Mészáros Dorka: Filter nélkül



 

 

 „Hibás változó voltam egy működő képletben.”

 

 

 

 

Fülszöveg:

Hosszú, szőke haj, kék szem, babaarc: Írisz egyszerűen tökéletes. Az Instagramján több ezren követik, a modellügynökségek kapkodnak utána. Ám a lány másra vágyik, gyerekkori álma, hogy mikrobiológus legyen. Amikor sikeresen pályázik egy neves külföldi egyetemi ösztöndíjra, ez a cél egészen közelinek látszik, csakhogy olyan akadályok állják útját, amelyek egy részét önmagában kell leküzdenie. Írisz meg akarja mutatni, hogy ő sokkal több egy csinos arcnál, ugyanakkor görcsösen igyekszik megfelelni a felé támasztott elvárásoknak, a szorongás csaknem felemészti. Első szerelem, mozaikcsalád, bántalmazó kapcsolat, szexuális ragadozók, online zaklatás, kényszeresség, szorongás: Mészáros Dorka szókimondóan ír a felszín mögött rejtőző valóságról.

Kiadó: Menő Könyvek

Oldalak száma: 451

Borító: KARTONÁLT

Súly: 500 gr

ISBN: 9789635841448

Nyelv: MAGYAR

Kiadás éve: 2022

Árukód: 2760273 / 1208815

Személyes véleményem:

Dorka könyvével most találkoztam először mikor a könyvhéten bolyongtam a barátnőmmel a standok között. Aztán megláttam ezt a könyvet. A borító volt, ami elsőnk a szemem elé került és mikor közelebb mentem akkor egy kedves hölgy (valószínűleg ott dolgozó) mesélt róla és ő szívből ajánlotta, így végül magammal hoztam. Amit így olvasás után egy percig sem bánok. Nagyon szerettem Írisz karakterét és rengeteg érzést váltott ki belőlem. Nem tagadom voltak részek, amiket megkönnyeztem. Pénteken is míg a párom dolgozott, én olvastam és csak annyit kérdezett, hogy most sírsz? Már kezd hozzászokni, hogy olvasás közben előfordul, hogy néha sírok. :D De egész jól viseli. 😊 De térjünk vissza a könyvre. Írisz karaktere igazán különleges. Szép, okos, művelt és különleges lelke van. Mégis sok fájdalom érte. Több is, mint ami egy 17 éves lánynak át kellene esnie.

Magáról a könyvről:

Írisz meseszép lány. Minden lány irigykedve nézi. Bármennyit ehet nem hízik (tiniként én is ilyen voltam), tökéletes a haja, smink nélkül is úgy mutat mintha a kifutóról jött volna éppen. Emellett pedig hihitlenül okos. Természettudományi, matek és egyéb versenyeken indul. De nagyon sokan elítélik. Mindenki azt hiszi, hogy csak azért nyert versenyt, mert szép. Ezenfelül a családi háttere is problémás. Az anyja születésekor elhagyta, a nővére folyamatosan azt hajtogatta, hogy miatta ment el az édesanyjuk, így gyűlölte emiatt is meg persze az anyukájuk szépségét is ő örökölte. A mostohaanyja Judit is a látottaknak hisz. népszerű és bármit megkaphat szerinte. A mostohahúga Polly is utálta őt. Egyedül a legkisebb húga rajongott érte, de csak mert ő foglalkozott vele a legtöbbet. Az apja pedig alig volt otthon, mivel folyton kiküldetésen volt. Az egyetlen, akire mindig számíthatott az a legjobb barátja és annak családja. Ők voltak a biztonság szigete a zűrzavaros, háborgó óceánban. A lány ebben az évben egy ösztöndíjért versenyezhetett méghozzá az osztály másik legjobb tanulójával egyetembe. Ez pedig még nagyobb stresszt okozott neki, hisz nyerni akar. Ő nem tud annyi pénzt összegyűjteni, hogy ezekre az egyetemekre mehessen az álmaihoz pedig szüksége van rájuk. Ebben az évben ezenfelül mégis rengeteg mindenen megy keresztül, amit csak a spoiler veszélyek miatt nem szeretnék részletezni. Talán egy kisebb jellemfejlődésen is mikor végre kiáll magáért. Ezenkívül a könyv folyamán az is kiderül, hogy valami nem stimmel Írisszel, bár ő hiába okos nem jött rá maga is, hogy valami baj van az egészségével. Erre csak a könyv végén derül fény. Talán ez a legszomorúbb rész, hogy mindenki ott volt vele, elsétált mellette még se jött rá soha senki, hogy segítséget kérjen neki. Ő pedig szerintem magának sose kért volna segítséget. Most kicsit úgy gondolhatjuk, hogy a szépség és az esze egy átok, de egyben olyan kapukat is kinyitott amik másoknak sose lesz lehetséges.

Egyben az egész:

Egy fájdalmas történet az Instagram mögötti világról. Ahol a lányoknak folyamatos megfelelési kényszerük van és egyetlen egy ballépés és az emberek suttogni fognak róla. Nem minden fekete vagy fehér. Ahogy az emberek sem tökéletesek. El kell fogadni, hogy tökéletlenek vagyunk és bár a könyvből nem derült ki, de Írisznek is vannak hibái, hisz bár tökéletesnek lett beállítva sose felejtsük el, hogy nincs tökéletes ember. Az pedig, hogy ő egyszerre volt szép és okos konkrét céltáblává tette. Az Instagrammon színésznő volt, a valóságban pedig egy lelkileg összeomlott lány, aki már lassan minden reggel félve kelt fel. Mert a csillogás, likeok között mindig szembejön a zord valóság. Ha valamit megtanulhatunk ebből a könyvből, hogy ne bántsuk a másikat, ne ítéljük el, hanem csak fogadjuk el. Nekünk sem lesz jobb, ha valakit bántunk. Én is olyan voltam, mint Írisz..nem szép, nem okos csak egyszerűn vékony. Mást se hallottam, minthogy biztos anorexiás vagyok vagy hánytatom magam. Rosszulesett, mert semmi ilyet nem tettem mégis mindenki megvolt győződve róla, hogy ők tudják az igazságot. Ha minden tini kezében nem is adhatom, de remélem sokan elolvassák.

Ha megszeretnéd rendelni:

Aranybagoly

Libri

Happily

Köszönöm, hogy benéztetek.

Xoxo, Patti 😊

 

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.