Marie Lu - Batman: Az éjszaka rémei (DC Legendák 3.)



 

 

 

„– Tudod, a személyes tragédia kétfajta embert szülhet. Te az vagy, aki fényesebben ragyog utána.”

 


 

Fülszöveg:

Vakmerő srác, aki hajlandó áthágni a szabályokat egy olyan lányért, aki talán a legádázabb ellensége.

Mielőtt Batman lett, Bruce Wayne volt.

Az Éjszaka Rémei rettegésben tartják Gotham Cityt, és a következő célpontjuk Bruce Wayne. Egyesével kivégzik a város elitjének tagjait, miután fogságba ejtik őket. Mindeközben Bruce betölti a tizennyolcadik életévét, megörökli a családi vagyont és a Wayne Vállalatot, ami által hozzáfér minden egyes kütyühöz, amiről valaha álmodott. Csakhogy összetűzésbe keveredik a rendőrséggel, és a büntetésül kirótt közmunkát kénytelen a hírhedt Arkham Elmegyógyintézetben ledolgozni, ahol a város legkegyetlenebb gyilkosai ülnek rács mögött.

 

Madeleine Wallace páratlan gyilkos... és Bruce egyetlen reménye. Az Arkhamben megismerkedik a zseniális lánnyal, akit rejtélyes szálak fűznek az Éjszaka Rémeihez. Mit titkolhat? És miért egyedül Bruce-szal hajlandó szóba állni? Sikerül vajon kifürkészni a titkait, vagy éppen, hogy olyan információkkal látja el, melyek segítségével a lány leigázhatja a várost? Az Éjszaka Rémei egyre közelednek, Bruce pedig sötét penge élén táncol.

Nincs szükség szuperképességekre ahhoz, hogy valaki szuperhőssé váljon.

De túléli-e vajon ezt a feszült, ármánnyal, lélegzetelállító fordulatokkal és döbbenetes átverésekkel teli játszmát?

14 éves kortól ajánljuk!

Kiadó: KÖNYVMOLYKÉPZŐ KIADÓ KFT.

Oldalak száma: 320

Borító: KARTONÁLT

Súly: 372 gr

ISBN: 9789634575597

Nyelv: MAGYAR

Kiadás éve: 2021

Árukód: 2748775 / 1200271

Sorozat: VÖRÖS PÖTTYÖS KÖNYVEK

Fordító: Szabó Krisztina

Személyes véleményem:

Őszintén ki ne hallott volna már Bruce Wayneről? Na ugye. Nincs szerintem olyan személy, viszont teljesen más volt a varázsa, mint mikor néztem a filmet vagy a mesét, mint mikor olvastam. Sokkal jobban átéreztem az érzéseit, a fájdalmát, a gyötrelmét és a kételyeit. Minden intenzívebb lett. Egyszerűen olyan volt, mintha egy álmot láttam volna eddig és most valóságot öltött. Talán ezért is szeretem annyira a könyveket a filmeknél. A filmek nem tudnak minden belső érzést visszaadni, nem mindig tudjuk a gondolataikat.  A könyv viszont egy másik világ. Mikor Bruce látta, hogy szülei meghaltak összetört és kicsit vele én is összetörtem a szobámba a könyv felett.

Magáról a könyvről:

Nem szeretnék sokat elárulni a könyvről, mivel én nagyon szerettem. A történet főszereplője természetesen Bruce Wayne, még kamaszkorában. Persze volt egy visszaemlékezés arra a bizonyos éjszakára, de az egy adalék információ volt a jelen miatt. A fiú épphogy betölti a 18-at máris a leggazdagabb emberek egyikének számít. Hisz övé a nagy vagyon és a Wayne vállalat. Viszont Gotham lakóit pontosabban a felső tizezret az Éjszaka Rémei nevű bűnbanda tart rettegésben, hisz könyörtelenül megölik a gazdag embereket és elveszik a vagyonukat. Kicsit Robin Hoodnak éreztem őket. Érdekes karakterek lennének csak nekem túl nyers volt a módszerük, holott a jó gonosztevő nem ennyire nyers szerintem. Viszont mivel már elárultam, hogy lett egy új gazdag Gothambe és van egy ilyen bűnbanda, így szerintem már egyértelmű, hogy ki lesz a következő célpont.

Viszont Bruce itt még forrófejű, fiatal, nagy igazságérzettel és tenni akarással, így mikor lehetőséget lát abban, hogy elkapja a bűnbandát sikerül összetűzésbe kerülni a rendőrséggel. Még egyszer leszögezem. Itt még egy 18 éves fiú, akik nagyrészt mind ilyen forrófejűek és kapkodnak. Mindent azonnal típusúak. Nem szabad összehasonlítani a már felnőtt Bruce Waynnel. A fiú büntetése pedig az, hogy közmunkára kell mennie, viszont nem csak a parkban kell szemetet szednie vagy hasonló apróságok. Nem. Gotham egyik leggazdagabb polgárának büntetése nem más, mint az Arkham Elmegyógyintézetbe tengetnie napjait. Valljuk be azért ez nem egy mindennapi büntetés, de talán így akarták megmutatni, hogy ő is csak egy polgár és neki is ugyanúgy jár a büntetés.

A fiú itt folyamatos veszélyben van, hisz a legkeresettebb bűnözők vannak itt, akik természetesen nagyon jól szórakoznak rajta, hogy a híres, gazdag ficsúr takarít utánuk. Itt ismerkedik össze egy elzárt rabbal, aki az Éjszaka rémeihez tartozik. A lány senkivel nem beszél csak Bruce-cal. Ebből pedig hatalmas kavarodás és konfliktus lesz.

Egyben az egész:

A recept. Adott egy bűnbanda, egy forrófejű, gazdag srác és egy titokzatos lány. Vegyítsük őket egybe és öntsük formában. Ebből pedig elkészül egy izgalmas, cseppet sem unalmas történet. Minden oldal újdonságot rejt és pont ez a könyv varázsa, hogy megismerjük milyen volt ő maga. Hogyan vált azzá, aki lett és, hogy a tini korosztály is beletudja képzelni magát a helyzetébe, hisz valljuk be. A tinik is mind ilyen naivok, egyből belevágnak mindenbe gondolkodás nélkül. Miért lenne Bruce kivétel? Én imádtam és tényleg örülök neki, hogy elolvashattam. Szóval, ha picit eltudsz vonatkoztatni a DC filmektől, akkor ez a könyv a te könyved. 😊

Ha megszeretnéd vásárolni:

Libri

Könyvmolyképző

Happily

Köszönöm, hogy benéztetek.

Xoxo, Patti 😊

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.