Értékelés: Tillie Cole - Ezer csók




Fülszöveg:

Egy csók egy pillanat. De ezer csók élethosszig kitart. Van egy fiú. És van egy lány. A szerelem egy pillanat alatt szövődik köztük, de egy évtized, míg kibontakozik. Ezt a szerelmet nem képes felbontani sem a távolság, sem az idő. Ez a szerelem örökké tart. Legalábbis ők így hiszik. Amikor a tizenhét éves Rune Kristiansen visszatér szülőhazájából, Norvégiából az álmos georgiai kisvárosba, Blossom Grove-ba, ahol még gyerekkorában összebarátkozott Poppy Litchfielddel, a fiút egyetlen gondolat gyötri: a lány, aki lelki társa, aki megígérte, hogy hűségesen megvárja, amíg ő visszatér, vajon miért szakított vele mégis szó nélkül? Rune szíve két éve összetört, amikor Poppy megnémult. Mire Rune megtudja, mi az igazság, rájön, hogy a legnagyobb szívfájdalom csak ezután éri majd...





ISBN: 9786155631498
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2018
Árukód: 2716768 / 8136797
Belelapozás: epub
Formátum: EPUB MOBI


Borító: 5/6

Kicsit magasnak tűnhet a pontszám, de már akkor jeleztem, hogy szerelmes lettem a borítóba mikor először megláttam, de ugye ezt ti már tudjátok mikor megmutattam nektek ezt a szépséges borítót.

Viszont a könyvhétre kihozták a könyvet is és nekem az első dolgom volt, hogy délután kettőkor elkéredzkedjek a munkahelyemről, hogy az elsők között kaparítsam meg. Hmm, most így belegondolva kellene nektek egy beszámoló a könyvhétről is, ugye? :D Na majd beszélgetünk róla a későbbiek folyamán. Viszont nézzük tovább a könyvet. Imádom a színeit. Olyan figyelemfelkeltő, főleg a rózsaszín miatt. Az üveg, amit ábrázol meg teljesen tökéletes. Végre egy könyv, ahol a szerelemről nem a párocska árulkodik, hanem az üveg és el kell olvasnod, hogy mit jelent. Számomra nagyon érdekes, amit jelképez ez az egész. Olyan misztikus már így maga a borító és mégis káprázatos. Az ötlet pedig egyszerűen nagyon király. Magamtól soha nem gondolkodtam volna el rajta, hogy milyen jó ötlet. Viszont a mai világban soha nem tudod, hogy, akit igazinak hiszel tényleg igazi-e vagy egy alufóliába csomagolt gyökér. :)




Személyes véleményem:

Imádtam. Egyszerűen annyira jól van megírva, hogy letehetetlen volt a könyv. Ezért is volt kicsit szomorú, hogy hibás példányt sikerült megvennem, de remélem, a kiadó azért kicseréli, mivel így egyik barátnőm lefényképezte a hiányzó oldalakat és így olvastam 30 oldalon keresztül. Ami elég zavaró volt és, ha más könyvről lett volna szó biztos, hogy megvárom a folytatást míg ki nem lesz cserélve. De miután megláttam a hibát egyszerűen kétségbeestem. Mindenáron tudni akartam mi történik a következő oldalon és nagy mázlimra találtam valakit, akinek megvan könyvben ilyen hamar.
Az egyik főszereplő Poppy egy csodálatos teremtmény, tisztaszívű és közben életvidám és kalandvágyó.

Valahogy olyannak képzelem, mint, aki nem igazi, mint egy angyal. Aki azért érkezett, hogy a családját erősebbé tegye. A párját pedig megszabadítsa a sötétségtől. Mert ezt tette és számomra iszonyúan aranyos történet volt. Igaza volt Annának, ez a könyv tényleg nekem való volt. Viszont, ha olvassátok, akkor a százas zsebkendőt is hozzatok hozzá, mert szem nem marad szárazon. Kicsit klisés volt, de szerintem ebben a műfajban már nehéz olyat lehozni, ami soha nem volt máshol, de ettől függetlenül Tillie Cole véghez vitte, azt, amit sokan nem tudnak. Klisés könyv, mégis magával ragadó és letehetetlen. Előfordul máshol is mégis elsöprő győzelmet arat ebben a műfajban a többi könyvvel szemben.


Most pedig jöhet a történet:

Szóval miután hazaballagtam az én kincsemmel közben pedig úgy mosolyogtam, mint aki megörült. Talán ebből is látszik, hogy mennyire vártam már, hogy belekezdhessek a könyvbe. Az első dolgom volt, persze csak azután, hogy végig mutattam mindenkinek, hogy végre megszereztem neki állni. Annyit már tudtam, hogy biztos, hogy kelleni fog hozzá zsepi, hisz erre előre felkészítette. Viszont arra nem, hogy már az első ötven oldalon sírva fakadok. Szóval több szebkendő kellett, mint hittem.
Viszont hiába nem akarok spoilerezni nem lehet egy könyvről úgy beszélni és megismertetni vele, hogy kicsit se mondjak olyan elemet, amit tartalmaz a könyv. Szóval lesz az irományba spoiler, nem sok, de egy-két apróbb dolog elő fog fordulni. Aki semmit nem szeretne tudni a könyvről az szerintem most ne olvassa tovább. Megértéseteket pedig köszönöm.

Nagyon tetszett, hogy mindkettőjük fejébe beláthatunk, ezt minden könyvnél értékelem mivel így sokkal jobban átérezzük a dolgok fontosságát.
Az elején megismerjük Rune-t és Poppyt. Rune egy norvég kisfiú, akik most költöztek egy amerikai kisvárosba és, mint minden gyerek, aki utálja, hogy kiszakították a megszokott környezetből ő is utál mindent és mindenkit és teljesen haragszik a világra, majd észrevesz valamit vagyis inkább valakit. Aki nem más, mint a szomszéd kislány Poppy. Poppy egy vele egyidős, cserfes kislány, aki már az elején barátjául fogadja a durcás fiút.
Valahogy magamra ismertem benne, hisz mikor 6 évesen másik óvodába kerültem én is ilyen közvetlen voltam, mint Poppy. Bementem az új óvodában a csoportba odamentem Imolához megkérdeztem játszhatok-e és leszünk-e barátok. Onnantól kezdve pedig legjobb barátnők voltunk, amíg a későbbiekben általános iskolát nem váltottam. Szóval a gyerekek közvetlenebbek és bátrabbak is, hisz nem gondolják, hogy bárki előítéletes lenne velük és már az elején utálnák. Nem úgy, mint mikor sokkal idősebbek lesztek. Szóval térjünk vissza Poppyékre.

Innentől kezdve Poppy és Rune legjobb barátokká váltak és innentől kezdve őket mindig csak együtt láthatjuk. Nem folyamatos a történet, hisz mindig a legfontosabb dolgokat ismerjük meg velük kapcsolatban. Amikor sikereket értek el vagy amikor valami rossz dolog történt velük. Szóval mindegyik oldal tartogat valami újat, valami mást, valami különlegeset. Rune és Poppy kapcsolata olyan hihetetlen. Nehéz elhinni, hogy létezik olyan kapcsolat, ami annyira fiatalon kezdődött, mint az övék és ilyen sokáig kitartott sőt még ennél is tovább. Tillie Cole regénye viszont minden számításaimat felülmúlja. Egy elsöprő szerelmet írt le, ami alapjaiban változtatta meg az egész látásmódomat. 

 De mielőtt mindenki az gondolná, hogy az egész történet egy rózsaszín cukormáz és teljesen csöpög a romantikától. Csak úgy jelzem, hogy tévedsz. Nagyon, de nagyon tévedsz. Az ő életüket is beárnyékolja nagyon sok minden. Az első fordulópontban például az egész világ kicsúszik a talpuk alól. Itt rengeteg kérdés fogalmazódott benne azon kívül, hogy most hogyan tovább? Mi lesz ezután folytatják-e ezt az egészet így vagy mindenki továbblép és éli tovább az életé. Igazából nagyon hamar választ kapunk a kérdésre és lesz egy két éves ugrás. Persze vissza-vissza tekingettünk közben a két évnyi történésekre. Ahol folyamatosan rájövünk, hogy ezt a két gyereket vagyis most már fiatalt egymásnak teremtették. Belsőre két különböző ember és mégis egyként dobog a szívük. Teljesen kiegészítik egymást.

Rune igazi sötétség, akit egy ideig kordában lehet tartani, de mikor valami olyan történik, amit egyszerűen nem tud már kezelni kitör és hatalmas pusztítást hagy maga után és, hogy ennek a pusztításnak mi lesz az ára? Szerintem azt elkell olvasnod, hogy megtudd.
Poppyról már beszéltem, de akkor megemlítem itt is. Ő teljesen Rune ellentéte. Igazi kalandvágyó, mindig pozitív és egy percre se szomorodik el. Hihetetlen élni akarás van benne és nagyon sokszor elgondolkodtam azon, amit és ahogy mondott.
Viszont ennél többet nem szeretnék megosztani a könyvről, hisz egyáltalán nem akarom elvenni a kedveteket az olvasástól. Ez egy olyan könyv, amit mindenkinek legalább egyszer el kellene olvasnia.

Hogy kinek ajánlom? Mindenkinek, aki kicsit is szereti a különleges szerelmi történeteket. Hiszen ez nem csak egy egyszerű se veled se nélküled történet. Ebbe sokkal több van mélyen a felszín alatt egy varázslatos szerelemet mutat be.

Viszont bármilyen hihetetlen nálam ez a könyv is elindult a Best of 2018 címért és még fogalmam sincs, hogy mi lesz ezekután.



Kedvenc idézetek:

„– Szabad nevetni – mondta pihetollpuha hangon. – Szabad mosolyogni. Szabad boldognak lenni. Különben mi értelme lenne az életnek?”

"– Ha egy napfelkeltét láttál, az olyan, mintha mindegyiket láttad volna – feleltem.
Poppy szomorúan ingatta a fejét. Rám nézett, és szánakozás volt a tekintetében. Összerándult a gyomrom.
– Ez nem igaz – érvelt. – Mindennap más. A színek, az árnyalatok… az, hogy milyen hatással van a lelkedre. – Felsóhajtott. – Minden nap ajándék, Rune."


„Megmutatta, hogy a szerelem egyszerűen azt jelenti, hogy az ember elég állhatatos tudatni a másikkal, a szíve másik felével, hogy feltétel nélkül szereti. A nap minden percében szereti. Hogy a szerelem a gyengédség legtisztább formája.”

„Életemben nem gondoltam volna, hogy két gyerek olyan fiatalon annyira szeretheti egymást, és kamaszkorukban még szerelmesebbek lesznek, mint addig.”

„Én meghallottam a te szíved hangját, és te meghallottad az enyémet.”


Köszönöm, hogy itt jártatok, Patti. J

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.