Értékelés: B. E. Belle - Megtörtek




„Senki nem mondta, hogy a szerelem egyet jelent azzal, hogy ha a másik lelke fájdalmában meghasad, az én szívem is abban a pillanatban kettészakad.”
Fülszöveg:
Egy fájdalmasan őszinte és szívszorító történet, amelyet az élet ihletett
Dása Szmirnova komoly versenytáncos múlttal a háta mögött diplomás táncpedagógus lesz. Angyali szépség, ám a lelke fagyos, mint a tél. Magyarországra költözik, ahol az orosz rutint követve, vasszigorral neveli tanítványait. Anyagi jóléte és szakmai tudása miatt azt hiszi, neki mindent szabad. Szembemegy a magyar oktatási rendszerrel, nem törődve növendékei szüleivel sem. Kezelhetetlen természet, mígnem váratlanul megismerkedik egy szeretetteljes férfival.
Oroszi Hunor gyötrelmes gyermekkora után Istennel a szívében kezd új életet. Agyontetovált, kigyúrt testű drogterapeutaként, őszinte elhivatottsággal segíti a régi önmagára emlékeztető, szerencsétlen sorsú gyerekeket a kiskorúak drogrehabilitációs intézetében. Melegszívű férfi, mígnem véletlenül találkozik egy kemény lelkű, elutasító nővel.
Két külön világ: társadalmi különbségek, ellentétes oktatási normák, eltérő vallási nézetek. Mégis mindketten szerelemre ébrednek.
Vajon képes lesz ez a két megtört lélek kézen fogva elindulni a gyógyulás útján?
B. E. Belle, a nagy sikerű Hazugok című regény szerzőjének legújabb, fájdalmasan őszinte, gyönyörű szerelmi története a mai korra jellemző legelemibb társadalmi problémákat tárja az olvasó elé, miközben bebizonyítja, hogy a szerelem nem ismer határokat.
Kiadó: ÁLOMGYÁR KIADÓ
Oldalakszáma: 454
Borító: KARTONÁLT
Súly: 410 gr
ISBN: 9786156067265
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2020
Árukód: 2733809 / 1189970
Személyes véleményem:
Aki ismer, az tudja, hogy milyen vagyok. Az azt is tudja, hogy rengeteget gondolkodtam, hogy belekezdjek-e a könyvbe. Utána pedig az okozott fejtörést, hogy véleményezzem-e.
De miután kikerült molyra, majd instára, így jó páran írtatok, hogy kíváncsiak lesztek a véleményemre. Én pedig nem érezném hitelesnek magam, ha nem osztanám meg veletek azt is, ami számomra kevésbé volt üdítő olvasmány. Előre is szeretném leszögezni, hogy a véleményem az ÉN véleményem, ettől függetlenül is vegyétek nyugodtan a kezetekben, hisz tudom, hogy nagyon sok ember véleménye teljesen más az enyémtől. Ami nem is baj, hisz ettől szép a világ. Most pedig jöjjön a könyv.
Magáról a könyvről:
Miután végeztem a Hazugokkal és megtudtam, hogy új könyvet írt az írónő és vártam. Komolyan, ha elolvassátok az előző véleményem ott is leszögeztem, hogy én kíváncsi leszek a következő könyvére. Majd jött a balhé, mert egyesek nem tudják elfogadni az építő kritikát, hisz a bejegyzésem annak szántam. Lehet rossz volt az időzítés, lehet rossz napja volt az írónőnek, bármi lehet, de egy olvasóját viszont megbántotta. Mindegy idő volt, de túlléptem rajta, tény a dedikáláson nem mentem oda hozzá, csak Vikihez és Anne-hez, de most már készen álltam arra, hogy megpróbálkozzam újra vele, hisz én kíváncsi voltam.
A két főszereplőnk Oroszi Hunor és Dása Szmirnova.
Dása, mint ahogy a nevéből is sejthető orosz származású, de édesanyja révén Magyar. A lány kiskorában balettozni szeretne, ez minden vágya. Szüntelenül gyakorol, de a tanárától azt hallja, hogy soha nem lesz belőle balettáncos és még finoman fogalmaztam meg. Egyszerűen nem is értettem, hogy édesanyja, hogyan nem pofozta fel azt a nőt, aki olyan szavakkal illette a lányát, ahogy. Persze ott más a helyzet és én sem vagyok agresszív, de azért ami sok az sok. Biztos nem hagytam volna szó nélkül. Miután Dása egy másik tanárhoz került versenytáncot tanult, ami tökéletesen illett az ő alakjához, de hogy bajnok legyen az rengeteg alázattal és gyakorlással járt. Ezenkívül szerelemmel a tánc iránt, ami benne meg is volt. Majd karrierje véget ért. Miután Magyarországra került rengeteg minden új volt számára. A magyar mentalitás, a mai gyerekek viselkedése és a problémák, amikkel még mindig küzdünk. Itt egy picit megállnék.
Mivel fiatal vagyok emlékszem, hogy milyen volt a gimiben, teljesen átéreztem, hogy mi a problémája Dásának. Nálunk is volt, hogy aludtak az órán, pocskondiázták a tanárt vagy éppen nem viselkedtek tisztelettel az irányukba. Elismerem, hogy manapság a tanárokat olyan sokszor semmibe veszik. Én viszont Magyar vagyok. Soha nem jártam Oroszországba és nem ismerem az ottani nevelést. Engem édesanyám tiszteletre tanított mind a tanárok, mind az emberek iránt. Ebből kifolyólag pedig szeretném remélni, hogy Dása azért találkozott normális nevelésben részesülő Magyarral is, hisz vannak ilyenek emberek. Elismerem, hogy nagyon sok rossz dolog van az országban, de vannak szép dolgok is.
A másik szereplőnk Oroszi Hunor. A férfi magyar, teljesen, csak a vezeték neve ironikus, de tényleg ötletes. A férfi egy Drogrehabilitációs intézetben dolgozik és ott is lakik. Én sokat nem tudok az intézetről, nem tudtam, hogy Magyarországon mennyi van belőle és, hogy mennyire van rá szükség. Viszont itt kiderült, hogy iszonyú kevés van, és égető szükség lenne rájuk. Pedig nem gondoltam volna, hogy ennyi gyerek szeretne felhagyni a szokásával vagy szenvedélyével. Remélem azért ebben az országban is lesznek-e téren is változások. Viszont az kétlem, hogy ez csak itt lenne probléma. Most nem igazán emlékszem, hogy ez a rész miként volt ott leírva, így ha szerepelt benne, hogy ez nem csak itt gond akkor elnézést kérek az írónőtől. Komolyan.
Most, hogy kiveséztem a könyvet folytatnám azzal, ami viszont tetszett. Maga a történet és a szereplők. A két megtört lélek találkozása. Majd a köztük kialakult kapcsolat. Imádtam, ahogy a versenytánc világába elkalauzol minket és nem is gondoltam volna, hogy a szülők ebben a világban is ilyen gonoszak. Hisz a tanárok nélkül a diák sem lenne sehol. Tetszett a párhuzam, amit példában írt Katinka és Shannel kapcsolatban, hisz én is így gondolom. A történet alakulásáról sokat nem szeretnék írni, hisz mindenki olvassa el, biztos, hogy hagy gondolkodni valót maga után.
Egyben az egész:
Egy dolgot viszont köszönök az írónőnek, hogy most tényleg arról szólt a könyv, ami a címe és az is volt az előtérben. Imádtam a vissza ugrásokat, ahol a szereplők fontosabb állomásait élhettük át, hisz ez is kellett ahhoz, hogy teljesen megértsük őket.
A könyv elolvasása után pedig megfordult egy gondolat a fejemben. Én úgy gondolom, hogy az itt lévő negatívumok, amik érték Dását azok az írónőt is érték és van egy olyan érzésem, hogy ugyanez volt a Hazugok című könyvénél is. Emiatt veszi kicsit érzékenyebben a negatív kritikát. Mivel Enikő is tanított táncot, így már az elején tudtam, hogy mi lesz Dásával. Innentől pedig teljesen olyan érzésem volt, mintha az írónő nehézségeit, fájdalmait olvastam volna. Ahogy vele is bántak a mentoráltjai szülei. Amit rettentően sajnálok. Hisz ha ez így van, ahogy gondolom, akkor szerintem ő is szívét és lelkét kidolgozta értük. Remélem azért szépet is kap ebben a világban és talán rólunk, Magyarokról is eljön, az idő mikor kevésbé gondolkodik bántóan. A világban rengeteg szép dolog van, csak ki kell nyitni a szemünket.
Olyan téren érdekel a következő könyve, hogy miután kivesézte az életében történt fájdalmas dolgokat, hisz én tényleg úgy érzem, hogy a két könyvben érzékelhető negatívitás, az inkább az őt ért ingerek hatására íródtak, akkor kíváncsi leszek mit fog írni. Mivel egy író nem attól lesz író, hogy történetbe tudja foglalni, ami neki fájt, hanem történetet is tud írni. Most ez lehet, hogy keményen hangzik, de én csak ezután tudok valakit jó írónak tekinteni.
Ha megszeretnéd vásárolni:


Köszönöm, hogy benéztetek,
Xoxo, Patti J

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.