Értékelés - R. Kelényi Angelika - Az ártatlan 1. - A grófnő árnyékában.



Fülszöveg:
1609 októberében Fabricius Flóra, egy pozsonyi orvos lánya Báthori Erzsébet udvarába érkezik, hogy megkeresse eltűnt nővérét. Ha tudta volna, mi vár rá, talán útnak sem indul.
Hamarosan megtanulja, semmi sem az, aminek látszik, és semmi sem biztos, csak a halál. Ki mozgatja vajon a szálakat? Ki az, aki befolyásolja az eseményeket, és a gyilkolástól sem riad vissza?
Minden erejére szüksége van, hogy legyőzze az akadályokat és kibogozza a sötét titkot, melyet a csejtei vár falai rejtenek.
Egyetlen emberre számíthat csupán, az Itáliából érkezett, kétes jellemű, mégis rendkívül vonzó férfira, akiről azt sem tudja pontosan, hogy kicsoda, és azt sem, miért segít neki.
R. Kelényi Angelika, Terézanyu-díjas írónő 17. század elején játszódó regénye kalandos, izgalmas, és vérfagyasztó történetet mesél el, korhű történelmi háttérbe helyezve.
Ahogy azt már megszokhattuk tőle, írása nem nélkülözi a romantikát és a politikai cselszövést sem.

(Forrás: A valóságon túl ,Facebook)



Szerző: R. Kelényi Angelika
Cím: A grófnő árnyékában (Az ártatlan 1.)
Kiadás éve: 2017
Kiadó: Álomgyár Kiadó
Oldalszám: 448 oldal
Műfaj: Történelmi, romantikus



Rólam tudni kell, hogy imádom a történelmet és az irodalmat, amire gondolom a könyves blog vezetéséből már rájöhettetek. :D Viszont nem igazán olvasok történelemhez kapcsolódó regényeket, de kifejezetten örülök, hogy Angelika könyve a kezeim közé akadt.
A történet 1609-es évekbe visz minket vissza. Fabricius Flóra a történet főszereplője, félig nemesi családból származik, de édesanyját kitagadták, amiért nem rangjához méltó emberhez ment hozzá, így soha nem éltek jómódban. Flóra édesapja meghalt, ezért Flóra útnak indul, hogy megkeresse nővérét Dorottyát, aki nem másnál, mint Báthory Erzsébetnél vállalt munkát. Flóra az örökségüket átadja Eliza nénéjének, mert máskülönben nem tud elmenni Csejtére, hogy megkeresse nővérét.
Őszinte leszek azért pár dolognak utána néztem, hogy mennyire hitelesek az adatok, de még amibe nagyon bele lehetne kötni az Anna, de viszont nála a halála dátumát úgy találtam csak meg, hogy 1605 után szóval ebbe még az 1609 belefér. Arról nem említett semmit az írónő, hogy Erzsébetnek nem csak ez a három gyermeke volt (Orsolya, Katalin, Anna, Anastasia, Pál), csak voltak, akik nem élték meg a felnőtt kort és volt, aki ebben az évben már nem élt, de ezek tényleg csak plusz információk. Ezektől eltekintve, amiktől tényleg el is tekinthetünk tökéletesen ábrázolta szerintem az akkori kórt és eddig is sajnáltam Erzsébetet, de ez a könyv után még jobban.



Egyszerűen nem lehetett letenni a könyvet annyira élveztem az olvasását. Egy olyan történetet kaptunk, amiről eddig csak felületesen hallottunk vagy olvastunk a történelem órákon, szóval én eltudnám képzelni, hogy Angelika könyvét betegyék a kötelező olvasmányok közé, de inkább a gimnazistáknak, ők jobban megérthetik. :)
„Nem biztos, hogy amivel még nem találkoztunk, az nem is létezik.”
Nagyon jól leírta és adagolta be mindazt, ami Báthory Erzsébet körül történet. Persze voltak dolgok, amiket nem szerettem én se benne, de valójában ő egy jó ember volt, az egyetlen igazi bűne csupán annyi, hogy nő létére örökölt egy hatalmas birtokot. Számomra még mindig abszurd, hogy mennyire semmibe vették régen a nőket és nem lehetett hatalmuk, mert ha az volt, akkor tönkretették az életét.
Elég érdekes dolgot állítottak róla, amit abban az időben mindenki elhitt, mert nem igazán tudtak bizonyos dolgokat hova tenni, úgy ahogy itt is. Ezért könnyebb egy kitalált dolgot beadni az embereknek és egyből elhiszik, hogy létező dolog.  Annyi féle dolog került  elő a grófnővel kapcsolatban, hogy az emberek egyértelműen úgy gondolták, hogy bűnös és fel sem merült senkiben, hogy ártatlan.
Néhol vicces volt, de a komoly, fontos események se maradtak el. Talán ha Angelika tanította volna, ezt a részt nekem, sokkal jobban megértettem volna anno. :D Alig várom, hogy megtudjam venni a második részt és olvashassam tovább, hogy milyen galibába keveredik Flóra, mert biztos, hogy nem fognak eseménytelenül telni a mindennapjai.
Amúgy valakinek lehetett volna Patrícia a neve, aki mondjuk jó és kedves nem pedig gonosz, mert eddig csak olyannal találkoztam a könyvekben. Vagy ez nem kívánságműsor? :D
„Többen látták a várudvarban sétálgatni éjszakánként.(…) Mióta meghalt.”
Flóra jelleme viszont nagyon tetszett, ő volt az egyetlen szereplő, akit nem utáltam meg a regény egyik percében sem jó még Berta is aranyos volt, csak ő nem szerepelt végig. Talán még Nádasdyné Báthori Erzsébet egyik leánya, Anna volt az, aki egyszer sem okozott csalódást. .  Komolyan még Dorottyát is utáltam az elején, hogy hogy lehet ilyen könyörületlen, hogy nem ad hírt magáról, aztán elnéztem neki… muszáj voltam. :D Marianiról viszont nem írnék. Minden történetben van egy szőke herceg fehér lovon, mondjuk ő nem szőke, de értjük mire gondolok, aki megmenti a bajba jutott embereket, itt történetesen Flórát menti meg....egyfolytában. Viszont Marianinak van múltja, amit megkell ismerni és csak azután mondjunk róla véleményt. Viszont én várom azt a pillanatot, hogy ők összejöjjenek, de még nem kaptam ilyen részt. :( :D
„– Az alvás gyógyít.
– Nem vagyok beteg.
– A lelke beteg. A szív fájdalmát is enyhíti az alvás.”
Mindenkinek ajánlom, aki imád olvasni, szereti a történelmet, érdeklődik a régi korok iránt na meg persze minden egyes embernek ajánlanám. Mivel tényleg egy nagyon érdekes és olyan cselekményeket bemutató könyv, ami valósághűen ábrázolja, hogy milyen volt régen. Személy szerint nem éltem volna abban az időben sem, mivel elég erős jellemem van és nem viseltem volna el, ha kevesebbre tartanak, mint más embert.
Köszönöm, hogy elolvastad, Pati :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.