India sötétjében I Baráth Viktória - A lótusz virága




„Tudom, hogy ami köztünk volt, az csodálatos, de ha most el kell engednem őt, azt tisztán, nyugodt szívvel megteszem. Még ha legbelül egy kicsit bele is halok.”

 

 

 

Fülszöveg:

Elizabeth végre úgy élheti az életét, amire mindig is vágyott: a maga ura lehet, senki nem parancsol neki, és senkitől nem függ. Egészen addig, amíg egy váratlan idegen be nem kopogtat az ajtaján. A lány múltja újra a felszínre kerül, aminek hatására ismét meg kell küzdenie háborgó lelkével. Ám a tettvágya és az újabb kaland ígérete erősebbnek bizonyul még a félelmeinél is.

Elizabeth új kihívásokat keresve Indiába utazik, hogy segítse az ott élő, nehéz sorsú embereket. Csodálatos, ugyanakkor szívfacsaró kalandok várnak rá, amelyek során nemcsak a világról, de az önmagáról alkotott képe is megváltozik. Megtanulja, mennyit ér az igaz barátság, és talán még a rég nem látott szerelem is újra felbukkan az életében. A boldogságát azonban hamarosan sötét felhők árnyékolják be, amitől a lány választás elé kényszerül: önmagát mentse meg, vagy az emberiséget?

Mekkora utat kell bejárnunk ahhoz, hogy végül ráleljünk az igaz valónkra? Elkövethetjük ugyanazt a hibát újra és újra, mielőtt tanulnánk belőle?

Baráth Viktória Szabadon-sorozatának második kötetében a varázslatos Indiába utazunk, ahol nemcsak a gyönyörű tájak, hanem a gyötrelmes emberi sorsok is gondolkodásra késztetnek.

Kiadó: ÁLOMGYÁR KIADÓ

Oldalak száma: 286

Borító: PUHATÁBLÁS

Súly: 314 gr

ISBN: 9789635701438

Nyelv: MAGYAR

Kiadás éve: 2022

Árukód: 2754332 / 1204354

Sorozat: SZABADON-SOROZAT


Személyes véleményem:

Aki ismer az tudja, hogy nagyon szeretem Viki könyveit és próbálom mindig elolvasni a friss megjelenéseit. A Napfény földje tavalyi megjelenése után pedig már alig vártam, hogy a második részből mit fog Viki kihozni. A Lótusz virága viszont nem okozott csalódást, bár kicsit hátrébb szorult, így a megjelenésnél később sikerült elolvasnom, De most már itt vagyok és jöttem, hogy kivesézzem nektek Viki legújabb írását. Elsősorban szeretném leszögezni, hogy nagyon szerettem. Viki elkalauzolt minket Indiába és megmutatta kevésbé szép oldalát is. Nem gondoltam volna, hogy ilyen arca is van az országnak. Én is felszínes voltam, mert csak a szép részeket láttam meg. Külön pirospont, hogy Viki a Patrícia nevet is beleírta a könyvben. Bár csak egy mellékszereplő az elején, így biztos, hogy sokan fel sem figyeltek rá, de tudom, hogy Viki miattam írta bele. Imádlak érte. :D

Elizabeth új jelleme továbbra sem okozott csalódást, kicsit magamra ismertem benne. Nem magát veszi előre, hanem minden és mindenki mást.

Magáról a könyvről:

Elizabeth Carrington visszatért az életünkbe. Egy új kalanddal és egy új élettel, hogy ez pontosan mit is jelent? A történet pár hónappal az előző után folytatódott. Elizabeth az alapítványt és mindent átadott Adamnek, ő pedig felszállt a gépre ezzel hátrahagyva szerelmét és az életet Afrikába. Ő maga pedig felszámolt mindent Londonba és egy kisfaluba költözött, ahol olyan emberektől vásárolja a napi betevőt, akik maguk termelik az ételt, illetve fogják ki a halakat. Megváltozott... teljesen. Nem az a lány, akit a Napfény földje elején megismertünk és valahogy nem is az, akivel a végén találkoztunk. Ő egy új Elizabeth Carrington, viszont hiába él nyugodt, vidéki életet. Valami mégsem stimmel vele. Egyszerűen vegetál, nem él igazán és közben egy hatalmas titkot rejteget. Még ő sem érzi, hogy mennyire nem stimmelnek a dolgok egészen addig, míg a testvérének egyik munkatársa, Ava nem lép színre. Ava elmeséli, hogy milyen projektbe kéri a segítségét és bár az elején nem akarja végül neki is be kell látnia, hogy változtatnia kell. Bele kell vágnia, hogy újra érezhesse, hogy él. Bár még nem egyezett bele, de egy megbeszélésre elmegy, ahol megismeri a tervet és a csapatot. A csapat tagjai között pedig felbukkan Liz régen látott szerelme. A lány rájön, hogy szüksége van erre az útra, így pedig összeáll a csapat, amibe egy kis hiba csúszik, így Ava mégsem megy velük az útra. A négyfős társaság együtt vág neki az ismeretlen Indiának.


Bár az Afrikai történések is nagyon nagy hatással voltak rám, egyszerűen nem számítottam

India szép, sőt gyönyörű, viszont ott is vannak borzalmak, amiket nem lehet különválasztani. Elizabethnek ezenkívül a betegségével is megkell küzdenie. Liz hatalmas belső harcot folytatott Indiába és ezenkívül megkellett küzdenie a borzalmakkal is. Szerencsére nem volt egyedül és bár a részleteket a társai nem tudták, mindvégig a lány mellett voltak. Bármi történt is. Elizabeth erős karaktere közben egy másik magyar írónőre emlékeztetett, aki legalább annyira, hanem még jobban küzd a végén még egy összefüggés kapcsolódott hozzá, de az most titok, ha elolvassátok remélem észreveszitek.

Gondolkodtam rajta, hogy a csapatból ki tudok-e bárkit emelni, aki nagy hatással volt rám, de egyszerűen képtelen voltam. Ők így hárman mind más karakterek voltak, viszont mindig Liz mögött mozogtak és bár érthetően Liamről tudtuk meg a legtöbbet ez még nem ok arra, hogy csak őt említsem meg. Leah és Noah is ugyanúgy részesei ennek a kalandnak, így őket is kikell emelni. Emiatt döntöttem úgy, hogy nem mutatok be egy karaktert sem külön. Mindhárman figyelemre méltó emberek, így olvassátok el a könyvet és ismerjétek meg őket.

Egyben az egész:

Imádtam Viki legújabb könyvét. Remélem még lesz folytatás. Ehhez a könyvhöz is rettentő sok kutatómunka kellett és biztos vagyok benne, hogy mélyre kellett ásnia, hogy a szörnyűségeket leírja. Nem is értem, hogy Viki, hogy bírta olvasni, majd végül leírni ezeket a szörnyűségeket, hisz akár a történetben Elizabethnek, így az írónőnek is hatalmas erő kellett ehhez.

A borítója már elsőre megvett. Csodaszép színei vannak és bár eltér a többitől egyszerűen ez így csodálatos. A Tandzs Mahal pedig csodaszép az alján. A Tandzs Mahal pedig egyszerűen csodálatos, ahogy a könyvben is leírják:

„– De annyi minden történt már a szerelem miatt: háborúk, gyilkosságok… Jó érzés, hogy valami ennyire gyönyörű is született belőle.”

A könyv címe is sokat mondó, amit ki is fejtenek a könyvben: „A lótusz India nemzeti virága. A vallásban is fontos szerepet játszik, és mély spirituális tartalommal bír. Számomra azt jelenti, hogy minden sötét, borzalmas helyzetből létezik kiút, csak meg kell látnunk a lehetőséget.”

 

Kedvcsináló idézetek:

 

„Sokat köszönhetek neki és a többieknek is. Ha ők nem lennének, talán én is feladtam volna, és félbeszakítom az utat. Ők mutatták meg, hogy van értelme küzdeni, és ezért végtelenül hálás vagyok nekik.”

„Az egészséges vita előremozdítja a világot, és gondolkodásra késztet.”

„Kisgyereknek érzem magam, aki kézzel-lábbal eszik, és csöppet sem foglalkozik azzal, mások mit gondolnak róla.”

„Te vagy az egyetlen, aki megmenthet téged.”

Amióta pedig találkoztam Ruhival, az árva kislánnyal a hajóbontóknál, azóta
az jár a fejemben, hogy talán soha nem lehetek édesanya.”

„Ő is azt akarja, hogy a leendő gyermekei egy jobb helyre szülessenek.”

„Én szerencsés vagyok, de sokan nem tudnak megküzdeni a betegségekkel. Akik pedig igen, azok valószínűleg a munkába halnak bele.”

Ha megszeretnéd vásárolni akkor katt:

Álomgyár

Libri

Bookline

 

Köszönöm, hogy benéztetek.

Patti 😊


 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.