Értékelés: Alexandra Christo - To kill a Kingdom /Egy birodalom végzete/






„(…) de még én is megértettem egy idő után, hogy vannak fontosabb dolgok a múló szeszélynél. A kötelesség fölött nem győzedelmeskedhetnek mindig az álmok.”





Fülszöveg:

Annyi szívet gyűjtöttem be eddig, ahány éves vagyok.
Vagyis a hálószobámban összesen tizenhét rejtőzik valahol a homok alatt. Olykor-olykor leások, csak hogy lássam, mind megvannak-e még. Lenn a mélyben, vérben ázva. Megszámlálom őket, és megnyugszom, hogy nem lopták el egyiket sem éjszaka. Azon se lepődnék meg, ha így történne. A szíveknek hatalma van, a magamfajták pedig egy dologra vágynak még az óceánnál is jobban: hatalomra.

A HERCEG SZÍVE LENNE AZ IGAZI TRÓFEA!

Lira hercegnő egy királyi családból származó szirén, azok közt is a legveszélyesebb. A víz alatti világban nagy tiszteletnek örvend. Már csak egy szív hiányzik a gyűjteményéből - ám azt elhibázza. Anyja, a Tenger Királynője büntetésből átváltoztatja, mégpedig egy olyan lénnyé, amitől a legjobb undorodik: emberré. Elveszi tőle a bűvös szirénénekkel képességét is, és megparancsolja, hogy a téli napfordulóig vigye el neki Elian herceg szívét, különben ember marad örökre.

Hiába ő a leghatalmasabb emberi királyság trónörököse, Elian herceg csak az óceánon érzi magát igazán otthon. A szirénvadászat pedig a hivatása. Amikor kiment egy lányt az óceán habjaiból, hamar rájön, hogy ő bizony más, mint aminek először hitte. Az idegen megígéri neki, hogy a segítségére lesz, és együtt fogják megtalálni a módját, hogyan pusztítsák el a sziréneket. De vajon megbízhat a lányban? És vajon hány alkuba kell belemennie Elian hercegnek, mire megszabadítja az embereket a legnagyobb ellenségtől?

Kirobbanóan sikeres nemzetközi bestseller, ami Sarah J. Maas és Marissa Meyer sorozataihoz hasonlóan vagány, izgalmas és szemtelen módon dolgoz fel egy klasszikus mesét.


Kiadó: KÖNYVMOLYKÉPZŐ KIADÓ KFT.
Oldalak száma: 424
Borító: KARTONÁLT
Súly: 434 gr
ISBN: 9789634576525
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2019
Árukód: 2731664 / 1188270
Sorozat: VÖRÖS PÖTTYÖS KÖNYVEK
Fordító: Nagy Boldizsár



Borító:

Nekem már maga a borító is tetszik, de őszinte leszek nem az volt az első, ami felkeltette a figyelmemet. Még akkor szúrt szemet a könyv mikor az előrendelhető könyvek között volt. A fülszöveg egyszerűen azonnal megfogott. A modernkori kis hableány egy sötétebb, durvább változata.

Személyes véleményem:

De valahogy mégis csak most került a kezeim közé. Kicsit féltem tőle, így nem mertem olyankor olvasni mikor kevés időm van, hisz, ha nem fog meg a regény képes lettem volna húzni halasztani az olvasását és másba sem kezdtem volna bele és bár tény és való, hogy jó döntés volt, hisz néhol kicsit vontatott volt és egyszer-kétszer őszintén bevallom, hogy elvesztettem az érdeklődésem. Ilyenkor nagylevegőt vettem és lapoztam tovább és újra minden a rendes kerékvágásba került. Szóval, ha kicsit ellaposodik akkor mindenképp menjetek tovább, hisz nem fogjátok megbánni.

Magáról a könyvről:

Alapjáraton én akkor szerettem meg a szírének világát mikor ment róluk egy sorozat az HBO-n. Egyszerűen imádtam. Így pedig nem volt kérdés, hogy mindenképp szeretném elolvasni a könyvet. Az írónő remekül bemutatta a tengerek alatt rejtőző világot. Kaptunk sziréneket, hableányokat és hablegényeket. Valahogy mindegyik különbözött attól, mint amit eddig ismertem, bár tény a szírének most is ijesztő lények voltak, de valahogy a tenger mélye most sötétebb volt, mint máskor.
Egy teljes királyságot láttunk magunk előtt, ahol mindenkinek megvan a helye és a titulusa. A tetején pedig a Tenger Királynője áll, aki nem más, mint a mi Lyránk anyukája. A Tenger Királynője a leggonoszabb és legfélelmetesebb lény, mint a tengerben és mint a földön az emberek számára.
A lánya pedig követi amennyire csak tudja. Lyrát arra nevelték, hogy ne érezzen semmit. Semmi emberit. Hisz az gyengeség. A gyengeség pedig nem való a trónra. A lány pedig mindent megtesz, hogy ne kövessen el hibát. Szívtelen és egy kiképzett fegyver az anyja kezében. Lyra eddig 17 szívet szerzett magának. Nem átlagos szívet, hanem királyi szíveket. Olyan emberekét, akik trónra jutottak volna, ha megélik azt a kort és az anyja még így sem volt büszke rá, még így sincs megelégedve a lányával és ahogy hibát vét egyből megbünteti.

Itt kezdődik Elian és Lyra története. Nem mondom itt néhol elkalandoztam és kicsit elment a kedvem, de minden egyes újabb lap egy lökés volt a történetben. Elian Midasz leendő trónöröke, akire a Hercegek Átka pályázik, hisz a férfi a híres szírén ölő. Mi más lenne 18.születésnapja fénypontja, ha nem az, hogy megöli a szírén ölőt? Hisz a Hercegek Átka nem más, mint Lyra. Akitől mindenki fél lent a mélyben és fent a magasban. Mindenki hallott már róla és csak remélni tudta, hogy soha nem találkozik vele. A kettejük kapcsolata pedig ott kezdődik, ahol Lyra hatalmas hibát vét, legalábbis az anyja szerint.

Nem egy szimpla tündérmesét kaptunk, nem lett a két főszereplőnk egyik napról a másikra szerelmes egymásba. Talán ettől is lett olyan izgalmas. Mi tudtunk az ő titkukat, persze még így is tudtak újat mutatni, éreztük a vívódásaikat és mosolyogtunk párbeszédjeiken. Valahol az utazásaik során pedig megszerettük őket. Lyra rengeteget fejlődött az utazás során, vagyis nem is fejlődött, hanem inkább visszatalált önmagához, ahonnan letért egy utasítás miatt. Elian pedig iszonyú ravasz. Nem is gondoltam volna, hogy a hercegben ennyi kurázsi van, de tényleg. Csak úgy csűrte csavarta az eseményeket és még ha meglepő dolog is történt, amire nem számított abból is kitudta vágni magát.
Egyben az egész:

Alapjáraton tetszett a történet. Jól volt felépítve, egyértelmű volt, hogy nem tudjuk megismerni a száz királyságot és szerintem még ők sem ismerik teljesen egymást. Csak a legfontosabb családok voltak bemutatva, akiknek lényeges szerepük volt a könyvben. Remélem még nagyon sok könyvet olvashatok az írónőtől. A főszereplők nem fordultak ki magukból. Lyra nem egy nyámnyila karakter volt, akik végig picsogja a fél könyvet és egyáltalán nem változott meg Elian mellett sem. Egyszerűen imádtam őt.

Lent a mélyben élt egy kis szírén,
Magányos úszkált Diavolósz vízén.
Nem volt neki hatalmas vágya,
Csak egy csendes békéről szőtt álma.

Gonosz lények vették őt körül,
És néha napján becsapták törül,
Kahlia volt az egyetlen egy társa,
Ő volt viharos szívének a bárka.

Mindent elsodort egy végzetes hiba,
Itt már nem számít kinek vagy lánya, fia
Uszony helyett ember lábaid nőnek,
Majd kalózok fognak hirtelen közre.

Itt kezdődik majd az ő történetük,
Erről szól a mai költészetünk.
Herceg és királylány két külön világa,
Egybeforr és ez lesz a könyvünk virága.



Idézetek:





„Most minden olyan homályos. Elian miatt, pedig nem sok mindent tett: csak rám mosolygott. És nem azért, mert épp szenvedek, amiért megalázkodtam, vagy amiért kénye – kedve szerint formálhat engem, mint az anyám. Azért mosolyog rám, mert lát engem. Szabad vagyok, életben vagyok, és hamarosan visszatérek hozzá.”

„A szerelem nem a hercegek kiváltsága, a királyoké meg pláne nem.”

„A szerelem és az őrület két csillag, ugyanazon az égbolton. Nem építhetsz olyan tetőt, ami megóv a tavalyi esőtől.”

„Valamiért zavarja őket, hogy egy lány egyedül mászkál az utcákon gyűrött ruhában és öreg kalózcsizmában.
Le merném fogadni, még jobban zavarná őket, ha egyenként tépném ki a szívüket.”

„Azt mondják, az ember nem válogathatja meg a családját, de ez nem igaz: én pontosan ezt csináltam, mikor összeállítottam a Szaád legénységét. Én magam választottam ki őket, ők pedig mellém álltak. Elkötelezték magukat egymásnak, úgyhogy tudom, minden egyes mihasznában megbízhatok.”
 
Értékelés:



                              



Köszönöm, hogy itt voltatok.

Patti 😊






Megjegyzések

  1. Nálad olvastam először, hogy nem tartod negatívumnak azt, amit mindenki más (többek között én is) igen. :D Jó neked, hogy így el tudtál vonatkoztatni tőle, és nem vont le annyira az élményből.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Huh mások értékelését egyáltalán nem olvasom el mikor egy könyvet olvasok vagy értékelést írok, mert akkor csak bezavar a sajátomba. :D

      Törlés
  2. Őszintén, most először olvastam el teljesen a fülszöveget, valamint a teljes értékelést is. Ezen kívül kettőbe kezdtem bele, de egyikük sem volt elragadtatva tőle, és ebből adódóan annyira nem is fogott meg, mint a te írásod!❤️

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm :) remélem a könyv is tetszeni fog majd, ha elolvasod. :)

      Törlés
  3. Itt van a polcomon a könyv karácsony óta, de egyre csak tologatom az olvasást. Köszönöm az értékelést, meggyőztél, hogy adjak egy esélyt a történetnek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök neki :) szerintem egy nagyon jó történetet rejt a könyv magába. :)

      Törlés
  4. Furcsa, hogy sokan nem szeretik annyira ezt a regényt, mert nekem is nagyon tetszett. Írtad, hogy milyen jól van felépítve a történet, és engem is ez fogott meg leginkább benne - na meg a sötét hangulata. Én is nagyon remélem, hogy sok hasonló könyvet olvashatunk még az írótól! 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen. Én se értem, hogy mi ez a sok negatívum a könyv körül. Örülök, hogy más valakinek is tetszett. :)

      Törlés
  5. Úgy örülök, hogy neked is tetszett a TKAK. Még tavaly olvastam angolul és azonnal megszerettem, de csomó negatv kritikát olvastam róla mostanában :( Jó látni, hogy azért még akadnak rajtam kívül páran, akik szeretik :D

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.