Értékelés - Papp Diána - Most élsz




„Ennek ellenére, mindennél jobban vágytam arra, hogy végre elmondhassam neki; azt hiszem, szeretem. Még soha nem éreztem ezt, zavarba hoztam saját magam, így csak bénultan álltam, beleragadva a plátói szerelembe, és hagytam, hagy múljon a nyár, múljanak a percek.”



Fülszöveg:
Zoli egy hangulatos vidéki kisváros moziját vezeti, ami egykor romantikus búvóhelye volt az álmodozó szerelmeseknek.
Az utóbbi években azonban a szerencse elkerüli a férfit; a nézőszám apad, a tartozások nőnek, és hiába őrizte meg fiatalos sármját, a Nagy Ő sem akar betoppanni az életébe...
Egy nap azonban megtalálja a gimis osztálytársak annak idején rábízott lezárt leveleit, amelyekben arról írnak, vajon mi lesz velük, hol tartanak majd tizenötév múlva. Hirtelen feltárul a rég eltemetett múlt; a gondtalan évek, fergeteges bulik, életre szóló barátságok, soha be nem teljesült szerelmek, és a fogadalmak, hogy mindenáron boldogok lesznek...
Vajon mi lett abból a mosolygós srácból, aki mindenáron sikeresebb akart lenni országos hírnevű apjánál? Boldog-e az a lány, aki az érettségi banketten még titkolta pár hetes terhességét? Hová sodorta az élet az osztály zűrös csaját, akinek minden fiú az ágyába akart bújni, és legfőképpen, hol lehet Viki, akinek Zoli soha nem merte elmondani, mit érez iránta...
Mintha csak varázsütésre történne, meghívást kap az első osztálytalálkozóra, és Zoli úgy dönt, titokban fog segíteni annak az öt embernek, akikhez még ma is szoros érzelmek fűzik, hogy az osztálytalálkozón már pontosan arról a boldog életről tudjanak beszámolni, amiről a majd' két évtizeddel ezelőtti levelük szól.
Hogy sikerül-e, kiderül a magazinszerkesztő és népszerű regényíró Papp Diána legújabb regényéből, amely az ábrándoktól mentes felnőttkorról, a nosztalgiázásról, a "majdegyszer" helyett a "mostélsz" melletti hajthatatlan kiállásról szól.



Kiadó: ÁLOMGYÁR KIADÓ
Oldalak száma: 290
Borító: KEMÉNYTÁBLA
Súly: 364 gr
ISBN: 9786156013668
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2019
Árukód: 2728408 / 1185626
Borító:
Egyszerűen a borítójába szerelmes lettem. Talán, ezért is akadt meg rajta a szemem. Iszonyú jól néz ki és mondhatni hű is a benne lévő tartalomhoz. Emiatt már megérte elolvasnom.

Személyes véleményem:
Hát elég sokat vacilláltam rajta, hogy mit írjak róla, hogyan fogalmazzam meg és lehet, hogy még így sem fog teljesen tökéletesen átjönni a mondandóm, de azért megpróbálom. A borító alapján én egy szerelmes történetre számítottam ahol mondjuk, a csaj kicsit megvan rekedve, hogy eldobja-e a biztosat azért, aki minden percben megdobogtatja a szívét, avagy ne. Na, mármost ez itt nem igazán így néz ki. Sőt őszintén én többször újra kezdtem a könyvet. Én általában a metrón vagy sétálva a munkahelyem felé olvasok, kikapcsol, jobb kedvre derít, de ugye 10-30 oldal közötti olvasási oldalszámot produkálok vele. Itt viszont egyszerűen nem tudtam újra felvenni másnap a fonalat, ezért inkább rászántam egy teljes délutánt az olvasására, hogy tényleg minden a helyére kerüljön. Ami főleg zavaró lett, hogy az elején E/1-ben ismerjük meg Zolit, mint ahogy megszokhattuk eddig, viszont amikor más név került a fejezet fölé ott már E/3 volt. Ez pedig eléggé eltér a megszokottól és engem egy csöppet zavart is. Ha egy tanácsot megfogadtok, akkor mindenképp úgy olvassátok, hogy legyen időtök elkezdeni és befejezni is. Egyszerűen muszáj, különben hamar bele lehet zavarodni.

Magáról a könyvről:
Összesen 6 főszereplőnk van, akik kimondottan kapcsolódnak egymáshoz. Név szerint Zoli, Helga, Iza, Kati, Tibi és Viki. A könyv több időben és több személy szemszögéből is játszódik. A kezdetek Zoli 33 éves életét mutatja be, hogy mennyire szerencsétlen élete van, majd egy alkoholtól eltorzult éjszakán kezébe kerül pár boríték, amit természetesen kíváncsi és kotnyeles természete miatt felnyit. A helyében én is ezt tettem volna. A borítékokat érettségi után írták ő és az osztálytársaik, így kerül újra a látóterébe, hogy lassan elérkezik a 15 éves osztálytalálkozó, amit Iza nem is sokkal később elkezd megszervezni.
A levelek elolvasása után kíváncsi, hogy mit váltottak valóra és persze a levelek sötét titkokat is rejtettek magukba. Egyedül két levelet nem talál meg, az övé és Vikiét.
A történet előrehaladtával bepillantást nyerünk a 18 éves életükbe és az azután keletkezett nehézségekbe. Zoli mind az öt barátját felkeresi és megpróbál segíteni neki, hogy helyrehozza az életét és ott legyen végre ahol mindig is lenni szokott.

Egyben az egész:
Maga az alapötlet szerintem egész jó. Megtanítja, hogy soha nem késő újra kezdeni. Lehetsz 18,25 vagy 33 éves. Az élet mindig megy tovább és, ha véletlenül rossz útra is lépsz, akkor bármikor megvan rá a lehetőség, hogy újra kezd, az egészet elölről. Viszont én kíváncsi lettem volna még jobban a történetükre, azért mégiscsak eltelt 15 év, ami valljuk be nem kevés. Nem hiszem, hogy nem történt még pár említésre méltó dolog az életükben.
Alapjáraton elég motiváló könyv. Ha a történet annyira nem is jött át mindig, a lényegét szerintem megfogtam és már ezért megérte elolvasnom a könyvet és ez minden percet megért számomra.
Az írónőnek ez volt az első könyve, amit olvastam, de nagyon remélem, hogy nem az utolsó, hisz látok benne potenciált, hogyha a történet nem is mindig jön át, de a mondanivaló mindenkinek erőt ad.





Értékelés:
                               

Ha megszeretnéd rendelni:
 
Patti 😊

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.