Értékelés: Leiner Laura - Maradj velem (Iskolák versenye 2.)




„Nem félek a képzeletemtől. Az emlékeimtől félek. Mert láttam a hősömet feladni. Ennél ijesztőbb nem létezik számomra.”


Fülszöveg:
Elérkezett az Iskolák Országos Versenyének hatodik napja, és a piros csapat szétesni látszik. A kezdetben barátságosnak tűnő megmérettetés egyre komolyabbá válik, a feladatok egyre megterhelőbbek, egyre fájóbb a családtagok hiánya, és a négy gyökeresen eltérő személyiségű diáknak egyre nehezebb igazi csapatként együttműködnie.




Kiadó: L&L Kiadó
 Oldalak száma: 464
Borító: FÜLES, KARTONÁLT
Súly: 450 gr
ISBN: 9786155653438
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2018
Árukód:2719769 / 1178904



Borító:

Nekem továbbra is tetszik és tökéletesen illik az az első részéhez. Amikor bementem a könyvesboltba és vittem a pénztárhoz konkrétan a srác elsőnek azt hitte, hogy két ugyanolyan könyvről van szó, de nem hisz az egyik egy második rész volt. Szóval nagyon egységes lett és most, hogy így tél van, tök jó képeket lehet majd készíteni főleg, ha végre hó is lesz hozzá.



Személyes véleményem:

Eredetileg úgy akartam, hogy mivel ennek csak három része van, így majd egyszerre veszem meg őket, de aztán mégis sikerült elcsábulnom és beszereztem az első két részt. Viszont, ha azt nézzük egész sokáig tartottam magam, hisz a második részt sem azonnal szereztem be, amikor megjelent, hanem hetekkel később. Ebből viszont most az következett, hogy alig várom a harmadik részt és tűkön ülők, hogy mikor jelenik már meg. Néha ilyenkor olyan, mintha egy örökké valóság lenne. De remélem már csak fél évet kell várni, hisz annál többet nehezen bírnék ki. Viszont ebben az volt a jó, hogy miután befejeztem az Ég veled-et azonnal tudtam kezdeni a második résszel és a hátránya, hogy a harmadik rész még várat magára. Ebben a könyvben sem csalódtam. Nagyjából kicsivel több, mint fél nap alatt befejeztem és utána teljes letargia jött rám, hogy hol a harmadik rész. Egyszerűen lebilincselőek Laura könyvei. Észre sem veszed, de már elolvastad az egész könyvet. Közben pedig pörögnek az órák. 


Magáról a könyvről:


A második részben is visszatértünk a Bükkbe, amit nagyon sokan már vártak, de hát én ugye nem mentem sehova, hisz csak fogtam a másik könyvet és ott folytattam, ahol eddig voltam. A szirtes csapat úgy érkezett ide, hogy alig tudtak egymásról valamit, ennek ellenére tökéletesen vitték végig a feladatokat és mindannyian azt gondoltuk, hogy ez így is marad. De hát van a többi csapat és annak ellenére, hogy bárki hitte volna megjelentek az érdek barátok. Itt igazából most a sárga csapat volt az, akiben hatalmasat csalódtunk már az első részben. Máté nem éppen tökéletes barát és bár igaz, hogy ez egy verseny, számomra elég gáz, amit csinál. Hisz bíznak benne és ő mégis hátba szúrja azokat, akik barátjuknak fogadták. Zsombor még mindig nem hiszi el ezt az egészet, úgy gondolja, hogy Máté igaz barátja. Egyszerűen végre befogadták a menők és nem láthatatlan. Teljesen a fellegekben jár, és teljesen mellszélsőséggel védi őket. Ebből pedig hatalmas felfordulás lesz.  Vajon helyre jön a béke? Mi lesz ezután a csapattal? Ezekre mind választ fogunk kapni, ha elolvassuk a könyvet.

De ezen kívül ugye ott van a mi kis szerelmespárunk, akikért ugye szorítunk. Hanna és Kornél kapcsolatában nagyon sokáig kételkedtem főleg a Mátés incidens után. De kellemesen csalódtam legalábbis eddig. De vajon mi lesz, akkor mikor majd egymás ellen kell versenyezniük? Képesek lesznek kiejteni egymást? Hisz eddig mindig segítették egymást és soha nem hagyták cserben a másikat. Ami sok emberből vegyes érzéseket váltott ki az pedig az, ahogy kommenteltek az iskola tanulói a suli Facebook oldalára. Most lehet, én leszek az egyetlen, aki azt mondja, hogy neki tetszett. De nekem tényleg tetszett. Ha nem is mindig kaptak jó véleményeket, azért jó volt szerintem olvasni, hogy van, aki szorít nekik és kíváncsiak arra, hogy mi lesz velük. Én ebből a szempontból néztem a dolgokat és így tetszett. Az igazgató személyisége kicsit Körtére emlékeztetett és nagyon megkedveltem. Szóval én vártam mikor jelentkezik be és milyen reakciókat kap majd rá. De mindenki más és tudom, hogy nagyon sok embernek nem jön be, de valahogy mindig én vagyok a kivétel már megszoktam. :D



Kedvenc szereplők:

Igazából én mind a négy versenyzőt megszerettem és valahogy a régi szereplőkből is ragadtak rájuk, így pedig olyan, mintha visszakaptam volna valamit az előző regényekből. Az igazgatójukat is megkedvelte és soha nem hittem volna, de ebben a regényben kicsit a tanárnő is plusz pontot kapott nálam. Nem hittem volna, hogy bármit is fog tudni segíteni nekik, de kellemesen csalódtam benne. Ami még így két héttel a könyv befejezése után is furán hangzik. :D



Összességében:

Továbbra sem csalódtam Laurában. A könyvei hozták a szintet, amit elvártam és még egy kicsit többet is adott. Főleg, hogy azért komolyabb dolgokhoz is hozzányúlt. Persze, mint minden ifjúsági könyvnek, amit így felnőtt fejjel olvasok, vannak hibái, de ezeken túl tudok lépni, és ha egy pár órás kikapcsolódásra vágyok, akkor ezer százalék, hogy Laura könyvét veszem a kezembe. Persze minél több könyvet olvasok, az írónőtől annál jobban észre lehet venni, hogy a szereplők ugyanazon a sémán vannak és mindenki visszaköszön az előző sorozatokból, de amíg meg tudja velük hódítani az olvasók szívét addig szerintem nem olyan nagy baj. Néha pedig örülök neki, hogy nem hagytak itt örökre a szereplők.




Köszönöm, hogy benéztél,
Xoxo, Patti :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.