Értékelés: Sarah J. Maas - Crescent City: Föld és vér háza

 

Képek forrása: Pinterest és Google

„– Ez a lényeg, Bryce! Az életé. Hogy úgy élj, úgy szeress, hogy közben tudod, holnap az egész eltűnhet. Ettől lesz minden annyival értékesebb.”

Fülszöveg:

Köti a vér. Kísérti a vágy.

Szabadjára ereszti a sors.

Bryce Quinlan nappal kemény munkával, éjszakánként pedig bulizással töltött élete egészen addig tökéletes volt, amíg egy démon meg nem gyilkolta a legjobb barátait, magára hagyva őt a veszteségével és a fájdalmával. A tettes rács mögött ül ugyan, a gyilkosságok mégis folytatódnak, és Bryce hirtelen egy nyomozás kellős közepén találja magát. Bármire kész, hogy megbosszulja a barátai halálát.

Hunt Athalar, a hírhedt bukott angyal most kényszerből azokat az arkangyalokat szolgálja, akiket egykor le akart taszítani trónjukról. Brutális képességeit és elképesztő erejét egyetlen ügy szolgálatába állították - meg kell gyilkolnia a főnöke ellenségeit, vitának helye nincs. Amikor démon dúlja fel a városukat, ellenállhatatlan ajánlatot kap: ha segít Bryce-nak megtalálni a gyilkost, karnyújtásnyira kerülhet a szabadsága. Miközben Bryce és Hunt Crescent City legsötétebb részein nyomozva rájön, hogy egy gonosz erő minden egyes, a szívüknek kedves személyt és dolgot halálos veszéllyel fenyeget, arra is rádöbbennek, hogy perzselő szenvedély lakozik a másikban, ami mindkettejüket felszabadíthatja - már ha hagyják.

A #1 New York Times bestsellerszerző Sarah J. Maas

a Föld és vér házával indítja útnak legújabb

sikersorozatát, a Crescent Cityt.

"Gazdagon megálmodott történet pimasz humorral és tüzes szerelemmel."

- Publishers Weekly

Szereted a fantáziadús, érzéki, tartalmas könyveket?

Vidd haza nyugodtan, tetszeni fog!

Kiadó: KÖNYVMOLYKÉPZŐ KIADÓ KFT.

Oldalak száma: 910

Borító: KARTONÁLTSúly:786 gr

ISBN: 9789635613700

Nyelv: MAGYAR

Kiadás éve: 2021

Árukód: 2744416 / 1197023

Sorozat: ZAFÍR PÖTTYÖS

Fordító: Szabó Krisztina

Személyes véleményem:

Aki ismer, az tudja jól, hogy mindig megírom az őszinte véleményem és általában bármennyire szeretem az írót vagy írónőt akkor is kertelés nélkül leírom. Az írónőt az Üvegtrón sorozat óta imádom, viszont a Tüskék és Rózsák udvarával problémám volt, hisz az első kilencven oldal annyira nyögvenyelős volt, hogy félévig olvastam. Igen tényleg nem viccelek, egyszerűen borzasztó volt, már majdnem félretettem, de itt nem volt ilyen gondom. Egyszerűen nehezen viselem a hosszú történet leírásokat és bemutatásokat, itt pedig szerencsére ez kimaradt és folyamatosan kaptuk az adalékanyagokat, hogy mi hogyan működik és, hogy épül fel a világ. Közben pedig bontakozott a történet és jöttek az események. Így pedig már az első perctől kezdve imádtam a történetet. Éreztem késztetést arra, hogy folyamatosan olvastam és a kezembe legyen. Nem viccelek a végén hajnal egykor fejeztem be az olvasást, mert pont egy olyan esemény volt, amit mindenképp beakartam fejezni, de mikor már vége volt akkor már ez a pár oldal mindegy és befejeztem. Tudom, hogy sok ember pont azért szereti az írónőt, mert hosszasan elmagyaráz mindent, de nagyon sokan vagyunk olyanok, akiknek egyszerűen ez a rész kínszenvedés, emiatt örülök, hogy az írónő most nekünk kedvezett. Most pedig, hogy mindenki elolvasta a hosszú monológom jöjjön is a könyv. :D

Magáról a könyvről:

Én voltam a buta, hogy nem olvastam el a fülszöveget és nem készültem fel erre, de így legalább már az elején össze tudott törni az írónő. Na, nem is baj. A könyv elején megismerjük Danikát és Bryce-t. Itt szeretném leszögezni, hogy Bryce lány és én oldalakon keresztül azt hittem, hogy pasi, majd azt, hogy meleg. Viszont mikor magassarkút vett fel, akkor már kicsit fura volt. Itt állt össze a kép, hogy Bryce lány. :D Igen most lehet nevetni. Szóval a két lány a suliban ismerkedett meg, majd összeköltöztek. Danika a farkasfalka vezérének az unokája és a nagyyapja őt szeretné majd utódjának, hisz sokkal erősebb, mint Sabine Danika édesanyja. Bryce félig ember és félig tündér, viszont nem akárki az édesapja, de ugye az nem árulhatom el hisz a lány is titkolja. Kettejük kapcsolata a legerősebb barátság. Nagyon sok mindenen keresztülmentek és mindig ott voltak a másiknak. A két lány által Sarah megmutatta, hogy milyen erős lehet egy barátság és mi mindent lehet érte feláldozni. Én őszintén nagyon megszerettem Danikát. Egyszerűen imádtam a karakterét és nagyon sok mindenben hasonlított is rám. Majd jött ez a csúnya éjszaka, amikor egyszerűen minden összeomlott és az Ördögfalka eltűnt. Az Ördögfalka volt Danika csapata, náluk ő volt az Alfa. Danika mindig védte Bryce-t, mindenkivel szemben. Most pedig mikor Danikának lett volna szüksége támogatásra Bryce épp valahol bulizott. Az elején emiatt nem voltam mérges, hisz sokkal gyengébbnek gondoltam, de így a végét is tudva egyszerűen átérzem miért volt ekkora bűntudata a lánynak. Még szerintem én is haragudtam rá.

Kétévet előreugrottunk a történetbe és Bryce már kétéve árnyéka önmagának. Egyszerűen a világ azzal az éjszakával kicsúszott a lába alól. Nem tudja, hogy mit tegyen, nem tudja, hogy éljen így tovább és én annyira, de annyira sajnáltam. Egyszerűen összefacsarodott a szívem, ahogy olvastam. Mindenki egy ilyen barátnőt szeretne, aki ennyire szereti őt. Emiatt is szeretem Sarah könyveit. Nem kertel, nem állít hamis tévképzeteket. Hiába szeretsz valakit, ö gond nélkül megsemmisíti, ha arról van szó. Ehhez pedig nem is kell a történet végére érnünk. Közben is gond nélkül kinyírja a szeretett karaktereinket. Néha már úgy éreztem, hogy a 900 oldal nem is lesz elég, hogy újra összerakjam a darabokat. De térjünk vissza a történetre. Bryce kétévig úgy gondolta, hogy legalább a tettest elkapták, de aztán még egy támadás lett és ezt nem engedhette meg magának a kormányzó. Emiatt felkérte Brycet és odaküldte mellé az egyik emberét Hunt-ot, hogy oldják meg a rejtélyt. Természetesen minél hamarabb. Ennek pedig egyikük sem örült. A két lányról mindenki azt gondolta, hogy nagy partyarcok és semmi más nem érdekli őket csak a bulizás. A falkán kívül senki nem tudta, hogy milyen emberek voltak valójában Danikával. Így pedig Hunt-nak is volt róla egy kialakult véleménye. Szóval így folytattuk a történetet. Kétszeméllyel, akik utálják egymást. Jónak ígérkezik ugye? Tényleg az volt. Egyszerűen imádtam őket.

Egyben az egész:

Darabokra szedett, én pedig minden egyes összetört darabbal ugyanúgy imádtam minden egyes oldalt. Tény, hogy nem erre számítottam, hanem arra, hogy az első száz oldal megint kínszenvedés lesz, de most nem ez történt. Minden oldalt imádtam. Fenntartotta az érdeklődésemet és folyamatosan tudtam követni a cselekményeket. Ha az én véleményem kérdezitek szerintem ez lett a legjobb sorozatkezdő kötet. Megvolt benne minden. Szerethető karakterek, sírás, kiakadás, boldogság, nevetés, helyszínbemutatás. Nem is tudom megszámolni, hogy hányszor törtem össze olvasás közben, de jobb is, hogy nem számoltam. Bryce egy hihetetlenül erős lány és nagyon örülök, hogy egy ilyen család nevelte fel és nem az igazi apja. Félek, hogy akkor rosszirányba lett volna nevelve. Az elején tény, hogy nem volt a kedvencem, de szépen lassan megszerettem őt is. De ettől függetlenül Danika volt a legnagyobb kedvenc.

Borító:

Imádom, imádom és imádom. Tökéletesen megy a történethez. Egyszerűen nem lehet róla rosszat mondani. Nekem minden könyvem puhakötésben van meg, bár tény, hogy egy ekkora vastagságú könyvet sokkal nehezebb lehet így elolvasni. Így viszont örülök, hogy home officeba vagyok és nem kellett mindennap magammal cipelnem mikor olvastam, mert biztos, hogy baja lett volna a könyvnek, amit nagyon nem szerettem volna. Sokan nem értik a kiadó döntését, hogy miért nem jött ki keménykötésben, de én ebben a vírusos időben annak is örülök, hogy folyamatosan kapunk új olvasmányokat, ha lesz, kapacitás biztos vagyok benne, hogy ezt is újra fogják gondolni és kikérik az olvasók véleményét, hogy van-e értelme pl. 2-3 év múlva kihozni keménykötésbe. Én viszont köszönöm a kiadónak, hogy egy újabb csodakönyvet kaptunk, egy meseszép borítóval.


Idézetek:

„– A barátom. Aki legalja műsorokat néz velem a tévében, és elviseli a baromságaimat. Az vagy, akinek nem kell magyarázkodnom olyankor, amikor a leginkább számít. Teljes valómban látsz engem, és nem menekülsz előlem.”

„Képtelen vagyok elfelejteni. És kibaszott fura dolog lehet, hogy vettem a halott barátnőmnek egy csomó szülinapi croissant-t. A világ csak továbblépett. Mintha sosem létezett volna.”

„– Athie beszélgetne velem erről.

– Athie rabszolga, akinek nincs már sok vesztenivalója.

– Ne mondj ilyet, BB! – sziszegte Lehabah. – Mindig van mit veszteni.”

„A főnöke tudni akarta, merre jár, meg akarja-e tartani a munkáját, és hogy patkányként vagy inkább galambként élné-e tovább az életét.”

„Beenged valakit, megadja neki a lehetőséget arra, hogy fájdalmat okozzon, és az illető végül pontosan ezt is fogja tenni.”

Ha felkeltettem a figyelmed:

Könyvmolyképző

Libri

Bookline

Köszönöm, hogy benéztetek.

Xoxo, Patti 😊

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.