Értékelés: Budai Lotti - Shirzan bosszúja


Fülszöveg:
Egy kegyvesztett asszony az angol trón ellen
A Shirzan bosszújában folytatódnak Louise Elsfield kalandjai, akit az átélt tragédiák kétségbeesésbe

taszítanak. Ám, egy titokzatos indiai férfi keze utána nyúl és visszahozza a fényre. Az asszony és a vonzó Azam herceg között szenvedélyes viszony veszi kezdetét, amit a herceg féltékeny felesége nem néz tétlenül. Louise végül a halál torkában ébred fel a szerelmes álomból, hogy visszatérjen a forrongó Angliába és bosszút álljon boldogtalansága okozóján. Főhősünk hamarosan a király hatalmának megdöntésére szövetkező nemesek oldalán találja magát. Újabb veszélyekbe és kalandokba sodoródik, s mindeközben bosszúja beteljesítése érdekében kénytelen lesz saját testét is fegyverként bevetni.


Budai Lotti hatalmas sikert aratott, A Borostyánszemű című romantikus regénye után most a 17. századi India császári háremébe, és a forradalmi Anglia cselszövésekkel teli napjaiba kalauzol. Páratlanul izgalmas és romantikus új könyvében könnyed, szórakoztató formában keveredik a fantázia és az a történelmi hitelesség. Történeteit a Facebookon tízezernél is több rajongó követi nap mint nap.







Oldalak száma: 442
Borító: PUHATÁBLÁS, RAGASZTÓKÖTÖTT
Súly:398 gr
ISBN: 9786155763052
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2018
Árukód:2706379 / 1169024





Már annyira vártam, hogy végre a kezembe foghassam a második rész, hisz az első rész valami hihetetlenül jó volt és akkora függővég volt a vége, hogy egyszerűen nem tudtam elhinni, hogy ennyi, nincs tovább elfogytak a lapok. Komolyan teljes sokba voltam, hogy hol van a többi oldal. Mire felfogtam, hogy nincs tovább jelenleg ennyi volt és nincs még második rész kiborultam. :D Egy olyan világba kaptunk betekintést,a mit mi is csak filmekből, dokumentumfilmekből és könyvekből is merhetünk, meg persze a történelem óráról és annyira vágytam rá, hogy visszatérjek és tudjam Louise mit fog ezek után tenni. Sajnos a bemutatóval egybekötött dedikálására nem tudtam elmenni, de azért remélem lesz egyszer alkalmam találkozni Lottival, hisz egy fantasztikus sorozatot hozott nekünk.



Borító:5/5

Igen tudom sok az öt pontos. De nem tudok neki más pontot adni, annyira tetszenek a színek. Olyan jól harmonizál a másikkal. Az első kicsit becsapós volt, de ez tényleg tökéletesen illik a könyv világához és ahhoz, ahogy Louise megváltozott.  Hisz ő már nem csak egy idegen ezen a Földöm, hanem ahogy Azam herceg hívta ő maga Shirzan és teljesen igazat is adok neki. A könyv pedig szintén ezt sugallja. Az pedig hozzátartozik, hogy figyelem felkeltő. Olyan, amin megakad a szemem, ha könyvesboltba járok. Ez pedig egy elég fontos szempont egy könyvnél, hogy az ember, ha betér a boltba megakadjon rajta a szeme, sugallja azt, hogy "Helló, engem hazakellene vinned." Ezt pedig Lotti könyvének borítójánál tökéletesen sikerült.



Magáról a történetről:

Mint ugyebár már említettem alig vártam, hogy a kezembe fogjam és tudjam, hogy mi történik majd Louissal ezután. Viszont mikor végre megszereztem eluralkodott rajtam a félelem, hisz ennyi nincs több oldal. Már csak 439 oldal választ el a végétől és nem lesz több. Bármennyire is imádjuk ennyit kaptunk belőle. Ez pedig nem vicc, nem tehetem csak úgy meg, hogy fél nap alatt elolvasom és elengedem azonnal. Ezért igazából húztam, halasztottam ameddig csak tudtam. A  négynapos ünnepnél bele se fogtam, pont azért mert tudtam akkor nagyon hamar befejezem, hisz nem fogom kibírni, hogy ne olvassam. Majd mikor már nem bírtam tovább halasztani belekezdtem. Mivel sokáig dolgoztam így mindig csak a metrón olvastam. Szigorúan csak abban a 2*20 percben amíg utaztam. De így is eljött a hétvége és bármennyire nem akartam ma felkeltem fél5-kor és mindenképp olvastam, nem bírtam ki, hogy ne. Olyan 9-re be is fejeztem.

 Szóval vége lett. Tökéletes, de egyben fájdalmas befejezést kaptam. Szóval, ha már ennyit beszéltem vagyis írtam lássuk hát a történetet, először ugorjunk az első könyv végére. Otthagytuk abba, hogy Louise végre megtalálja Williamet,bár nem úgy ahogyan azt szerette volna. William halálos sebet kapott és, ha ez még nem lett volna elég, még a házasságukat is elárulta azzal, hogy lefeküdt egy rabszolga lánnyal, aki terhes lett és megszült egy kislányt. William bocsánatot kért, elmondta, hogy Louist szerette a legjobban és ne haragudjon a kicsire, de nevelje fel olyan szeretettel, ahogyan a fiaikat neveli. Majd Louise kezei között eltávozott.

"Légy boldog, hogy létezett valaki a földön, aki így szeretett téged."

 Kicsit lesokkoltam már akkor is a hirtelen jött eseményektől és nem is tudtam belegondolni, hogy mit érezhetett Louise, de most már muszáj volt. Egyszerűen nem tudtam, hogy mi fáj neki jobban. Az, hogy elárulták vagy az, hogy meghalt a férje. Vagy pedig egyszerre mindkettő. Hisz bármennyire fáj, hogy meghalt a szeretet személy, nem szabad elfelejtenünk, hogy mégis csak elárulták. Loise a halál küszöbén állt. Nem volt kedve enni, sem pedig élni. Egy élőhalottként lengett a szobában. Azam herceg, aki felelősnek érezte magát Louisért mindnet megtett, hogy valahogy túl juttassa ezen a fájdalmon, hogy emlékeztesse van még két gyermeke akikhez visszakell térnie, de nem járt sikerrel. Louise kapva kapott az alkalmon mikor Ifram bort hozott neki, viszont az asszony tudta, hogy miután ő elalszik, az eunuch megissza a maradékot. Az angol asszony altatót kevert az italba melyet megivott Ifram és egy ideig mély álomba szenderült. Majd Louise kereket oldott és William után akart menni, ezért beugrott a folyóba. Egyszerűen elborzadtam. Louise egy mérhetetlenül erős nő, aki bár sokat szenvedett és megjárta a poklot, most az egyszer elgyengült. Én példaképként tekintek rá, hisz nem hiszem, hogy bárki túlélte volna azt, amit ő ezért becsülöm őt.  Olyan lelke van, ami keveseknek adatik meg és már alig vártam, hogy ez a harcos szívű nő visszataláljon önmagához. Hisz reménykedtem benne, hogy visszafog és hál istennek nem kellett csalódnom benne. Viszont már említettem, hogy ezek után megváltozott. Az elműlt történtek most már megragadtak rajta, egyszerűen nem tudta csakúgy egyik percről a másikra levetkőzni a gyászát és a megbántottságát. Egy olyan útra tévedt, amire még ő sem gondolta, hogy valaha rátér. Daruka, aki kimentette a vízből és Azam herceg sokban segített neki, hogy újra mosolyt lássanak az arcán és egy idő után talán élni is újra fog tudni. Úgy igazán ahogy ő is megérdemelné. 

"– Látom a szemedben az erőt, a tüzet… Lángol, akár az oroszlán tekintete. A perzsák ősi népe harcos asszonyait a nőstény oroszlánról nevezte el. Shirzan… Így hívták őket. Engedd, hogy neked adjam ezt a nevet. Tudom, érzem, hogy benned olyan erő munkál, mely a világot is el tudná pusztítani. Légy az én nőstény oroszlánom… Légy az én harcostársam. Légy az én Shirzanom."

Viszont ahhoz még nagyon sok lépést megkell tennie. Őt viszont most egyetlen egy dolog tartja életben az pedig a bosszú. De vajon ez mennyire kifizetődő? Hisz félre is sülhet, akik ellen támadást forral az hozzá képest túl erős ellenfelek. Vegyük viszont figyelemre, hogy egy bosszúra szomjas asszonynál, akinek megölték a férjét és bántották a gyermekeit semmi sem félelmetesebb. Ennek az erejénél talán semmi sem erősebb. Ezzel pedig nagyon kevesek számoltak, talán csak azok, akik később a kezüket nyújtották, hogy együtt működjenek velük.
Ez a könyv már sokkal inkább volt a történelemi, mint az előző ennek pedig kifejezetten örültem, hisz oda és vissza vagyok a történelemtől. Azt pedig még jobban a kedvemre volt, hogy a legvégén volt egy leszármazotti lista és, hogy ki kihez tartozik. Én pedig kedvet kaptam mindegyik után utána olvasni,a kiről találtam anyagot. Nagyon feldobta a reggelem. Az pedig, hogy a történelmi esemény köré kiépített Lotti egy bosszúszomjas szerelmi történetet egyszerűen mesébe illő volt. Azt hiszem ebbe az évben nem is kérek karácsonyi ajándékot, hisz Lotti megadott mindent, amire csak vágyhatok. Egy percre sincs nyugalom. Mindig történik valami, ami miatt egyszerűen muszáj továbbolvasni és egy perc nyugtunk sincs. Ennek oka az is, hogy hajnalban a fáradtság ellenére könnyedén haladtam vele és nem aludtam be mondjuk a közepén. csakúgy pörögtek az események mind Angliában és mind Louise körül. Egy perc nyugta sem volt. Viszont visszatérve arra, amiről maga a könyv szólt, amire a cím is utal, hogy vajon a bosszú mennyire kifizetődő?  Hisz eddig sose vezetett semmi jóra és mindig volt, ami miatt nem tudtak örülni annak az emberek, hogy sikeresen bosszút álltak és igazából, ez itt is megvalósult, hisz Louise mégse örülhetett felhőtlenül a boldogságának. Kész kínzás volt a regény. Mikor azthitted, hogy végre minden rendben lesz történik valami ami visszaránt a valóságba. Esküszöm még a végén se mondhattam azt, hogy végre  happy end. Szerintem Lotti nem is ismeri, hogy milyen a tökéletes Happy End. Mindenre kaptunk választ, minden a helyére került aztán kaptuk a pofont és minden fenekestül felfordult, majd persze egyszerűen lelett zárva és csak az a kérdés maradt bennem, hogy miért? Miért történt ez? Miért kellett ezt tenni vele és persze velünk olvasókkal. Komoly megpróbáltatást és egyben kínzást kaptam az írónőtől, de egy percét se bántam és, ha visszamehetnék az időben akkor újra vállalnám a pofonokat és a szenvedést. Mert megéri és ez egy hihetetlenül szívszaggató, de egyben csodálatos könyv. Én pedig köszönöm, hogy a részese lehettem és elolvashattam.




Kedvenc idézetek:

"A karjaim közt megnyugvást találtál, menedéket. De én nem akarok a te mentőcsónakod lenni többé. Hanem egy kikötő, ahová végleg hazatérsz."


"– (…) Önök, férfiak, annál jobban vágynak valamire, minél nehezebben kaphatják meg."


"A bosszú kétélű fegyver, amely gyakran azt is megsebzi, aki forgatja. Törődj hát bele a sorsodba, ne keseregj, ne hordozz magadban keserűséget."



"- (...) Aznap, amikor magadhoz hívtál, egy viharos tengeren hánykolódó hajótörött voltál, aki kis híján összezúzta magát az éles sziklákon... A karjaim közt megnyugvást találtál, menedéket. De én nem akarok a te mentőcsónakod lenni többé. Hanem egy kikötő, ahová végleg hazatérhetsz."




Köszönöm, hogy itt jártatok, Patti. :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.