Értékelés - MICHAEL J. SULLIVAN - A koronatorony




"– A saját jövődet nem láthatod – mesélte neki az édesanyja –, ahogyan a saját arcodat sem, de mint olykor megpillantod a tükörképedet egy sötét üvegben, vagy egy nyugodt vízfelszínen, mások történeteiben megtalálhatod önmagadat."

Fülszöveg:

Két ember, akik ki nem állhatják egymást. Egy lehetetlen küldetés. Legenda születik.

A kiégett harcos, Hadrian Blackwater, akinek már nincs semmi, amiért küzdhetne, társul Royce Melbornnal, a bérgyilkos tolvajjal, akinek már nincs semmije, amit elveszíthetne. Együtt kell ellopniuk egy kincset, amelyet úgy hírlik, lehetetlen meglovasítani... Ugyanis magába a Koronatoronyba zárták el.

A Koronatorony pedig a valaha épített legnagyobb erődítmény utolsó, közismerten bevehetetlen maradványa, amelyben a birodalom legmohóbban áhított értékeit őrzik. De a megrendelőnek, az öreg varázslónak nem aranyra vagy ékszerre fáj a foga, és ha sikerül rávennie hőseinket, hogy a munka befejezéséig ne végezzenek egymással, akár még legendás csapat is válhat belőlük. Ki tudja? Talán még a lehetetlenre is képesek lesznek.

A Riyria - A kezdetek a nagysikerű fantasy sorozat a Riyria-krónikák előzmény történetét meséli el. A Koronatorony önállóan is élvezhető, kerek történet.



Kiadó: Fumax Kiadó
Oldalszám: 400 oldal
Megjelenés: 2017. október 02.
Méret: 142 mm x 198 mm
Kötés: Kartonált
ISBN: 9789634700043
Sorozat: Riyria - A kezdetek


Mikor elkezdtem a könyvet kicsit kétkedve fogadtam a történetet, hiszen annyira távol áll tőlem, de mostanában egyre jobban kezdem megszokni, hogy pont azok a könyvek okoznak meglepetést, amiket annyira nem akarok elolvasni. Talán ezért is húztam ennyi ideig, de mivel eljött a szilveszter pár dolgot muszáj lezárni így hát ezt is. :)
Borító: 5/5

Nekem tetszik főleg, mert kék és ugye az a kedvenc színem. De komolyra fordítva a szót. Tényleg illik a regényhez. Pont olyan, amit, ha meglátok a könyvesboltba, akkor biztos azzal a kezembe jövök, majd ki. :)

Térjünk most rá magára a könyvre:


Őszintén mielőtt megkaptam, ezt a könyvet még nem igazán hallottam az íróról és nekem tetszett az elején, ahogy elmesélte, hogy miért kezdett bele ebbe a könyvben. Mikor mondta, hogy egy sorozatnak a kezdetét írja le, de a nélkül is élvezhető a könyv, hogy olvastam volna magát a teljes sorozatot kicsit furcsállottam. Ezért elég semlegesen vágtam bele. De kimondottan tetszett és teljesen igaza volt Michael J. Sullivan-nek.


A Riyria-krónikák kezdete előtt járunk 12 évvel. Sok mindent nem tudunk Hadriánról az elején. Nem tudjuk a célját, sem azt, hogy miért hagyta abba a háborúskodást. Mivel azt megtudjuk az elején, hogy katona volt és azt is, hogy nagyon fiatal ahhoz, hogy már most leszereljen.

 Fejezettenként két szállat kapunk. Az egyik Hadrián útját és történetét meséli el, hogy édesapja halálhíre miatt tér vissza szülőföldjére és éppen a sheridai egyetemre tart, mert édesapja egyik barátjával kell találkoznia. Aki viszont azt hinné ez egy egyszerű utazás lesz, az nagyon téved. Már az elején megpróbálják kirabolni, igaz arról kiderült, hogy Ubi csak segíteni szeretett volna neki és vele tartani, mert a városban gyilkosságok voltak. De sajnos nem mehetett, mert tudhat valamit a gyilkosságokról. Így hát Hadrian egyedül szállt fel egy hajóra, amin lehet, a gyilkos is tartózkodik?! Ezután el szeretnék csábítani és meg akarják ölni. Szóval izgalmakban már az elején sem volt hiány;) Ezeken pedig mind azért kell keresztül mennie, hogy elmondják neki, hogy el kell lopnia egy könyvet. Méghozzá a társa nem más lesz, mint Royce Melborne. A történet viszont ekkor indul be igazán, így megéri folytatni szerintem a könyvet és megvenni a további részeket. Legalábbis én biztos így teszek. 



A másik fejezetben pedig Gwen életét ismerjük meg. Azt, hogy édesanyja meghalt 14 éves korában, hogy megtanította tenyérből jósolni és megismerjük, hogy milyen erős és kitartó igazából.

"Ínséges idők köszöntöttek a lányra, aki látta az anyját ágyban, párnák közt meghalni. "


 Egy igazi vezető típus. Nekem ő lett a kedvenc szereplő. Nem vagyok feminista, de szeretem, ha egy nőt nem irányít egy férfi. Ő pedig megtette azt, amit a többiek nem. Azt mondta elég volt és elvitte arról a helyről a többi lányt és túlélték, pedig nem fogadtak volna rá erre sokan. Nagyon sokat lehet tanulni abból, amit Gwen keresztülvitt. Szóval egy képzeletbeli pacsi neki. :D

Szóval én azt mondok mindenkinek, hogy bátran kezdjetek bele ebbe a sorozatba, mert imádni fogjátok.

Kedvenc Idézetek:

„ - És nem találtál jobb megoldást, mint végezni mindenkivel? - kérdezte Arcadius viszolyogva - Tudod, mennyire nem szeretem az ilyesmit.
 - Te pedig tudod, mennyire nem érdekel, hogy mit szeretsz - felelte Royce. - Élve akartad megkapni ezt a barmot, hát most itt van. Örülj neki!”


„ -  Remélem, tudod, hogy meghalni viszlek.
 - Remélem, hogy csalódást okozok neked.
 - Nem fogsz.” 

 

 „ - Vannak barátaid?
 - Egy.
 - Arcadius?
 - Nem.
 - Hol van ez a barát?
- Fogalmam sincs.
- Mikor láttad utoljára?
 - Amikor rám kent egy gyilkosságot, és börtönbe záratott.
 - Nem hiszem, hogy érted a barát szó jelentését.”


„ - Nem fogod megölni ezeket az embereket! - tiltakozott Hadrian. - Kedvesek. 
- Honnan tudod? 
- Beszéltem velük. 
 - Velem is beszéltél. 
 - Te nem vagy kedves.”


Ehhez hasonló nagyon jó vicces párbeszédek találhatóak a könyvben. Szóval mindenkinek ajánlom, aki szeretné feldobni a hangulatát.


Patti :)





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.