Értékelés: William Sutcliffe - Egy hét, hogy boldog légy



„Azzal lassú, súlyos léptekkel felmászott a lépcsőn, és közben azon tűnődött, miért van az, hogy az anyjával lenni mindig olyan, mintha elveszített volna egy sakkjátszmát.”



Fülszöveg:
Adott három hatvanas anyuka, akik a fiaik születése után a játszótéren ismerkedtek meg, és azóta is jó barátnők. A fiúk immár felnőttek, és élik a maguk gondtalan életét, miközben – az unokákra ácsingózó anyukák szerint legalábbis – már rég családot kellett volna alapítaniuk, és sokkal többet kellene törődniük az édesanyjukkal. Az anyák elhatározzák hát, hogy kezükbe veszik az irányítást, és egy hétre beköltöznek a fiaikhoz, hogy rendbe tegyék a dolgokat. Egyetlen hét.
Hát olyan nagy kérés ez?

Carol: tökéletes kispolgár, aki minden miatt szorong, és elborzadva nézi a híradóban, mi minden szörnyűség történik a világban.
Matt: playboy, aki egy menő loft lakásban él és egy férfimagazinnál dolgozik. Gazdag, jóképű, minden nap más nőt visz haza, és a kokaint sem veti meg.

Helen: nagyvilági nő volt, igazi hippi, aki elvált, újraházasodott, de még mindig a régi férjébe szerelmes.
Paul: meleg, párkapcsolatban él egy nagy házban, ahol rajta és a barátján kívül még három férfi lakik.

Gillian: azt szeretné, ha a fia egy rendes zsidó lányt venne el, és nagyon vágyik egy unokára.
Daniel: egy szerelmi csalódás után Londonból Edinburgh-be költözött, és már nem hisz a szerelemben.


Kiadó: Libri Könyvkiadó Kft.
Oldalak száma: 359
Borító: KARTONÁLT
Súly: 380 gr
ISBN: 9789634335566
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2019
Árukód: 2729683 / 1186664
Fordító: Frei-Kovács Judit






Borító:

Néha hadilábon állok a filmes borítókkal. Nagyrészt sokszor ezerszer szebbek, mint amit eredetileg kitaláltak nekik. Viszont én kíváncsi lettem volna, hogy amúgy milyen magyar borítót álmodtak meg nekik, de a filmessel ugye soha nem lehet melléfogni. A középpontban tényleg a három édesanya áll. Így képnek is tökéleteset választottak.

Személyes véleményem:

Mikor elolvastam, hogy miről szól a könyv egyből lefotóztam és átküldtem az egyik kollégámnak, hogy hát ez olyan, mintha róla írták volna. Pasi és harminc feletti, ezenkívül szingli. Szóval számára tökéletes könyv lett volna. Igen, jól gondoljátok. Nem értékelte az ötletem. Vajon miért? Alapjáraton nem tudtam ezt az egészet, hogy elképzelni. Mármint csak úgy betoppanni a felnőtt gyerekeik lakásába és közölni, hogy amúgy egy hétig maradnak. Ez idő alatt pedig felforgatják a gyermekeik életét. Szóval elég érdekes gondolatokkal álltam neki tegnap este a könyvnek, hisz megfogadtam magamnak, hogy bármilyen is lesz befejezem és ő lesz 2019-ben az utolsó könyv vagy, ha az nem is mert nekiálltam már a Nocturna-nak is, de legalább a legutolsó könyv melyről értékelést hozok. Így valamikor hajnali 3 körül a végére is értem.

Magáról a könyvről:

Van három édesanya, akik a hatvanas éveikben járnak. Még akkor ismerkedtek és barátkoztak össze mikor a gyermekeik kicsik voltak, ezután hol összejártak, hol nem. Majd mire a gyermekeik felnőttek újra találkozni kezdtek. Anyák napján pedig eldöntötték, hogy most már a tettek mezejére lépnek és kezükbe veszik fiaikat, akik még egy boldog anyák napját sem írtak anyukájuknak. Itt már elég hálátlan gyerekeknek tűntek, Azért elgondolkodtam, hogy milyen lehet az ilyen gyerek-szülő kapcsolat és, ha már ennyit nem tudnak nekik írni akkor vajon mit tesznek, ha csak úgy betoppannak. Szóval már eléggé vártam, hogy mi történik ezután.
Carol, Helen és Gillian felkerekedett és elindult fiaikhoz. Bár egyikük sem volt benne biztos, hogy a másik nő tényleg megtette, de ezzel nem is akartak foglalkozni, mert rögtön ínunkba szállt volna a bátorságuk. A meglepetés pedig nem maradt el. Konkrétan már az első percben szegény gyermekek azok filóztak, hogyan tegyék ki illedelmesen az anyukáik szűrét. Ilyen téren már kezdett nagyon érdekessé válni. Viszont a szülők nem adták fel ilyen könnyen és mindenáron változtatni szerettek volna fiaik életén. Így pedig mindenbe bele is kotnyeleskedtek. Ebből pedig sokszor hatalmas felfordulás és vita lett.

Egyben az egész:

A maga módján egész barátságos és szórakoztató könyv volt. Készült belőle egy filmes adaptáció is, amit már el is indítottam a laptopomon, hogy megnézzem. Hisz kíváncsi vagyok mit hoztak ki belőle. Teljesen átéreztem a három férfi helyzetét, hisz elég idegesítő lehet, ha az ismerőseid nagyrésze már apa lett és még az anyád is nyüstöl. Sajnos ezt a 25 éves fejemmel már én is megkaptam párszor, hogy lassan ideje lenne szülnöm. Így eltudom képzelni, hogy ők 34 évesen hányszor kaphatták már meg. Volt itt minden. Elrontott összejövetel, vitába fuccsolt ebéd és titkos randik. Aki díjazza az angol humort annak bátran ajánlom a könyvet.





Értékelés:




                                        



Idézetek:




„A „jól vagyok” jelenthette azt, hogy „feszült vagyok”, „zaklatott vagyok”, „mérges vagyok”, „Miért nem figyel rám senki?”, vagy akár azt is, hogy „Nézd! Most pakolom el reggeli után a dolgokat, amikről azt mondtad, te majd elpakolod, de mégse tetted.” Ennek a kijelentések szinte megszámlálhatatlan különböző jelentése létezett, amelyekben mindössze egy dolog volt közös. Lényegében mindegyik azt jelentette, hogy „nem vagyok jól”.”

„Eddigi közös életük során Clive már megtanulta, hogy így kell viselkednie. Az asszony arra nevelte, hogy hagyja levegőhöz jutni. Kemény leckék árán kellett megtanulnia a férjének, hogy hiába is próbálná lebeszélni Helent arról, amit a fejébe vett. Ám az asszony valahol mélyen még mindig vágyott rá, hogy szembeszálljanak és ellenkezzenek vele, ahogyan az első férje tette.”

„Elvégre egy nőnek ilyen férjre van szüksége. A férj dolga, hogy féken tartsa a felesége legőrültebb ösztöneit és vágyait.”

„Ezt teszik a férfiak. Kizsigerelik az embert, aztán továbblépnek egy másikhoz.”


Ha megszeretnéd vásárolni a könyvet:








Köszönöm, hogy benéztetek 👀💘




Patti 😊


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.