Értékelés: Csabai Márk: Egy csibész naplója





Fülszöveg:


Vajon minden sikeres férfi mögött egy erős nő áll?

Igen, a balekok mögött pedig egy rafinált. Barabás Viktor él-hal a szép nőkért és a remek italokért. Ezeket rendszerint az éjszakai életben meg is találja. A folyamatosan bajt kereső főhős egy szerencsétlen kimenetelű lóverseny eredményeként kerül bele a kilátástalannak tűnő kalandspirálba, és sodródva az árral merül egyre mélyebbre az alvilág bugyraiba.

Az eddig az alvilág szélén karistoló szürkegalléros Viktorra egy különleges feladatot bíznak. Nagy a tét. A sikeres végrehajtásért a fizetsége: a szabadsága és egyben az élete.

Mégis kiben bízhat az útja során? El tudja dönteni, hogy adott helyzetben éppen melyik nő kell neki?

Az újdonsült életformát hamar megszokja, ahogyan az új társakat is, akikből akár még barátok is válhatnak. A szorult helyzeteket egyedi humorával igyekszik oldani, több-kevesebb sikerrel. Útja során két dolgot kell csupán szem előtt tartania: teljesítse a rá bízott feladatot, és túlélje a kalandot és a vele járó nőket.

Csabai Márk a gyorsan kultuszkönyvvé vált első nagyregényének, az Egy csibész naplójának felújított és átírt kiadása az íróra jellemző humorral, kőkemény kalandokkal és igazi, pesti csibészséggel ajándékozza meg olvasóit. A történet a modern kori irdalom pikareszk műfajának egyik legelismertebb hazai képviselője, mely immár harmadik kiadását éli meg.



Kiadó: ÁLOMGYÁR KIADÓ 
Oldalak száma:377
Borító: PUHATÁBLÁS, RAGASZTÓKÖTÖTT
Súly: 340 gr
ISBN: 9786155763335
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2018 
Árukód: 2712613 / 1173070





Borító: 5/5

Ha jól néztem utána, akkor ez a harmadik kiadású borító. Őszinte leszek, nekem ez tetszik a legjobban. Sokkal ütősebb, mint a többi. Viszont a többire biztos nem adtam volna 5 pontot. Szóval még jobban örülök, hogy új borítója lett. :D
Erre egyáltalán nem tudok semmi most adni. Tökéletesen illik a könyvhöz. Még a pasi és jól néz ki, ami egy csibésznél elég fontos tulajdonság. Az elején soknak éreztem ott a női főszereplőt, de aztán rájöttem, hogy neki ott kell lennie, hisz ez is benne van egy csibész életében. :D

Személyes vélemény:

Nagyon sok jó véleményt olvastam róla, de nem fogott meg maga a történet. De annyira mindig képbe volt és ott motoszkált a fejemben, hogy el kell olvasnom, hogy egyszerűen már nem bírtam meg nem állni, hogy belekezdjek. Azt pedig gondolom, már le se kell írnom, hogy egyáltalán nem bántam meg. Persze volt benne hiba, ami számomra lehet hiba volt, de más olvasónak nem. Kicsit szeretek a részletekre figyelni és nem szeretem, ha kihagyna a dolgokból, ilyen volt például mikor megemlítették, hogy sorra sorolták fel a képtelenebbnél képtelenebb ötleteket és mennyit nevettek rajta. Én örültem volna, ha legalább csak egyet elmond az író. Persze mondhatjuk, hogy a fantáziánkra akarta bízni, de azért na. :D Csak egyet. :D Nem óriási nagy kérés, ugye?! :D


Magáról a történetről és az íróról:


Már az elején megismerjük Barabás Viktor, aki a történet főszereplője és persze elmeséli, hogy milyen egy igazi csibész élete. Nem kertel, őszintén elmondja it és miért tett. Voltak hibák az életében és biztos, hogy lesznek is. De őszintén kiében nincs? Számomra már az elején nagyon megnyerő jellem volt. Aztán a visszaemlékezés után kaptunk egy jelenkori helyzetet, ahol már javában zajlottak az események. Viktor kipróbálta a wc-ben lévő hajmosás izgalmait, amit bár ő annyira élvezett (se)…Én kihagynám. :D

„Később megtudtam, hogy az Överraskning név jelentése svédül: meglepetés. Ezért nem okolhat senki, hogy nem figyeltem az intő jelekre. Ki a fene beszél manapság svédül az Ikea Family klub tagjain és a Volvo tulajdonosok némelyikén kívül?”



A történet már az elején megfogott, de ehhez szükség volt az író könnyed, laza és egyben humoros stílusára. Szerintem még senkitől nem olvastam ehhez hasonló stílusban. Talán csak hasonlód, de Márk könyvén és írásmódján tisztán érezhető az a lazaság, ami ehhez a történethez és egy jó könyvhöz kell. Evvel most nem éltetni szeretném az írót, de számomra ez a könyv mindent vitt. Azt viszont iszonyúan bánom, hogy a bátortalanságom miatt még csak most sikerült elolvasnom.



Magáról a történetről és az íróról:


Már az elején megismerjük Barabás Viktor, aki a történet főszereplője és persze elmeséli, hogy milyen egy igazi csibész élete. Nem kertel, őszintén elmondja it és miért tett. Voltak hibák az életében és biztos, hogy lesznek is. De őszintén kiében nincs? Számomra már az elején nagyon megnyerő jellem volt. Aztán a visszaemlékezés után kaptunk egy jelenkori helyzetet, ahol már javában zajlottak az események. Viktor kipróbálta a wc-ben lévő hajmosás izgalmait, amit bár ő annyira élvezett (se)…Én kihagynám. :D


A történet már az elején megfogott, de ehhez szükség volt az író könnyed, laza és egyben humoros stílusára. Szerintem még senkitől nem olvastam ehhez hasonló stílusban. Talán csak hasonlód, de Márk könyvén és írásmódján tisztán érezhető az a lazaság, ami ehhez a történethez és egy jó könyvhöz kell. Evvel most nem éltetni szeretném az írót, de számomra ez a könyv mindent vitt. Azt viszont iszonyúan bánom, hogy a bátortalanságom miatt még csak most sikerült elolvasnom.






Viszont térjünk vissza Viktorra, miután kimenekítették a wc-s incidensből, hazaérve egy széplábú nővel találkozik a foteljában. Minden férfi álma, ugye? Hát Viktoré is, de ez mégse az a helyzet, amire vágyott. A hölgy neve Gabriella és egy rendkívül erős személyiség. Ő nem az a fajta lány, akit 2 perc alatt az ujjaid köré csavarhatsz. Könyörtelen és nem ismer nemleges választ. Ahol pedig egy nő megjelenik azzal a baj is együtt jár..nemde bár. Hát Gabriella is elég húzós ügybe vonja bele Viktort és annak 2 legjobb barátját. A történet Budapesten kezdődik, de a szállak elérnek Rómába is. Már megint Róma. Szerintem van valami titkos képzés, ahol tanítják az íróknak, hogy Róma mindenképp kell a történetre. Gondolom, mindenki tudni fogja mi(k) játszottak még Rómában. Khm.. :D


De hiába két gyönyörű város sajnos nem épp a jó oldalát mutassák meg. Hanem a történetből kifolyólag a sötét oldalát. Az alvilágot, a drogkarteleket és a drog sötét részét. Ami szerintem még mindig érdekes. Jó, ha ismerünk valami, ami rossz, még ha csak könyvön keresztül is, mert jobban tudjuk óvni magunkat tőle. Viszont a történetben semmiképpen sem szeretnék ennél jobban belemenni. Mindenkinek csak ajánlom az olvasást, ha egy laza, humoros és könnyedebb könyvet szeretne elolvasni. :)

Köszönöm, hogy itt jártatok, Patti. :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.