Értékelés: Paul Rudnick - Minden a te hibád


„Volt egy legjobb barátom, de szörnyű dolgok történtek, és onnantól még nehezebben engedtem magamhoz közel az embereket. A tapasztalat azt mutatta, hogy a legjobb barát veszélyes dolog, mert mindent tud rólad. Senki sem tud úgy megbántani, mint a legjobb barátod.”


Fülszöveg:
Nyolcvannégy órával ezelőttig Caitlin még soha sem:
ivott alkoholt, nem csókolózott, nem énekelt torkaszakadtából nagy nyilvánosság előtt, legfőképpen nem ejtett túszokat, sőt, kocsit sem lopott
MI? LOPOTT KOCSIT?
Most börtönben ül, és nem tudja, mit mondjon:
a rendőrségnek, a szüleinek, a polgármesternek, a riportereknek és a Twitter-olvasóknak.
Csak most döbbent rá, hogy:
szerzett egy orr-pearcinget, és - NA NE! AZ OTT EGY TETKÓ?
Az őrült hétvégéért egyedül egyvalakit hibáztat:
a híres unokatestvérét, aki valamikor a legjobb barátnője volt.
Akit az elmúlt négy évben GYŰLÖLT, de közben a szíve mélyén rettenetesen hiányzott neki. NEM, NEM IS!!!

EZ MIND A TE HIBÁD, HELLER HARRIGAN!!!

Kiadó:KÖNYVMOLYKÉPZŐ KIADÓ KFT.                  
Oldalak száma:277
Borító:KARTONÁLT
Súly:334 gr
ISBN:9789634573715
Nyelv:MAGYAR
Kiadás éve:2018
Árukód:2716103 / 1175891
Fordító:Barthó Eszter
Szerintem eléggé figyelemfelkeltő. Legalábbis annyira, hogy levegyük a polcról a könyvet és megnézzük, hogy vajon miről is szólhat. Utána pedig mindenki eldönti magától, hogy szeretné, avagy ez nem igazán az ő stílusa.


Személyes véleményem:


Nekem kimondottan tetszett. Jó néha kikapcsolódni egy könyv felett, amin nem kell semmit túlgondolni. Általában olyankor választok ilyen könyvet mikor egy hosszabb, sok dolgot magába foglaló könyvet olvasok. Aminél folyamatosan figyelnem kell, hisz minden oldalon változás történhet. Miután pedig az agyam kifárasztatottam, olyankor jönnek a könnyebb, limonádés könyvek, mint pl. ez is. Nem gondolkodsz, semmi csak haladsz az árral és nem kell azon gondolkodnod, hogy amíg két percig nem figyeltél nem-e történt valami hihetetlenül fontos mozzanat. Ezzel persze nem leszólni szeretném a könyvet, hisz az ilyen könyvek számomra elengedhetetlen, hisz nem tudok folyamatosan olyan könyveket olvasni, melyek folyamatos koncentrációt igényelnek, hisz néha pihennie is kell az agyamnak és mivel irodában dolgozom, ezért ilyenkor szokott pihenni egy kicsit. Maga a történet amúgy tetszett. Néha vicces volt, néhol szomorú, néhol pedig a valós igazságot láttuk. Ami valljuk be elég ijesztő volt, ha elolvassátok, akkor tudjátok, mire gondolok.


Személyes véleményem:

A két főszereplőnk, ha fogalmazhatok így attól függetlenül, hogy végig egy ember szemszögéből látjuk a történetet az Caitlin és Heller. A két lány unokatestvérek és pár évvel ezelőtt legeslegjobb barátnők voltak. Majd történt valami, az az eset elég sokáig homályos foltként szerepel előttünk. Tudjuk, hogy valami oltári lényeges és borzalmas dolog történt, de nem árulják el, hogy mi. Catey keresztényként van nevelve, nyolc testvére van és soha semmi rosszat nem csinál. Konkrétan a szülők kedvence lenne. Ezenkívül magántanuló, ami tény és való elég szuper számára, mert ahova én jártam suliba, ott biztos kinyírták volna a négy év alatt. Nem viccelek. Tényleg. Elsőnek azt hittem a csaj egy vicc. De ott van az unokatestvére Heller, aki sztárnak tekinthető, akinek most jön ki az új filmje, akinek kell egy gyerekcsősz, mert most jött ki az elvonóról.

Itt egy pillanatra álljunk meg. Mást sem hallunk a médiai forrásokból, hogy a legtöbb fiatal tinisztár drogozik, alkoholt fogyaszt és botrányosan viselkedik. De én nem tudom elhinni, hogy nem lehet őket védeni egy cseppet sem a rivaldafénytől? A szülőknek nincs semmilyen fegyver a kezükbe? Én értem, hogy a tinik kezelhetetlenek és mikor milliárdokat keresnek, akkor biztos nagyon elszáll mindkét véglet, de az isten szerelmére legalább a gyermeküket védjék már meg egy kicsit. Itt is ez volt. Sajnos Heller nem tudott megbirkózni a hirtelen jött nyilvánossággal. Ebből kifolyólag pedig folyamatosan zuhant egyre lejjebb és lejjebb. Eléggé elszomorodtam emiatt és ehhez hozzájött az, hogy Catey pedig utálta, nem kicsit, hanem nagyon. Én pedig nem értem miért kell szerencsétlen lányt utálni, ahelyett,

Hogy valaki segítené és támogatná. Majd sorba kaptuk az információkat és egyre világosabb lett minden. Viszont mindkét szereplő változott, ami kifejezetten tetszett. Egyszerre sírtam és nevettem velük.


Egyben az egész:


Összességében egy szórakoztató könyvet foghattam a kezembe, amely pont a legjobb pillanatban jött számomra. Mindenképp szerettem volna olyan könyveket gyűjteni magam köré, melyek olyankor is segíteni tudnak, mikor már mindennel tele van az agyam és csak le szeretnék ülni egy nyugtató olvasásra. Ezért örültem is annak, hogy ez egy ilyenfajta könyv. A maga módján különleges. Bár kicsit olyan volt, mintha mindenről szeretne valamit írni, hogy mindenki megtalálja benne a saját karakterét. Ami szemet szúrt az Heller egyik sorozata, Anna Bannana, erről nekem a Jesse sorozat jutott eszembe. Abba volt egy rész, amikor a kislány, Suri barátnője egy kb 50 éves nő volt és őt hívták Anna Bannanak. Ezt csak úgy mellékesen írom, nem hiszem, hogy sokan nézi9k mostanában a sorozatot és emlékeznének erre a részre. :D Viszont a korhatáros dolog elég maceráns. De a mai fiatalok hamar érnek, így én egy 14 éves lánynak azt mondanám, hogy rendben olvasd. De fontos, hogy üljünk utána le a gyerekkel és beszélni róla, hisz vannak benne olyan dolgok, melyről muszáj.



Ha megszeretnéd rendelni kattints ide , ha pedig a librinél szeretnéd akkor pedig IDE!

Köszönöm, hogy benéztetek.



Patti


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.