, hogy próbál segíteni rajta, ő pedig mindig visszahúzódott.



Kendra: Úgy utáltam. Amit a múltban tett, és ahogyan utána beszélt és viselkedett. Hát finoman szólva, ha lett volna nálam egy balta, biztosan fejbe vágtam volna. De jó erősen, hogy biztosan érezze a törődést. Komolyan vártam már, hogy valamelyik lány neki menjen és jól képen vágja vagy valami.

Egyben az egész:


Imádom az írónő könyveit. Így már egy kisebb elvárással álltam neki ennek a könyvének is, de nem csalódtam egyáltalán. Imádtam a jeleneteket és a szereplők is, ha nem is egyből, de egy idő után a szívemhez nőttek. Pár óra leforgása alatt sikerült elolvasnom és még egy kedvencet avattam. A szereplőket már kielemeztem előbb, de itt is szeretnék pá szót még mondani. Nagyon érdekes és néhol idegesítő szereplőket ismertem meg, de pont így volt a jó. Valamilyen szinten szerintem egy jellemfejlődés is kialakult és szerintem ez tök jó. Kellenek benne az ilyenek, hisz mit érne az évek múlása, ha nincs bennük fejlődés. Szóval én nagyon szerettem. Ha kicsit szereted a fiatalokról szóló történetet és imádod a váratlan fordulatokat is, akkor ez a te könyved. Mikor már azt hittem, hogy tudom mi a vége és kezdtem beskatulyázni elértem a végére és minden gondolatom romba dőlt. Bátran ajánlom mindenkinek. J

Köszönöm, hogy itt jártál és elolvastad.
Xoxo, Patti. 👀❤













Megjegyzések

  1. Sérültem és megtörtént, amikor hét hónapja a házasságomban nagy probléma merült fel, köztem és a férjem között. olyan szörnyű, hogy a házasság felbontására bírósághoz fordult. Azt mondta, soha többé nem akart velem maradni, és már nem szeretett. Tehát kiszállt a házból, és komoly fájdalmakon ment át engem és a gyerekeimet. Megpróbáltam minden lehetőséget, hogy sok könyörgés után visszahozzam, de minden haszontalan volt, és megerősítette, hogy döntését meghozta, és soha nem akart újra látni. Tehát egy este, amikor visszatértem a munkából, találkoztam egy régi barátommal, aki megkérdezte a férjemről. Tehát mindent elmagyaráztam neki, így azt mondta nekem, hogy a férjem egyetlen módja, hogy meglátogassam a DrIgbinovia nevű helyesírást, mert ő is neki dolgozott. Tehát soha nem hittem a helyesírásban, de nem volt más választásom, mint követni a tanácsát. Aztán adta meg az e-mail címet, amit a docigbinovia93@gmail.com a meglátogatott helyesírásról. Így másnap reggel küldtem egy e-mailt a címére, amit adott nekem, és a helyesírási követelmények biztosítják, hogy visszaszállom a férjem a két napot. Micsoda fantasztikus kijelentés! Soha nem gondoltam, hogy beszélt velem, és elmondott mindent, amit tennem kell. Aztán másnap reggel, így meglepő módon, a férjem, aki nem hívott meg az elmúlt 7 hónapban, felhívott, hogy közölje, hogy jön vissza. Milyen csodálatos!! Tehát így jött vissza ugyanazon a napon, sok szeretettel és örömmel, és bocsánatot kért a tévedésért és a fájdalomért, amit ő és gyermekeink okoztak. Ettől a naptól kezdve a kapcsolataink erősebbek voltak, mint korábban, a DrIgbinovia segítségével Így konzultálok veled, ha bármilyen probléma merül fel vele, 100% -os garanciát vállalok, hogy segít neked, hívja, vagy add hozzá őt: Whats-app: +2348144480786 a köszönet Drigbinovia ..!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.