Értékelés - Cecelia Ahern: Utóirat: Még most is szeretlek!


„A gyászolók némák, de a fájdalmuk nem az. Lehet, hogy sebük belső, lelki seb, mégis hallható, látható, érezhető.”


Fülszöveg:
Holly Kennedy biztonságos élete a feje tetejére áll, amikor "megtalálja" az Utóirat: Szeretlek Klub. A klub tagjait megihlette, amit Holly néhai férje, Gerry leveleiről hallottak, és ők is búcsúüzenetet akarnak hátrahagyni szeretteiknek. Megkérik az özvegyet, segítsen nekik.
Holly egyvalamiben biztos: semmiképp nem hagyja magát visszarángatni mélységes gyászába, amelyen nagy nehezen túllépett. Hét évbe telt, mire újra összerakta és kitalálta magát, és szeretné tovább élni az életét. Ám rá kell döbbennie, hogy ha szeretünk valakit, mindig van még valami mondandónk...
Az Utóirat: Szeretlek! világsikerű könyv várva-várt folytatása.

Kiadó: Athenaeum Kiadó Kft.
Oldalak száma: 391
Borító: FÜLES, KARTONÁLT
Súly: 380 gr
ISBN: 9789632939339
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2019
Árukód: 2728941 / 1186048
Fordító: Szieberth Ádám



Személyes véleményem:




Őszintén megvallva én nagyon féltem ettől a könyvtől. Elsősorban azért, mert az első részt én csak filmben láttam és szerintem egyszer sem néztem utána, hogy egy könyvből készült adaptáció, így engem meglepett mikor kaptam róla értesítést, hogy jön a második részt. Ezenkívül azért is féltem tőle, mivel nekem eddig mindig úgy tűnt, hogy megvan a lezárása és most már minden rendben lesz, de ez a rész világosított fel, hogy még mindig van miről beszélni, még mindig van mit mondani. 

Az írónő stílusa volt a harmadik dolog, amitől féltem, hisz még nem olvastam tőle semmit, így én a filmhez vagyok hozzászokva. De annyira összetudtam rakni a kettőt a fejembe, hogy mikor olvastam a második részt akkor Holly karakterének szavai szólaltak meg a fejemben. Így egyre jobban élveztem ezt a rögtönzött mozit. Gondolom most már sejtitek, hogy pozitív csalódás volt a könyv. 

Minden régi és új szereplő a szívemhez nőtt. A végén majd kiemelem, hogy ki volt az abszolút favorit. Viszont én azt tanácsolom mindenkinek, hogy ha szerettétek a könyvet vagy a filmet akkor bátran vágjatok neki a második részben, hisz Gerynek még mindig van mit mondania.



Magáról a történetről:



A történet hét évvel Gery halála után és hat évvel az utolsó levél elolvasása után játszódik. Szóval Hat teljes év telt el az első rész óta. Holly látszólag jobban van. Új kapcsolatba bonyolódott, bár még nem teljes az összhang és a húga használtruha boltjában tengeti napjait. Ciara egy ideje a virtuális világot is szeretné meghódítani, ezért felkéri testvérét, hogy szerepeljen az új podcast műsorában melynek témája a Hogyan beszéljünk a halálról? Hollynak mesélnie kell Gerryről és a leveleiről. A lány nehezen, de beadja a derekát és mesél. Amit gondol és amit érez. Viszont csak félig meddig őszinte, hisz már nem érzi Gerryt maga mellett. Úgy érzi elhagyta őt és ez legbelül fáj neki. A műsort a Szarka egyik törzsadományozója Angela is végignézte. Majd utána megkéri Hollyt, hogy meséljen másoknak, írjon róla könyvet, hisz ezt mindenkinek hallania kell.

A lány hajthatatlan és többet egy szót sem akar mondani Gerryről. Amit én teljesen megértek. Mikor néztem a filmet az olyan volt, mintha Holly intim zónájába kerültem volna bele, hisz ez csak az ő kettejük pillanata. Én is így reagáltam volna a helyében. Hisz abban is biztos voltam, hogy soha nem fogja elfelejteni Gerryt. Az első, az igazi és talán az egyetlen örökkön-örökké szerelme volt. Ezt pedig soha nem töltheti be más. De történt valami és Holly újra a múltban találta magát. Angela meghalt, de mivel kötelességük volt elment a temetésére és ott újra tapasztalta, azt, amit már elfelejtett. Angela egy üzenetet hagyott szeretteinek, akiktől így szeretett volna elbúcsúzni, akiknek megszerette volna egy cseppet könnyíteni a véget. Aztán Holly bekerült a gépbe és megtalálta őt az Utóirat: szeretlek klub, akiknek tagjai mind halálos betegek és már csak perceik, napjaik, heteik, hónapjaik vagy épp évük lehet hátra. Az óra ketyeg, ők pedig úgy akarják itt hagyni azokat a személyeket, akik a legfontosabbak számukra, hogy tudják mindig itt lesznek velük.

 De vajon mi vár Hollyra azután, ha újra fel kell idéznie Gerryt? Mi lesz a kapcsolatával? Mi lesz a nehezen felépített életével? A könyv telis-tele van érzelemmel, csordultig van szeretettel és egy kis vidámsággal. Nagyon sok visszaemlékezés volt, mely megmosolyogtatott majd sírásra késztetett. Még mindig úgy gondolom, hogy mindenki olyan párt érdemel, mint amilyen Gerry volt Hollynak. Annyira irigyeltem mindig is a kapcsolatukat. Egyszerűen ők együtt tudtak lélegezni, ahogy senki más. Ezért is volt olyan rémes és bőgtem el mikor meghalt. De visszatért, hogy újra megmentse Hollyt attól, ami felé sodródik. Olyan, mint egy szuperhős legalábbis számomra.


Borító:



Rengeteg külföldi borítót is megnéztem, amíg az értékelést írtam. Nagyon sok volt, ami megtetszett és eltudtam volna képzelni a kezeim között és persze megnéztem a első rész borítóját is. Nálam az első rész első pillanatban nem fogott meg bár minél többet nézem annál jobban tetszik. Viszont a második rész borítója már az első perctől kezdve megfogott. A fehér és a kék színek egyszerűsége magával ragadt és persze itt is itt a kihagyhatatlan boríték. 



Kedvenc szereplőm: /SPOILER/



Nálam ezt a címet egyértelműen Ginika nyerte el. A szókimondó, fiatal kislány amilyen elszántsággal nevelte gyermekét és tanulta meg az írás művészetét egyszerűen elképesztő. Komolyan nálam ő bizonyította be, hogy semmi sem lehetetlen. Hisz ilyen fiatalon, ennyi küzdelmen átesni és kitartani, mosolyogni nem egyszerű. Ezenkívül még olyan tanácsokkal is tudta ellátni Hollyt, hogy csak így néztem, hogy látod még ő is tudja, hogy mikor mit kéne csinálnod. Ő is átlát a dolgokon csak te nem. A végén pedig elbőgtem magam, ami a lánnyal lett. Nem érdemelte meg. Néha igaz a mondás: Mindig a jók mennek el!



Értékelés:


             

Idézetek:
 

„Így kért engem, és nem is csak engem, hanem a világot is, hogy: Emlékezz rám! Mert végső soron erre vágyik mindenki. Arra, hogy ne vesszen el, ne maradjon le, ne merüljön feledésbe, hogy mindig részese legyen a pillanatoknak, amelyekről, ezt jól tudja, le fog maradni. Hogy nyomot hagyjon. Hogy emlékezzenek rá.”
„Nincs olyan, hogy utolsó: mindig van még egy! Mindig…”
„El kell hagynod a komfortzónádat, Holly! Légy bátrabb, légy izgalmasabb! Légy nyitottabb!”
„A halál nem taszít minket a mélybe: a halál elkap minket, amikor a mélybe zuhanunk.”
„Ha az ember visszanéz, visszamegy a múltba, az nem a gyengeség jele, nem a sebek feltépése. Ehhez erő és bátorság kell. Ehhez olyan ember kell, aki a korábbinál jobban uralja önmagát, és képes arra, hogy jó ítélőképességgel, de nem ítélkezve vizsgálja meg azt, aki valaha volt. Minden kétséget kizáróan tudom, hogy ez a visszatekintés, ez a vizsgálódás arra ösztönöz majd engem, meg mindenkit, akit az utazásom érint, hogy szárnyakat növesszünk…”

És egy örök…

„Célozd meg a holdat. Nem baj, ha nem találod el. Legrosszabb esetben is a csillagok között leszel.”



Ha kedvet kaptál az olvasáshoz akkor itt tudod beszerezni őt:

Libri
Líra
Bookline

Patti 😊

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.