Értékelés: Csabai Márk: A magányos farkas - Hazatérés az alvilágból


Fülszöveg:
Egy igazi férfi életében a legnagyobb kincs a család és a szeretett nő.
De mi van, ha egyik sincs?

Cecil, a sokat látott gengszter úgy dönt, leszámol múltjával, és új életet kezd álmai nőjével. Cecil tervez, Isten pedig végez és egyszer s mindenkorra keresztülhúzza a számításait. A múltja nem engedi és a sors súlyos kötelezettségeket és feladatot ró rá. Egy baráti és egy becsületbeli ügy után megkapja utolsó melóját, amit ha sikerrel teljesít, új életet kezdhet. Cecil és cinkosai valósággal sodródnak a pörgős kalandsorozattal.

Vajon az utolsónak ígérkező meló meghozza a várva várt változást?

Az élet kegyetlen, ahol tudja, megszorongatja hősünket, aki mindezen megpróbáltatások ellenére is kitart vágyai mellett, hogy normális életet élhessen, álmai nőjével az oldalán. 

Csabai Márk első nagyregénye, az Egy csibész naplója alig hetekkel a megjelenése után máris kultuszkönyv lett. Ezt követte a Nem tündérmese, majd a Magányos farkas, mely Az Áfi Ramón-meló felújított és átírt folytatása, melyek akár az előzmény kötetek nélkül is tökéletes kikapcsolódást nyújtanak. Az író humora és történetszövése Rejtő Jenő írásait és Guy Ritchie filmjeit juttatja eszünkbe.

Figyelem: Igaz történetek alapján


Oldalak száma: 314
Borító: PUHATÁBLÁS, RAGASZTÓKÖTÖTT
Súly: 290 gr
ISBN: 9786155763519
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2018

Árukód: 2712614 / 1173071


Már nagyon szerettem volna elolvasni, ezt a könyvet. Igazából azóta  a polcomon hever mióta a könyvbemutatón megszereztem magamnak, de egyszerűen nem igazán volt időm.

Viszont mivel nem írtam bejegyzést a bemutatóról akkor szerintem ezt már nem fogom pótolni viszont egyet mondhatok: Fantasztikus volt. Akkor találkoztam először Márkkal és mivel a könyveit nagyon szeretem, ebből kifolyólag kíváncsi voltam, hogy milyen ő maga. Nagyon kedves, közvetlen és barátságos férfit ismertem meg a személyében. Ez az egyik dolog amiért imádom az Álomgyáras könyvbemutatókat. Egyszerűen nincs olyan író/írónő, akire egy rossz szavam vagy rossz szájizem lenne a bemutatók után. Egyszerűen az a szeretet, amit a rajongóik felé árasztanak, a barátkozás, kedvesség. Mindenkihez van egy jó szavuk vagy legalább egy mosolyuk. Imádom őket..kérlek maradjatok mindig ilyenek.  
Most pedig térjünk vissza az a könyvek világába, hisz azt már említettem, hogy egyszerűen nem volt időm annyit olvasni, mint amennyit szerettem volna. De most megfogadtam magamnak, hogy addig nem veszek magamnak új könyvet míg az összes olvasatlan könyvem vagy legalább a recenzióim el nem fogynak. Főleg, hogy már kezd egyre kevesebb hely lenni a polcomon és valamiért nem engedik, hogy új polcot vegyek. Ami szerintem elég szomorú, de úgyis mindent kiharcolok csak ahhoz az kell, hogy most ne szegjem meg, amit magamnak ígértem. Ezenkívül akkor elárulom nektek, hogy a blogon a következő három bejegyzés az mind az Álomgyár kiadó könyveit fogja tartalmazni, hisz Márknak nem egyedül volt a bemutatója, de, hogy kivel azt csak pár nap múlva tudjátok meg hacsak nem nézitek vissza az eseményt vagy nem emlékeztek rá. De gondolom nem az én fecsegésem miatt vagytok itt, hanem kíváncsiak vagytok, hogy belőlem mit váltott ki a könyv, szóval lássuk a medvét akarom mondani szálljunk le az alvilágba. Ami tulajdonképpen a kedvenc helyem. Najó nem locsogok tovább jöjjön aminek jönnie kell: A KÖNYV.

Borító: 5/5


Egyszerűen imádom Ádám borítóit. Igen most kivételesen utána néztem és kiválogattam, hogy melyek a kedvenc borítóim és észrevettem, hogy nagyrészüket Ádám készítette ebből kifolyólag nem nehéz rájönni, hogy nagyon szeretem az ő borító terveit. Evvel persze nem szeretném azt mondani, hogy másé nem tetszik, meg ugye ez mégis csapatmunka és nem elég, hogy valamit elkészítünk, hanem bele is kell egyezni. De nálam jelenleg Ádám a N.o.:1 borítótervező. De várom a többi borítót, hogy hátha valaki lekörözi nálam az első helyről. Viszont bármilyen egyszerűnek tűnik a borító nálam mégis olyan mély benyomást tett. Benne érződik az a csibészesség, amit Márk könyveiben mindig felfedezek és ez tök jó. Hisz a borítónál fontos, hogy érződjön valamennyire a történet. Ahányszor meglátok egy borítót mindig tesz rám valamilyen benyomást (gondolom ezzel más is így van) és ezek a borítók azok, amire mindig az merem mondani, hogy szerintem nem fogok csalódni még akkor sem, ha a borító végett veszem meg elsősorban a könyvet.

Személyes véleményem:

Mivel az elején nagyon sokat fecsegtem, így itt mrá nem szeretnék annyit, de soha nem tudom kihagyni, hogy ne írjam le a véleményemet egy külön kis részen, ami csak erre van kitalálva. Akinek pedig elege volt belőlem az pedig nyugodt szívvel tovább tudja görgetni ezt a részt, anélkül, hogy  bármit is olvasnia kelljen ebből. Szóval a fülszöveg végén egyszerűen nem tudtam túlmenni azon, hogy valaki Rejtő Jenő írásaihoz hasonlította Márk írásait. Őszinte leszek én csak egy Rejtő könyvet olvastam még tizenkettedikben, de nagyon nem szerettem. Ne kérdezzétek miért. Szerintem az volt a probléma, hogy akkoriban volt egy tanárnő, akit nem szerettem és ő pedig imádta Rejtő könyveit, így pedig folytonos ellenérzetem volt ezzel kapcsolatban. Ez pedig a másik indok, ami végett kicsit húztam a könyvet, egyszerűen elakartam felejteni a Rejtő hasonlatot, hogy nyugodt szívvel tudjam elkezdeni Márk könyvét. Mivel egyszerűen imádom az írásait. Ha egy kisvidámságra vágyom egyből előveszem az egyik könyvét és már jobb kedvem lesz. Imádom a stílusát, a párbeszédeket magát a légkört, amit teremt. Most pedig visszagondolva az akkori irodalom órákra mikor rejtő volt a téma, rájövök, hogy miért hozzá hasonlítják. A végén pedig az is lehet, hogy Márk könyvei miatt egyszer még megpróbálkozom egy Rejtő könyvvel. 



Magáról a könyvről:
"Egy fog elvesztése szar dolog."

Számomra már a nyitása is érdekes helyzetet teremtett és ahogy haladtam a könyvel egyre jobban kedveltem Cecil karakterét. Miután már az elején belekeveredtünk egy jó kis csetepatéba, amit én kimondottan szeretek, hisz így biztosra továbbfogom olvasni a könyvet, mivel fenntartja az érdeklődésem, azután elindultunk, hogy beszéljünk a főnökkel, aki ránk küldte a nagydarab gorilláját..Enzot, aki bár nem túl okos, de az ereje az viszont nem kifogásolható. Mondjuk én jobban megvertem volna a melákot, ha így megzavar egy randit, de hát az író szerint ez is elég neki. Szóval utunk ezután Áfihoz vezetett, aki nem volt túl boldog attól, hogy egyben látta Cecilt, de erről főnösünk nem szerzett azonnal tudomást. Mondjuk, akik olvastak hasonló könyvet azok már pár dolgot hamarabb sejthettek, mint drága főszereplőnk. Szóval miután Cecil meglátogatta Áfit mivel másválasztása nem volt megtudta, hogy mivel elbaszta az utolsó küldetését ezért újra kell másznia azt a bizonyos ranglétrát, amit már egyszer megmászott.

" Tudod, Cecil, mivel kivételes emberem vagy, pontosabban voltál - javította ki magát Áfi-, kapsz tőlem még egy lehetőséget. Jóváteheted a hibádat, és egy napon talán újra az első emberem lehetsz."

Szóval Cecil még egy esélyt kapott és maga mellé még egy újoncot is. De ami ezekután történt arra végképp nem számítottam. Annyira eseménydús volt ez a 314 oldal, hogy egyszerűen időm se volt semmi másra, hisz már attól féltem, hogy a végén történik valami amíg nem rájuk figyeltem. Izgalmas, humoros, eseménydús...kell ennél több egy könyven? Ugye szerintem sem. Szóval én bátran ajánlom mindenkinek Márk könyveit, aki szeretne magának egy cseppnyi vagy inkább jó sok jókedvet és mosolygás, hisz az ő könyveivel ez garantált. 










Köszönöm, hogy benéztetek.
XOXO, PATTI. :)


































Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.