Értékelés - W.Bruce Cameron: Egy kutya négy élete






„Tudtam, hogy nemsokára úgyis elönt az a mély, sajgó fájdalom. Ám ebben a pillanatban békesség vett körül, mert megbizonyosodhattam róla, hogy egész eddigi életem ezt a célt szolgálta, azt, hogy itt lehessek mellette ebben a pillanatban.
Teljesítettem a küldetésem.”



Fülszöveg:

Minden kutya a mennybe kerül kivéve, ha elintézetlen feladatuk maradt itt, a Földön. Lenyűgöző történetünk főszereplője, egy aranyos kutyus nem egy, de több életen keresztül próbál meg rájönni arra, hogy mi is az élete célja. A Kutyás történet más, mint a többi megszokott, cuki kis kutyusokról szóló megható regény. Az élet legalapvetőbb kérdésére keresi a választ: miért vagyunk itt? Hősünk, Bailey maga is megdöbbenve tapasztalta, hogy lenyűgöző szépségű, aranyló szőrű kiskutyaként született újjá, miután végigélte egy korcs, kóbor kutya tragikusan rövid életét. Az új lehetőséget kihasználva eljut a nyolcéves kisfiú, Ethan ölelő karjába. Együtt számtalan lélegzetelállító kalandot élnek át, és közben Bailey megtanulja, hogyan legyen jó kutya. Hősünk kalandja azonban nem ér véget azzal, hogy egy szerető család kedvenc háziállata lett. Ismét újjászületik, és vaksin pislogó kölyökkutyaként megint csak azt szeretné kideríteni, hogy képes lesz-e valaha is rájönni a létezése értelmére. Bailey története szívet melengető, lényeglátó, és gyakran elképesztően mulatságos olvasmány. A Kutyás történetben nem csupán négylábú barátunk számos életének megrázó és mulatságos kalandjait ismerhetjük meg, de feltárul előttünk az is, ahogy egy kutya látja az emberi viszonyokat. Megismerhetjük, hogy milyen erős kötelék fűz minket legjobb barátunkhoz. A megragadó és magával ragadó, gyönyörű történetből kiderül, hogy a szeretet halhatatlan, hogy hűséges barátaink örökre itt maradnak velünk, és hogy a földkerekségen minden teremtmény azért született, mert megvan a maga oka, mert értelme van az élhetésének
Kiadó: KÖNYVMOLYKÉPZŐ KIADÓ KFT.
Oldalak száma: 352
Borító: PUHATÁBLÁS, RAGASZTÓKÖTÖTT
Súly: 412 gr
ISBN: 9789633999721
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2017
Árukód: 2694390 / 1163585
Sorozat: ARANY PÖTTYÖS
Fordító: Varga Csaba


Személyes véleményem:

Egyszerűen imádom az állatokat, főleg a kutyusokat viszont soha nem vitt rá a lélek, hogy idős fejjel állatos könyvet olvassak. Majd ez megdőlt mikor megnéztem az Egy kutya négy életét filmben. Innentől kezdve nagyon kíváncsi voltam, hogy milyen lehet könyvben. Egyetlen probléma volt ezzel, hogy nekem idő kell ahhoz, hogy széttudjam választani a filmet és a könyvet. Ezért is írok róla ilyen későn. Ez miatt viszont elnézést kérek. Olyan két-három éves lehettem mikor az első kutyusomat kaptam. Anyu nem szeretett volna kutyust, de a céges karácsonyi buliján megemlítettem a főnőkének, hogy szeretnék kiskutyát, és mit ad isten? Kaptam tőle egy kiskutyust. Macinak neveztem el, anyu azt mesélte, hogy azért, mert hasonlított az arca a plüssmacimnak, így egyértelmű lett a neve. Nagyon szerettem. Rengeteg szeretet volt benne, ha sírtam, mert elestem akkor az ölembe hajtotta a fejét és addig ott feküdt ameddig én abba nem hagytam a sírást. A világ legjobb társa és barátja volt, de sajnos nem lehetett velem sokat. Mikor öt éves voltam el kellett altatni. Rettentően sírtam miatta.  Hiába kérdezgettem anyut, hogy ugye nem fáj neki stb, egyszerűen még ez sem tudott megvigasztalni. Talán emiatt sem volt szívem másik kutyushoz. A páromnak van egy kutyusa, Gombóc, de egyszerűen számomra senki nem érhet fel Macihoz. Innentől kezdve pedig mindennél jobban becsülöm a kutyusokat.

Magáról a könyvről:

Mint ahogy a címből is látszódik olvasható egy kutyus négy életét követhetjük végig. Mindegyik életnek külön kötelessége/ feladata van és minden életben olyan dolgokat tanul meg a kutyus, melyre a későbbiekben is szüksége lehet. Az olvasás közben jöttem rá, hogy mennyire sokat is tudnak tanulni a kutyusok. Ezenkívül olyan okosak és ügyesek, hogy az valami hihetetlen. Felnőtt ember számára is teljesen varázslatos a könyv olvasása. Ahogy olvastam a könyvet azt gondoltam talán Maci is valaha egyszer visszatér hozzám, egy másik kutyus alakzatába és újra mellettem lesz és vigyázz rám. Annyira jó lenne tudni, hogy ez egyáltalán lehetséges-e. Mindegyik élet teljesen máshogy hatott rám. Az elsőn teljesen kiborultam, egyszerűen annyira rossz, hogy hiába szeretné sok ember. Sajnos nem lehet minden kutyust megmenteni. Én pedig az ilyen eseteket annyira rosszul viselem, hisz nagyon érzékeny lelkű ember vagyok, ebből kifolyólag ezen a részen szerintem végig bőgtem. A második részben olyan édes volt Bailey és a gazdája, hogy egyszerűen azért sírtam, mert emlékeztetett rám és Macira és arra, hogy mit szalasztottunk el és mit élhettük volna még át együtt. Ellie történetét is nagyon szerettem. Olyan édes kutyus volt. Az utolsó élete pedig egyszerre borított ki és lettem tőle boldog. Annyi érzelem kavargott bennem végig, hogy az elmondhatatlan. Köszönöm az írónak, hogy visszahozta nekem olvasás közben a Macival lévő emlékeimet is.




Ha megszeretnéd venni a könyvet akkor az alábbi linken megvásárolhatod:


Itt vegyél meg. Siess :)



Köszönöm, hogy benéztetek.

Xoxo, Patti J





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.