Értékelés Shannon Mayer - Kelly St. Clare: Méz és hamu udvara




„A szeretet, ami mindig hiányzott-, hogy fogja a kezem, amikor járni tanulok, megtanítson arra, hogyan kapcsolódjak a legjobban a mágiámmal, és elsuttogja nekem, hogy a sötétben nincsen olyan szörny, amit ne tudna legyőzni. Olyan dolgok, amiket az apáknak a lányaikkal kellene tenni.




Fülszöveg:

Titkon szeretek egy férfit, akinek sosem kellettem...

Alli vagyok, egy árva, félig ember tündér. Harcra edzettek, és arra, hogy félve tiszteljem Hegyalja hatalmát. Végre felfelé kezd ívelni az életem. Mindössze huszonnégy évembe telt elérni ezt.

Ám Hegyalja - a tündérek ősi otthona - összeomlik, a tündérek pedig többé nem juthatnak oda, és egyedül én tudom, ki a felelős érte.

Ez a titok megöl engem, ha nem teszek valamit.

A tündéreken brutális őrület vesz erőt, amikor elveszítik kapcsolatukat Hegyaljával, én pedig népem megmentése érdekében nem tehetek mást, mint magam mögött hagyom mindazt, amiért küzdöttem. Menekülnöm kell. Ha nem jövök rá, mi rombolta le egyetlen érintéssel az idők kezdete óta létező varázslatot, mit sem érnek múltbéli tetteim.

Meg kell fejtenem Hegyalja összeomlásának rejtélyét, de közben a nyomomban van az a férfi, akinek egykor a szívemet adtam.

A New York Times és a USA Today bestsellerszerző-párosa, Kelly St. Clare és Shannon Mayer egy kalandban és izzó vágyakban gazdag regénysorozattal kápráztatja el a magyar fantasyrajongókat. Egy olyan világba nyerhetünk betekintést, aminek mi is szívesen a részesei lennénk, csupa bűbáj és izgalom.


Személyes véleményem:

Valamiért én rettentően elvagyok maradva a megjelenésekkel. Szóval, amíg a kiadó nem hívta fel rá a figyelmem addig fogalmam sem volt arról, hogy ez a könyv létezik és ez rettentő nagy hiba, hisz én nagyon szerettem. A legtöbb olvasó, ha meghalja, hogy fantasy könyv valószínűleg egy Cassandra Clare vagy egy Sarah J. Maas minőséget vár el. Viszont ha nem is ütötte meg az ő szintjüket, még is egy jól összerakott történetről beszélhetünk. Bár nem tudom, mennyire lehet még újat felmutatni az írónők még is mindent megtettek, hogy ne legyen annyira sablonos és egy izgalmas dologgal álljanak elő. Szerintem pedig ezt tökéletesen hozták. Alapjáraton nem érdekel mások véleménye viszont egy barátnőm érdeklődött, hogy olvasom-e a könyvet, mivel nem tudja, hogy elolvassa-e mivel egyesek szerint borzasztó. Jelentem én élveztem, olvastatták magukat az oldalak és cseppet sem volt unalmas. Nagyrészt folyamatos cselekmény volt, így nem is értem, hogy lehet magunkat unni közben. Talán inkább arra nincs időnk, hogy mindent megemésszünk, de nem is baj..Én például egy Tüskék és Rózsák udvaránál szenvedtem az első rész első nyolcvan oldalán. Annyira unalmas kezdés még sehol nem volt mégis elolvastam és az egyik kedvencem lett. Így inkább ez ízlések és pofonok. Lehet nem mindenkinek való a fantasy. 

Magáról a könyvről:

A történetünk főszereplője Kallik, aki félig ember és félig tündér. Az édesapja nem ismerte el gyermekekként, így mindig Háznélküli Kallikként nevezik meg. Bár a lány nem is kér az apjából, hisz miatta árvaként nőtt fel miután az édesanyja meghalt, viszont így megtanulta, hogy mindenért küzdenie kell és, hogy ebbe a világban semmi sincs ingyen. Számára mindennek ára van. A lány 8 éven keresztül kiképzésen vesz részt és a végén levizsgázzon, utána pedig végre dolgozzon, és valamennyire szabad legyen. Bár a lánynak nincs, mindenhez affinitása mégis nagyon jól teljesít a megmérettetésen, ami tele van veszéllyel és a társai is ellene vannak. Miután a próbatételnek vége a jól teljesítőknek le kell tenniük az esküt, ami nem várt fordulatot hoz, hisz Kallik valószínűleg romba döntötte Hegyalját. Hegyalja a tündérek egyik legszentebb helye. Ha nincs, akkor úgy gondolják, hogy eluralkodik az őrület. A lánynak menekülnie kell, viszont rá is akar jönni, hogy mi történt és miért lenne ezért ő a felelős. Mivel őt vádolják, ezért az életéért küzd, viszont legjobb barátnője mindenhova követi és bár nélküle ment el, ő megtalálja. Innentől kezdve ez uralja az egész könyvet.  A cselekmények rettentő gyorsan követik egymást. Főszereplőnknek egy szusszanásnyi időt sem adnak, így folyton harcol, küzd és valami oknál fogva mindent is megúszik. Igen ez néha idegesítő, de legalább nem kell a nyavalygását hallgatni, mivel azt sem szeretem, de reméljük, legközelebb majd megtalálják az írónők az aranyközéputat. A cselekményről azért nem írok, mert ha elmondok mindent, akkor mi marad nektek, olvasóknak?

Faolan és Kallik kapcsolata pedig rettentő régre nyúlik vissza, viszont, hogy romantikus kapcsolat lenne

az azért túlzás. Inkább gyermeki évődés vagy, ahogy a legjobb barátok szokták egymást húzni, viszont néha látszik, hogy bár a srác tagadja mégsem annyira közömbös számára Kallik a félvér lány. Szerettem a párbeszédeiket. Remélem a következő részben már lesz is valami köztük. Rettentő sok kérdőjel maradt bennem a könyv után, amire remélem a folytatás majd pontot tesz. 

Egyben az egész:

Elsőre nem volt szerintem rossz könyv és örülök, hogy a kiadó is egyre jobban nyit a fantasy könyvek felé, hisz én imádom az ilyen típusú könyveket. Nem volt hibátlan, de egy külön világot felépíteni, megteremteni azért nem egyszerű. A történések annyira gyorsan zajlottak, hogy nagyin hamar lehet végezni a könyvvel. Szerintem bátran tegyen vele egy próbát mindenki. Már nagyon várom a folytatást, hisz egy csattanó volt a vége. Bár sejtettem, hogy Kallik rendben lesz, de azért erre nem is számítottam. Egy szó, mint száz szerintem egy esélyt bőven érdemel ez a könyv és nem valószínű, hogy csalódást fog okozni nektek. :)

Ha megszeretnéd rendelni:

Libri

Álomgyár

Happily

Köszönöm, hogy benéztetek.

Xoxo, Patti 😊

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.