Értékelés: Emma Robinson - A férjem lánya

 

„Hogyan lehetsz te az enyém? Nem voltál betervezve, meglepetésként érkeztél, váratlan ajándékként. Valahogy utat törtél az életembe, befészkelted magad egy olyan

helyre, ami korábban nem is létezett. Most már azt sem tudom, hol végződöl te és hol kezdődőm én. Te vagy a szívem. Az egész világom. Az én kislányom.

És én bármit megteszek, hogy a lehető legjobb életet biztosítsam neked.

Bármit.”

Fülszöveg:

Egy hideg péntek estén kevéssel tíz után csöngetnek Rebecca és a férje, Jack ajtajánál. Egy nő áll odakint, Cara, aki Jack

exbarátnőjeként mutatkozik be. És egy reszkető, kék szemű, négyéves kislány kezét szorongatja. Aki az állítása szerint Jack lánya. Rebeccát sokkolja a felfedezés, hogy a férjének gyermeke született az előtte való utolsó kapcsolatából - még ha erről a férfi maga sem tudott. Ugyanis a szülővé válás terve nem szerepel az életükben. Szeretik a gyerekeket, de ugyancsak szeretik a szabadságukat és azt, hogy zavartalanul tölthetik el együtt az idejüket; azt az életformát, hogy ha akarnak, egy szempillantás alatt azonnal készen állhatnak beutazni a világot. Carának viszont szüksége van rájuk. Mert Carának van egy borzalmas titka,

amit egyelőre senkivel sem oszthat meg. Még a kislányával sem. Egy olyan titok ez, aminek hatalmában áll megváltoztatni mindannyiuk életét. Egy olyan titok, aminek következtében Rebeccának végül fel kell tennie a kérdést: rá bírja-e venni magát, hogy befogadja a férje gyermekét az otthonába és a szívébe?

Szívbe markoló regény szerelemről, barátságról és arról, mit jelent valójában szülőnek lenni. Tökéletes választás Jojo Moyes, Jodi Picoult és Kate Hewitt rajongóinak.

"Megnevettet és megríkat, olyan dolgokat éreztet az emberrel, ami még csak az eszébe sem jutott volna... Kifejezetten megindító, szívhez szóló történet...

Már hosszú ideje nem olvastam semmi hasonlóan eredetit."

- The Magical World of Reading -

16 éves kortól ajánljuk!

Kiadó: KÖNYVMOLYKÉPZŐ KIADÓ KFT.

Oldalak száma: 344

Borító: KARTONÁLT

ISBN: 9789635970537

Nyelv: MAGYAR

Kiadás éve: 2022

Árukód: 2759166 / 1207943

Sorozat: ARANY PÖTTYÖS

Fordító: Gergely-Péch Éva

Személyes véleményem:

Mikor megláttam a könyvet valahogy a címe húzott magához és kötelezte, hogy elolvassam. Így félre raktam a mostani könyvemet (pedig már csak 30 oldalam volt hátra) és belekezdtem. Este 8-kor kezdtem el és annyira magával ragadott, hogy hajnal 1-ig olvastam és másnap/ vagy aznap alig vártam, hogy újra a kezembe vegyem és olvashassam. Egyszerűen magával ragadott. Az írónő írásmódja, a történet és a szereplők magával ragadtak. Ez az a könyv, amit mindenkinek ajánlanék. Úgy tökéletes ahogy van. 😊

Magáról a könyvről:

A történet két nőiszereplő szemszögéből van megírva. Az egyik Cara a másik pedig Rebecca. Kicsit az zavart, hogy Jack egy nagyon fontos szereplő és az ő szemszögét, gondolatait nem olvashattuk.

Rebecca egy ambíció dús rendezvényszerveő, aki az élete minden perét megtervezi. Mikor mit fog enni, mit vesz fel, mikor, hova mennek nyaralni..szóval egyszerűen minden. Jack pedig alkalmazkodik a felesége, Rebecca naptárjához. A tervezetben pedig egy valami nem szerepel. Még pedig a gyerek. Jack és Rebecca nem akarnak gyereket. A lány egyszerűen úgy gondolja, hogy benne nem szerepel az „anya gén” és ő nem tudna mit csinálni egy gyermekkel. Ugyanígy gondolja Jack is. A barátok és a rokonok gyermekeivel elvannak, de nekik nem hiányzik. Ezzel pedig nincs is baj, ha így gondolják akkor el kell fogadni. Bár tény, hogy ilyenkor a nőt jobban piszkálják, hogy, de megfogja bánni és később már nem biztos, hogy megtudja változtatni a döntését, hisz ki fog futni az időből.

„Ő könnyen beszélt. Egy férfit valahogy senki nem ítélt el, ha nem érdekelte, hogy gyereke legyen. De ha egy nő mondta ugyanezt, ő vagy azonnal a természet ellen cselekvő boszorkány lett, vagy egy megtévedt lélek, aki a magányos, megbánással teli élet irányába tart.”

 Egy este viszont megjelent az ajtajuk előtt Cara, Jack ex barátnője. Viszont nem egyedül jött, hanem Sophieval. A cseppnyi négyéves, tündéri kislánnyal. Cara közölte velük, hogy a kislány Jack lánya és szüksége lenne a segítségükre. Rebeccaba egyből életre kelt a zöldszemű szörny és egyáltalán nem okolhatjuk miatta. Én is rettenő rosszul viselném, ha a párom exe megjelenne egy kislánnyal és ha ideiglenesen is, de beköltözne hozzánk. Bíznék benne én is, de nem igazán viselném jól. Szóval Rebecca és Jack ledöbbent és Cara a kislánnyal pedig beköltözött. Őszinte leszek. Rettentően unszimpatikus volt nekem a nő. Annyira bunkó volt, főleg Rebeccaval, aki valljuk be amennyire a helyzetre való tekintettel lehetett próbált kedves lenni. Még a kislánnyal is pedig tudjuk, hogy egyáltalán nem tervezett gyereket. 

„De ha szeretünk valakit, az azt jelenti, kitartunk mellette.”

Szóval így teltek a napok négyesben és Rebecca bármennyire is szerette volna Cara nem akart beszélni Jackkel a rendszerről, legfőképpen arról, hogy mikor lesz náluk Sophie. Én mondjuk már az elején rájöttem egy nagyon fontos dologra, így rettentően vártam, hogy végre ténylegesen ki is derüljön és amikor kiderült bombaként érte a főszereplőinket. Ezenkívül is volt még egy arculcsapás is, bár lehet, hogy egy még szemfülesebb olvasó arra is rájött volna az elején. Így utólag már nekem is nyilvánvaló volt.

Egyben az egész:

Engem már a kislány megnyert magának. Pont aznap mikor elkezdtem olvasni volt edzésen egy 4 éves kislány, akit szintén Sophienak hívtak. Annyira aranyos, csibészes, igazi kis energiabomba volt, hogy pont ilyenek képzeltem el a történetbéli Sophiet is.

„Olyan könnyű négyévesen barátokat szerezni. Mielőtt az élet megtanít arra, hogy védd meg magad..”

 Carat a végére sem kedveltem meg annyira. Megértettem, hogy miért volt olyan amilyen és lehet azért nem tudtam a stílusát továbbra sem megérteni, mert nincs gyermekem. De egyszerűen nekem nem tetszett a viselkedése. Rebecca viszont teljesen megnyert magának, ahogy az első perctől kezdve törődött a kislánnyal és mindent megtett, hogy otthonosan érezze magát. Nagyon sok érzelmet kiváltott belőlem. Sírtam, idegeskedtem, mosolyogtam és megint csak sírtam. Szóval ez volt számomra a tökéletes könyv. Nagyon sok kérdést feltett benne magának Rebecca a gyerekneveléssel kapcsolatban, amit én is áttudtam érezni, hisz néha én is elgondolkodom, hogy mi van, ha valamit rosszul fogok csinálni mikor ott tartok. Mi lesz, ha a legapróbb dolgot is nekem nehézséget okoz és kudarcként fogom megélni, de ahogy Izzy és Cara is mondta. Rengeteg mindent elronthatsz a gyereknevelésben és valószínűleg el is fogsz, de ha megtudsz neki adni mindent amire szüksége van, ha ételt és tetőt biztosítasz neki, ezenkívül szeretetben neveled fel akkor tökéletesen csinálod. Szóval adott egy kis önbizalmat, ha majd ott tartok akkor valószínűleg újra olvasom, ezt a könyvet. Valószínűleg szükségem lesz rá. 😊

📣 Ha felkeltettem érdeklődésed akkor rendeld meg itt:

Könyvmolyképző márkabolt

Köszönöm, hogy benéztetek.

Xoxo, Patti. 😊

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.