Szerelem íze - Barcelona | R.Kelényi Angelika - Barcelona Barcelona /Értékelés/





„Aznap reggel úgy ébredtem, mintha egy tengerparti bungalóban heverésznék, kilátással a végtelenre.”



Fülszöveg:

Barcelona és a szerelem íze...

Caroline Wood a londoni női magazin, a CBM főszerkesztőjének asszisztense.
Nem túl változatos munkája mellett hobbiból gasztroblogot vezet, melyben próbálja kiélni az írás és a finom ételek iránti szenvedélyét.
Az álma az, hogy a jövőben íróként dolgozhasson a neves újságnál, és ezt a főnöke előtt sem titkolja. 
Mivel 35 éves korára még mindig nem fedezték fel páratlan írói tehetségét, és boldog feleség sem lett belőle, tudja, tennie kell valamit az álmai megvalósításáért.
Úgy dönt, hogy karrierjét és szerelmi életét egyetlen zseniális húzással pörgeti fel, ezért gondol egy merészet, és egy nyaralással egybekötött szakmai útra szánja el magát.
Egyedül.

Barátai féltik a magányos utazástól, de Caroline biztos benne, hogy Barcelonában rengeteget tanulhat önmagáról, és az új, életre szóló élmények mellett olyan blogot írhat utazásról, szerelemről, gasztronómiáról, mely végre felnyitja a főszerkesztő szemét is.
Egyedül azonban még enni is unalmas, így egy szerinte korszakalkotó ötlettől vezérelve egy társkereső oldalon spanyol randipartnereket választ magának.
Mindennapra egyet, így rögtön két legyet üt egy csapásra...
Erősen hisz benne, hogy ez az utazás meghozza számára az áttörést, a cikkírói álomállást, és talán egy jóképű, szenvedélyes férfit is...

R. Kelényi Angelika Terézanyu-díjas, többszörösen Aranykönyv-díjra jelölt írónő ezúttal napjaink Barcelonájába ruccan ki, és egy humoros, vérbeli romantikus történettel örvendezteti meg olvasóit.


Kiadó: ÁLOMGYÁR KIADÓ

Oldalak száma: 363

Borító: PUHATÁBLÁS, RAGASZTÓKÖTÖTT

Súly: 320 gr

ISBN: 9786155929649

Nyelv: MAGYAR

Kiadás éve: 2019

Árukód: 2724426 / 1182556

Borító:

A borítója nagyon tetszik. Figyelemfelkeltő, hisz, ha egy könyvet keresnék magamnak a nyaralásra akkor biztos, hogy ez lenne az első könyv, amin megakadna a szemem. Így biztos vagyok benne, hogy ez lesz a nyár slágere. Tipikus nyári strandkönyv és ez már a borítóján is feltűnt.


Személyes véleményem:


Imádom Angelika könyveit, viszont Ő inkább történelmi témájú könyveket írt, ebből kifolyólag viszont nagyon féltem elővenni az új könyvét. Viszont meglepő volt, hogy mikor beharangozta a könyv megjelenését egyáltalán nem került szóba dedikálás, könyvbemutató. Ami általában elmaradhatatlan, viszont villámcsapásként jöttek a könyvvel kapcsolatos posztok. Szinte meglepetésként ért. Főleg azokután, hogy ősszel jön a következő könyve. Nem mondom, hogy a könyvel kapcsolatban nem erre számítottam mivel valahogy éreztem, hogy nem kapom ugyanazt, mint amit a történelmi regényeknél, de valahogy kiforratlannak éreztem még. Lehet, ha több hasonló könyvet ír akkor már jobban összeállna ez az egész, viszont számomra nem volt teljesen kielégítő. Egy könnyed, nyári, limonádés délutánhoz tökéletes, viszont nem éreztem azt, hogy úristen ez annyira jó lett. Tudom most sokan fogják a fejüket, hogy ezt írtam, de sajnos ez az én véleményem. Lehet, hogy rossz pillanatomba fogott meg és tényleg később is újra olvasom, hátha más érzést vált ki és persze akkor írok róla mégegy értékelést, de most jelenleg az egészjó mezőnybe helyezném magamnál a könyvet.

Magáról a könyvről:
Mint már említettem ez a könyv egy könnyed, nyári könyv, aminek tökéletesen megfelel. Amikor elkezdtem olvasni csak egy kikapcsolódásra vágytam, pihenni és nem gondolkodni. Ehhez viszont tökéletesen megfelelt. Ahogy elkezdtem a könyvet zökkenőmentesen haladtam tovább a stílusa miatt. Ez miatt egy fél nap alatt be is tudtam fejezni, viszont az értékeléssel vártam. Hisz megkellett fontolnom a gondolataim, hogy hogyan fogalmazzam meg az, ami most benne kavarog.
A történet főszereplője Caroline Wood, aki 35 évesen asszisztens egy nagynevű magazinnál. Viszont neki álmai vannak, amiket nem szeretne feladni. Kiszeretne törni és cikkíró lenni, ezenkívül szeretne maga mellé egy olyan társat, akivel kellőképpen tud kommunikálni, művelt és aki érzelmibiztonságot tud nyújtani neki, amivel szerintem nincs semmibaj, hisz teljesen valós álmai vannak. A lehetőség viszont egy teljesen váratlan esemény miatt adott lett. Igaz kissé érdekes formában. A Carolinenak az az ötlete támadt, hogy elutazik Barcelonába és mindennap más spanyol, bocsánat katalán férfival vacsorázik, megismerkedik az emberekkel és a katalán ételekkel. Ebből a kisebb nyaralásból viszont egy cikket kell írnia, ami legalább olyan ütős, hogy biztosra megkaphassa az álladó cikkíró állást. Nem kis feladat és nagyon kíváncsi voltam, hogy mi sül ki ebből. Hisz valljuk be nem kis bátorság idegen férfiakkal találkozgatni és egyik napról a másik országba repülni az álmainkért. Azt viszont, hogy mi lesz ebből az egészből nem árulom el, hisz ahhoz nektek is elkell utaznotok a történettel Barcelonába és kiélvezni minden pillanatát.

De nem csak ennyiből áll a regény. Hisz Caroline szemével megtapasztaljuk az élet problémait, amikkel minden egyes nap találkozunk. Igaz nekem jelenleg nincs párkapcsolati gondom és még csak 24 vagyok, de az ismertségi körömben vannak Carolinenal egyidősek vagy plusz-mínusz pár év, akiknek viszont vannak és rajtuk keresztül látom, hogy mennyire nem egyszerű párt találni egy még fiatalnak mondható nőnek vagy férfinak. Nincs már ott az iskola, viszonylag keveset vagy már nem is járnak bulizni. Ezeken kívül pedig már csak az internet és az utcán való összefutás lenne. Az előbbinek rengeteg veszélye van a másikra pedig alig van esély, hisz, ha tetszel valakinek az nagyrészt nem szólít le, hanem kiírja a netre, hogy tetszel és keres téged. Az interneten való randizás veszélyeiről Angelika kicsit viccesebbre vett hangulatban írt, de ettől függetlenül ez egy teljesen komoly téma. Amiről tényleg beszélni kell. A regény olvasása közben mindenki jól szórakozik az eseményeken, viszont utána mindenki álljon meg és gondolkodjon el rajta, hisz vannak veszélyek és nem mindenki jár annyira jól majd, mint Caroline. 
Nagyra értékeltem, hogy a főszereplőnk semmilyen démonnal nem küzdött, egyszerűen jó volt olyan regényt olvasni, aminek főszereplője ennyire normális. Talán ezzel nyert magának meg a könyv. Caroline olyan, mint mi. Egy nő, akinek álmai vannak és kész érte harcolni, aki nem adja fel még akkor se, ha évek óta kávét szolgál fel, de ha itt van a lehetőség akkor képes tenni érte. Ezenkívül pedig hiába szeretne végre egy párkapcsolatot ezt nem mindenáron akarja. Nemelégszik meg egy átlagossal vagy átlagon alulival. Vannak szükségletei, amihez nem jó akárki. Végre egy szereplő, aki igazán mi vagyunk a hibáinkkal együtt.


Egyben az egész:

Őszintén soha nem voltam nagy Barcelona párti, de szerintem csak azért, mert nagy Real Madrid drukker vagyok, de elolvasva a könyvet kedvet kaptam Barcelonához. Talán egyszer én is eljutok oda, ahova Caroline, de addig is jó volt az ő szemével látni ezt a fantasztikus várost.
A Barcelona Barcelona egy könnyed, nyári olvasmány volt, amivel kilehet kapcsolódni egy fárasztó nap vagy hét után. A különleges főszereplő pedig csak pont volt az i-re. El sem hiszem még mindig, hogy egy ennyire pihentető könyvet tudtam olvasni Angelikától. Nem kellett túl gondolnom, minden percben figyelnem és tényleg kikapcsolódás volt számomra. Igazán olvasnék még tőle hasonló történeteket.
Ha szeretnéd megvásárolni a könyvet akkor kattints  IDE!!

Köszönöm, hogy benéztetek.
Xoxo, Patti :)


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.