Értékelés: Francesca Zappia - Eliza and the monsters: Eliza és a szörnyek




 „A megtört emberek nem rejtőznek el a szörnyeik elől. A megtört emberek hagyják, hogy a szörnyeik felfalják őket.




Személyes véleményem:

Egyszerűen imádtam, szavak nincsenek rá mennyire szerettem ezt a könyvet. Egyszerűen letenni sem szerettem volna még akkor sem mikor muszáj volt. A könyv akkor került a figyelmem középpontjába, mikor az élfestett kiadást megláttam a kiadó oldalán, az sajnos nem jött el hozzám, viszont a jövőhónapban az lesz az első dolgom, amit megrendelek. Mindenképpen szeretném, hisz valami csoda. Később elolvastam a fülszöveget és egyből tudtam, hogy ez a könyv mindenképp kell nekem. Imádtam a képregényes részeket a könyvben, így kicsit mi is belepillanthattunk a könyvben népszerű Szörnyek Tengere webcomicba.

Magáról a könyvről:

Főszereplőnk Eliza Mirk a félénk, fura, visszahúzódó lány, akinek nem nagyon vannak barátai. Legalábbis a közvetlen közelében, hisz online barátai vannak. Eliza egy súlyos titkot őriz bár a családja tudja, hogy képregényt rajzol, de a szülei nem nagyon veszik komolyan és eddig egyszer sem nézték meg, hogy pontosan milyen népszerű a lányuk hobbija. Hisz Eliza az online világban LadyConstellationként ismert és az egyik legnépszerűbb webcomic szerkesztője/létrehozója. LadyConstellationt egy titok lengi körül. Senki nem tud róla semmit. Sokan még abban sem biztosak, hogy egy lány van az álnév mögött. Az elején csak azt láthattuk, hogy folyton sms-t ír, e-mailezik, kommentel vagy épp a fórumokon jár. ibeszélik a kedvenc sorozatukat és bár a neten van ét szuper barátja, sosem találkozott velük élőben.

Ez a világ egészen addig volt nyugodt míg az iskolájában meg nem jelent Wallace Warland, akiről pár nap múlva kiderült, hogy író. Méghozzá nem is akármilyen. A srác a legnépszerűbb Szörnyek Tengere fanfictionírója, aki a közös rajongás miatt közel kerül Elizahoz. Mindketten maguknak valók mégis ez hozza őket össze. Wallace nem nagyon beszél, ami később kiderül, hogy egy súlyos tragédia miatt van és ebből a depresszív hangulatból Eliza hozza őt ki szépen lassan. A lány pedig egyre többet találkozik a sráccal és annak barátaival.

A könyv fontos dologra hívja fel a figyelmet. Arra, hogy mennyire nehéz észrevennünk, ha gyermekünk szorongással küzd, hisz ha más, mint mi vagyunk akkor nem tudunk vele úgy beszélgetni. Ezenkívül megmutatja milyen veszélyes tud lenni az online világ, ha hatalmas rajongótáborod van. Én azért picit megértettem Elizat, hogy annyira az online világban élte magát. Tiniként nekem is ott voltak a barátaim nagyrésze és igen sokukkal sose találkoztam, még is akkoriban közel álltak hozzám.

Egyben az egész:

Eliza és Wallace mindketten problémákkal küzdenek, ha beismerik maguknak, ha nem és ehhez kell valaki, aki miatt tesznek egy lépést előre. Az online világ pedig sosem lesz biztonságos. A szülőknek megkell tanulniuk, hogy jobban figyeljenek a gyermekükre és képben legyen azzal, hogy mit csinál a virtuális kis világában, hisz az internet nem felejt és az ütések erősebbek lehetnek és durvábbak, mint a valóságban. Nem mentség, hogy másik generáció. Rettentő sok híradás van a netes zaklatásról stb. Szóval, de már megkellene érteni, hogy bele kell ebbe tanulniuk. Tudom, hogy mivel nem vagyok szülő nem adhatok tanácsot és nagyon véleményt sem formálhatok.

De itt is sok fájdalomtól menthették volna meg a két kamaszt, ha megpróbáltak volna velük beszélni, ha tényleg figyeltek volna arra, amit mondtak.

Szóval, ha szeretnél elbújni és bekuckózni egy jó könyvvel, akkor ne keress tovább, meg van a tökéletes könyv. Garantáltan nem fogod megbánni. A képregényes rész feldobja a történetet és olvastatja magát a könyv. Egyszerűen folyamatosan fenntartja az érdeklődésed és másra sem leszel kiváncsi minthogy mi van a következő oldalon.

Ha megszeretnéd rendelni a könyvet akkor katt!

Élfestett kiadásért pedig ide!

 

Köszönöm, hogy benéztetek.

Xoxo, Patti 😊


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.