J.K. Rowling: Harry Potter és a bölcsek köve




„A Privet Drive 4. szám alatt lakó Dursley úr és neje büszkén állíthatták, hogy köszönik szépen, ők tökéletesen normálisak. Senki sem feltételezte róluk, hogy közük lehet bármilyen rejtélyes vagy szokatlan dologhoz, ugyanis a leghatározottabban elzárkóztak minden sületlenségtől.”


Harry remegő kézzel megfordította a küldeményt. A borítékot lezáró piros viaszpecsétet címer díszítette: oroszlán, sas, borz és kígyó vettek körül egy nagy R betűt.
Harry Potter még csak hallani sem hallott Roxfortról, amikor a Privet Drive 4-es számú ház lábtörlőjére elkezdenek sorban hullani a levelek. A zöld tintával címzett és piros pecséttel lezárt sárgás pergameneket azonban gyorsan elorozza rémes nagynénje és nagybátyja. Harry tizenegyedik születésnapját egy hatalmas, bogárszemű óriás, Rubeus Hagrid zavarja meg, és elképesztő híreket hoz: Harry Potter varázsló, és felvételt nyert a Roxfort Boszorkány- és Varázslóképző Szakiskolába. Ezzel elkezdődik egy hihetetlen kaland!


Kiadó: Animus Kiadó

Oldalak száma: 286

Borító: KEMÉNYTÁBLA, VÉDŐBORÍTÓ

Súly: 350 gr

ISBN: 9789633244531

Nyelv: MAGYAR

Kiadás éve: 2017

Árukód: 2158250 / 1035192

Sorozat: HARRY POTTER

Formátum: A 5 210 X 148

Fordító: Tóth Tamás Boldizsár


Egyszerűen imádom Harry Potter világát. Azt hiszem legelsőnek még tizenhat évesen olvastam el. Ha jól emlékszem kevesebb, mint egy hét alatt fejeztem be mind a hét részt, de mivel azok könyvtári könyvek voltak, így azóta sem olvastam újra. Ebben az évben viszont eldöntöttem, hogy beszerzem őket. Úgy volt, hogy egyszerre meglesz, az 1-6 rész és egyszerre el tudom hozni őket egy nőtől, de kiderült, hogy a negyedik rész még sincs meg neki. Így az az egy hiányzó maradt mivel a hetedik részt és a színházit megvettem közben. De azt kértem karácsonyra így mindenképp meglesz ebben az évben, aminek nagyon örülök. Abban viszont teljesen biztos vagyok, hogy a filmet láttam először és ugye csak jóval utána kezdtem el a könyvet mikor megtaláltam a könyvtárban és úgy gondoltam, hogy akkor most neki állok. Viszont nem bánom mivel teljesen el tudtam vonatkoztatni a filmtől mikor olvastam a könyvet, majd ezek után újra megnéztem a filmet és akkor tűnt fel, hogy mennyi mindenről maradtam le, amíg nem olvastam a könyveket. Ez az egyetlen dolog, amit bánok. De most már minden szép és jó. Ugyanúgy szeretem a filmeket is persze a könyvet egy fokkal jobban, de a filmek is a szívemhez nőttek.



Borító:


Mindenképpen ezt a fajta borítóval szerettem volna beszerezni, hisz ezzel hoztam ki a könyvtárban is. Így viszont ezzel is nőtt a szívemhez. Nagyon szeretem ezt a borítóját. Nekem tetszik, hogy Harry életének az egyik kulcsfontosságú dolgot jeleníti meg, hisz ebben az évben ismerkedett meg a seprűvel, a cikesszel és magával a kvidiccsel. Ugye ennél viszont lényeges információ, hogy ő volt az egyetlen, aki hozhatott magának seprűt és bekerült a háza csapatába. Ami miatt irtó büszke is voltam.



Magáról a történetről:



Mivel gondolom, mindenki ismeri a kis varázslótanonc történetét, így nem nagyon fogom ragozni. A történet erőssége, hogy belelátunk abba is, amikor Harry szülei meghaltak és, hogy mi történt másnap. Hisz másnap a legnagyobb hír, hogy Voldemort meghalt (persze azt tudjuk, hogy nem teljesen csak legyengült) és Harry Potter szülei meghaltak, viszont a kisfiú nem. A kis túlélő, aki el sem tudja képzelni, hogy mi történt a szeme láttára és, hogy mekkora felelősség került rá azon az éjszakán. Nekem nagyon tetszett ez a betekintés. Kaptunk pár dolgot Vernonékról és ez annyira a szívemhez húzta a könyvet, hogy az hihetetlen. Majd elröppenünk, arra az időre mikor Harry megkapja első Roxforti levelét arról, hogy sikeres felvételt nyer. Ugye ki ne álmodozna arról, hogy egyszer kap egy levelet, hogy boszorkány és szeptembertől az ő iskolájukba járhat? Na, ugye. Én is erre vágytam gyerekként, de valahogy sosem jött a levél. Harry viszont nagy küzdelmek árán megkapta a levelet és valahogy még akkor sem hitte el, hogy megszabadulhat egyetlen élő rokonaitól. De alig várja, hogy megkezdje életét ebben az új világban. Egyszerűen nagyon szerettem, ahogy apránként, félve lépkedett az elején ebbe az új világba. Ahogy Ron mellett bátorságot szerzett és családtagjának tekintette azokat, akiket most ismert még csak meg. Nagyon szerethető könyv és annyi új információ van benne, hogy csak kapkodod a fejed. Ha még nem olvastad el, akkor én bátran ajánlom. Hisz ez az a könyv, amit mindenkinek ajánlok elolvasásra, aki egy kicsit is szereti Potter világát.



Kedvenc idézetek:



„Vasárnap reggel Vernon bácsi fáradtan, megtépázott idegekkel, de jókedvűen ült le a reggelizőasztal mellé.
– Vasárnap nincs posta – jelentette ki vidáman, és megkente lekvárral az újságot. – Ma nem lesz levélhullás…”


„Potterék mosolyogva integettek neki, s ő tenyerét az üveglapra szorítva, a vágyakozástól tágra nyílt szemmel meredt rájuk, mintha abban reménykedne, hogy beléphet a tükörbe, és a karjába zárhatja őket. Megfoghatatlan, szívszorító érzés lett úrrá rajta: az örömé, melybe mélységes mély szomorúság vegyült.”


„Vannak helyzetek, amelyekben az ember akarva-akaratlanul is megkedveli a másikat. Egy négyméteres hegyi trollal szembenézni – nos, ez pontosan ilyen helyzet.”



„– Az igazság csodálatos dolog, de szörnyű is lehet, ezért nagyon óvatosan kell bánni vele.”




Köszönöm, hogy benéztetek,
Xoxo, Patti 👀❤









Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.