Interjú Fazekas Lászlóval! :)

 Sziasztok molycik,

Mint ahogy a könyvének értékelésében említettem egy interjúval is érkezem az íróval, hogy ne csak én ismerjem csodás személyiségét. :D

1

Mivel az olvasóim nem igazán ismernek téged. Sőt igazából a könyves közegben ilyen téren ismeretlen vagy, így arra szeretnélek kérni, hogy mesélj magadról.

-  - Dorogon élek immáron 4 éve, eredeti foglalkozásom tekintve gépiparban rendelkezem több képesítéssel, emellett másodállásban vállalkozó vagyok. Fő állásomban CNC programozással/ forgácsolással foglalkozom egy esztergomi szerszámgyártó cégnél.


-       Az írás gondolatával több éve foglalkozom, ám a valóságban ez csak a tavalyi 2020-as évben valósult meg érdemben. Egy workshop-on vettem részt Csatlós Csaba előadásában, amely a magánkiadásról szólt illetve, ennek marketing és egyéb gyakorlati eszközeit sajátíthattam el.

-     Ezen workshop-ra is egy barátom Sáfár Sándor unszolására vettem részt, akinek már egy kiadott könyvén felbuzdulva jutottam el a saját könyv gondolatáig

A könyvírás elég hamar a szívemhez nőtt. Nem csak kiváló hobby, hanem rengeteget is tanulhat belőle az ember. Mind ezek mellett legfőbb varázsa a gondolataink megörökítése, amelyeket biztosan jó élmény lesz idősebb korban visszaolvasni, vagy akár jelenleg 4 éves kisfiam is biztosan örömmel olvas el később. Jelenleg 2. könyvemen dolgozom.

 

1.  Mindig is író szerettél volna lenni? Gyerekkorodban is írtál vagy csak később jött el, azaz érzés, hogy már pedig te írni szeretnél?


-     Sohasem gondoltam volna, hogy valaha is írok egy könyvet ám mindig teli voltak a gondolataim fantasztikus történetekkel, mint szerintem sok más embernek is. Gyermekkoromban nem írtam, közelebb állt hozzám a rajz, illetve rengeteget olvastam, mindig is érdekeltek a tudományok és a hihetetlen dolgok, amikre nem igazán volt magyarázat.

-       És így visszakanyarodva az eredeti kérdéshez gyermekkoromban leginkább a trendi szakmákon kívül, mint a kukás, kamion sofőr és társai a repülés vonzott leginkább, ám ez mai napig is tart.


3.  Mindig is a saját neveddel akartad a könyveidet kiadni vagy gondolkodtál egy írói álnéven? Nem féltél attól, hogy mivel magyar író vagy így kevésbé fognak a könyved után nyúlni a boltok polcain?

-    Rögtön az első gondolatom volt ezért nagyon jó kérdés. Gondolkodtam írói álnéven, sőt kaptam is egyet. Leslie Silent. De végül a józanész azt diktálta vállaljam fel, amit csinálok.

-       Abszolút nem foglalkoztatott a példányszám, átakartam élni milyen végig vinni egy könyvet a gondolattól a kiadásig.. Az csak hab volt a tortán, hogy még meg sem jelent, máris szépnek mondható példányszámra jelezték igényüket a kedves olvasók, bár ez leginkább Sándor első könyvének köszönhető, amely történetnek ez a könyv is részese.


4.  

Rátérve a könyvre mindig is a sci-fi vonal állt hozzád közelebb vagy szeretnéd más műfajban is kipróbálni magad?

-      -  Közel áll hozzám a műfaj, úgy gondolom elég könnyen is elkezdhető,   mert nem kötik fizikai szabályok, gyakorlatilag a történetnek teljes   mértékben csak a képzelet szab határt. Ezen felül is szeretném   kipróbálni magam más műfajban, ám a következő könyvem, amely   Vörös felhő néven fog napvilágot látni még talán sci-finek nevezhető   műfaj.

 

5.  Én tudom, hogy te publikáltál már, de ugye ez az első könyved. Ha jóé tudom két írói versenyen vettél részt. Mesélnél ezekről egy picit?

-      Sok érdemleges dolgot, nem tudok ezekről mesélni. Ezeken jó volt kipróbálni magam, úgymond gyakorolni. Remekül feloldja egy-egy ilyen irodalmi pályázat azt a belső válságot, amit az ember írás közben tapasztalhat. Ilyenkor kicsit más vizekre evezhet, felfrissülhet az agy, és máris jönnek az új gondolatok.


6.  Hogyan kerültél kapcsolatba Sáfár Sándorral, akinek könyvéhez valamilyen formában a folytatást írtad?

-     Hát, pár éve belemerültem a csillagászat, asztrofotózás világába. Fogalmam sem volt mit, hogyan kell csak tudtam, hogy kiszeretném próbálni. Így az interneten felkerestem az ehhez megfelelő fórumokat, és egyből ki is írtam vásárlási szándékomat. Sáfár Sanyi kínált egy ár érték arányban megfelelő Newton rendszerű távcsövet, ami mellé felajánlotta segítségét is. Én meg miután semmit se tudtam a dologról, volt is rengeteg kérdésem és a szóváltásokból időközben kialakult egy barátság. Néha hihetetlen dolgok születnek egyszerűnek tűnő dolgokból. Pár éve vettem egy távcsövet ezért írtam egy könyvet. Logikátlan ez a mondat annak, aki nem ismeri a történetet és mégis mennyi esemény van mögötte.


7.  Van olyan szereplő, aki közel áll hozzád? Vagy olyan, akinek a személyisége hasonlít
rád?

-    Nem írtam magam a könyvbe, ám több szereplőt is általam ismert emberekről mintáztam. Nem kifejezetten szerettem volna érzelmi kötődést vinni a karakterekbe. Mindegyiknek szerepe van és így áll össze a történet.

8.  Őrülnél neki, ha a könyvedet megfilmesítenék? Ha igen melyik magyar vagy külföldi színészt tudnád elképzelni a vásznon?

-       Talán a film a 3 könyv egybegyúrásából lenne igazán élvezhető, ám animációs filmként eljátszottunk a gondolattal. Így külön bontva is. Egészen addig eljátszottunk a gondolattal, hogy az áraknak is utána mentünk. Hát.. Egészen elképesztő ajánlatokat kaptunk. Egy CGI technológiás film milliárd feletti forint összegre rúgott. Nyílván örülnénk neki, de elég kicsi az esély rá.


9.  Szabadidődben milyen műfajú könyveket olvasol? Melyik a kedvenc könyved?

-  Szabadidőmben rengeteg műfaj foglalkoztat. Ezek leginkább tudományos, spirituális témák.

Kedvenc könyvemnek nyilván, mindenki nagy neveket vár az éppen aktuális trendekből, ám egész egyszerűen Antonie de Saint Exupéry - A kis herceg


1   A családod és barátaid, hogy fogadták mikor elmondtad nekik, hogy író szeretnél lenni és elkezdtél könyvet írni?

-    Kinevettek, aztán gratuláltak, most várják a fejleményeket. Viszonylag fiatal vagyok jelenleg 28 éves. Manapság nem jellemző az írás.. Hát sok jóra nem is számítottam, de ennek ellenére pozitívan fogadták sokan.


11 Én már tudom, hogy van készülőben új könyved, erről kaphatunk pár információt? Vagy még teljesen titok az egész és csak megjelenés környékén szeretnél róla beszélni nyilvánosan?

-   Természetesen! Igen készülőben van, nyár közepéig elkészül várhatóan, és a Vörös felhő címet viseli. Ez egy alternatív jövőben játszódó történet. Ha kicsit másként alakul a múlt alapon. A történet még titok, de annyit elárulhatok, nem a tipikus verziók kerülnek fókuszba.

1   

 Van olyan álmod, ami még nem vált valóra, de nagyon szeretnéd egyszer, hogy megvalósuljon?

-     -     Igen! Sok álmom van még anyagi téren, illetve egy előző válaszban  említésre került álmom a pilóta engedély!

-            -  Másik nagy álmom kisfiammal kapcsolatos, de ezt majd a jövő hozza  magával, nem szeretnék ráerőltetni semmit sem.



A képek az író személyes tulajdonát képezik. Felhasználásuk csak az ő engedélyével lehetséges.

Köszönöm, hogy benéztetek.

Xoxo, Patti 😊


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.