Értékelés: Holly Black - A kegyetlen herceg ( A levegő népe 1.)





„Úgy tűnik, ha egyszer csókolóztál valakivel, akkor a csók lehetősége ott lapul minden egyes pillanatban, nem számít, milyen ostobaság is volt az első alkalom.


Persze hogy olyan akarok lenni, mint ők. Gyönyörűek, égi tűzben kovácsolt pengék. Örökké élnek. És Cardan közülük a leglenyűgözőbb. Őt gyűlölöm legjobban. Annyira gyűlölöm, hogy néha még levegőt venni is elfelejtek, amikor őt nézem.
Egy szörnyű reggelen Jude és a nővérei végignézik, ahogy lemészárolják a szüleiket. A félelmetes gyilkos mindhárom lányt elrabolja, és Tündérföldére, a nagykirály udvarába viszi. Jude-ot csúfolják és kínozzák a halandósága miatt, és hamarosan rádöbben, ahhoz, hogy életben maradjon ebben a kiszámíthatatlan, veszélyes új világban, éppolyan okosnak, agyafúrtnak és hamisnak kell lennie, mint maguknak a tündéreknek.
Csakhogy a hatalomhoz vezető lépcsőfokokat sötét árnyak és árulás lengi körbe. Ráadásul szembe kell néznie a dühítő, arrogáns, ám karizmatikus Cardan herceggel. A lehető legóvatosabban kell eljárnia.
A bestsellerszerző Holly Black magával ragadó, a szó minden értelmében varázslatos új YA regénye.
Hagyd, hogy elbűvöljön!


Oldalszám: 432

Kötéstípus: kartonált

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.

Eredeti cím: The Cruel Prince

Fordító: Szabó Krisztina

ISBN: 9789634574613

Országos megjelenés: 2018.10.05

Termékkód: 7990


Iszonyúan vártam már, hogy megjöjjön a csomagom. Folyamatosan mikor néztem az e-maileket, hogy mikor érkezik már meg. Annyira tetszett már maga a borító és a fülszöveg, amit olvastam egyszerűen elkápráztatott. De mivel a pick pack pontra jött a csomag és azonnal nem tudtam érte menni, így csak kínlódás volt az a 3 nap. Szerintem eddig még egy könyv sem hozott ennyire lázba, mint ez. Annyira felkeltette az érdeklődésemet, hogy egyszerűen alig vártam, hogy kezembe fogjam és belekezdjek. Szóval hatalmas gratuláció a borító tervezőknek is, mert Nélkülük nem lett volna ennyire figyelemfelkeltő. De most nézzük, meg miről szól ez az egész, amiről már egy ideje ömlengek. 




Borító:



Hát nem gyönyörű? Tudom-tudom, nem mindenkit kápráztat el egy borító, de én egyszerűen nem tudtam nem nézegetni mikor kivettem a dobozból. Egyszerűen csodaszép. Biztos vagyok benne, hogyha újra olvasni maximum akkor fogok, ha nagyon későn jön a folytatása, de nézegetés miatt még lefogom venni a polcomról. Főleg, ha épp rossz kedvem van vagy valami. A fülszöveg pedig mindent elárul, hogy mire számítsak, de mégis többet kapunk, mint amit várunk. Még nem olvastam az írónőtől, de most már bánom, hisz ez a könyv sorozat első része hihetetlenül jólett. Mondjuk ezzel felállított egy hihetetlenül magas lécet is, amit utána kíváncsién várok, hogy mennyire fog tudni teljesíteni majd a további kötetteknél de én megadom neki az esélyt továbbra is, hogy ugyanilyen jót fog majd alkotni, mint az első rész.



Magáról a történetről:



Már az elején elkápráztatott (nem most nem a borítóról van szó azon egy időre túlléptem), hanem miután kinyitottam a könyvet egy térképpel találtam szembe magam, ami valami csodálatos volt. Tökéletesen volt kirajzolva és nagyon jól tudtuk követni hőseinket. Szerintem addig néztem a térképet, míg már fejből tudtam az egészet. Így néznem sem kellett nagyon. :D


Régen mindenki azt hitte, hogy a tündérek egy kicsi, barátságos lények. Mind mondjuk Csingiling meg van az a fura mese a minimaxon, amit néha párom keresztlányával nézek (Ahol a kiscsaj egy előkelő suliba jár, és azt tanulja mi az illem, majd kap egy jelzést és hirtelen egy másik világba kerül és ott valami menő tündér), de ha a könyvek világát nézem, akkor a tündérek már gonoszabbak, cselesebbek és erősebbek. Szóval hatalmas változáson megy keresztül, míg a gyerekkortól felemelkednek a felnőtt emberek körébe. Most pedig lássuk, hogy miről is szól ez a világ, ahol vasárnap jártam.


A történet már az elején mozgalmas lesz, hisz az emberek világában járunk, ahol él Vivi, Tarryn és Jude a szüleivel. Már akkor említést tesznek róla, hogy Vivi a nővérük más, mint a többi testvére. Majd hirtelen minden megváltozik, megjön egy tündér, aki elkezd veszekedni az anyjukkal, majd megjelenik az apjuk, aki rátámad a tündérre, de sajnos a támadást a szülők nem élik túl. Mivel a tündér igazából Vivi apja, és szegény Hadnagy eddig abban a hittben élt, hogy meghalt a felesége és a lánya így borzalmas lehetet neki. Ebből kifolyólag megértem a haragot. A gyilkolást kevésbé, de hát ők a tündérek, akik így élnek nem én. Így kerülünk mi olvasók Tündérföldére Judeékkal. De senki ne aggódjon, pár évet ugrunk, és nem kell azzal fecsérelni az időt, hogy hogyan lettek befogadva és hasonló formasággokal. Ez viszont nekem nagyon tetszett, hisz számomra az kicsit vontatott és unalmas lett volna, így pedig sokkal jobban fenntarthatta az érdeklődést. 


A történetet továbbra is Jude szemszögéből láthatjuk. Érdekesnek tartottam, hogy a két iker elfogadta Madocot és beleértve ezt a világot is, viszont Vivi nem, holott ő ide tartozik. Pedig neki Madoc az apja, így még legalább egyik szülője élve maradt szóval ez kicsit fura volt, de nagyon tetszett a kamaszos lázadása. Kicsit jobban hasonlított, így az ember fiatalokra és üdítőbb lett a történet. Jude nagyon erős karakter. Egyszerűen nem is értem honnan szerez mindennap ennyi erőt. Hogyan vált ilyenné. Nagyon jól forgat kardot és kiváló harcos. A testvére pont az ellentéte, ő hiába lett tanítva nem olyan ügyes, mint a testvére és nem is érdekli őt ennyire az egész harcosdi. Vivi viszont nem illeszkedett be ennyire és nem is szeretne itt maradni. 


Érdekes személyeket ismertünk meg és iszonyú sok csavar található benne. Folyamatosan jönnek a cselekmények, amik rettentő jól ki vannak dolgozva. Olyan fordulatok vannak benne, amikre nem is számítottunk volna. Még az utolsó pár oldalra is kaptunk olyat, hogy már tátva maradt a szánk a csodálkozástól. Szóval egy új kedvenc sorozatom lett és egy kedvenc író is tárul mellé.

Egyben az egész:


Iszonyúan megérdemelte ez a könyv, hogy ennyit vártunk rá. Oké avval tisztában voltam, hogy függővég lesz, de ennyi csavarra és ennyi dologra nem számítottam. Nem hittem volna, hogy ennyi minden ki lehet majd hozni belőle. Nagyon tetszettek a fejezetek fölött lévő rajzok. Iszonyúan feldobták a könyv hangulatát. Egy érdekes, eseménydús történetet kaptunk, mellyel csak növelte, hogy most még jobban várom a következő részt. Pedig azt hittem ennél jobban már semmit nem várhatok, de tévedtem. Mindenkinek ajánlom, aki szereti a tündéreket, de nem teljesen a kedves fajtát és mindenki másnak, aki szereti a Fantasy világot. Higgyétek el, nem fogtok csalódni ebben a könyvben. De csak akkor kezdjétek el, ha utána tudtok várni a folytatásra és higgyétek el nem fogtok unatkozni. Iszonyú jó történet, idegesti, erős olykor szerethető karakterekkel.

Köszönöm, hogy itt jártatok,
Xoxo,Patti. :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.