Értékelés: Emily R. King - A századik királyné



„Bármit megváltoztathatnak azok, akiknek van elég bátorságuk utat égetni saját maguknak”



Fülszöveg:
Kalinda árva lány, aki nem vágyik másra, csupán a csendes kolostori élet békéjére és biztonságára a Nővérek rendjének hegyi templomában. A zsarnok Tarek rádzsa váratlan látogatása azonban felforgatja az életét. Az uralkodó kilencvenkilenc felesége mellé keres egy utolsót - a századik ránit. Mindenki meglepetésére éppen Kalindára esik a választása. Azonban mielőtt egybekelhetnének, egy ősi törvény szerint fegyverrel kell kivívnia méltó helyét a rádzsa kilencvenkilenc felesége és számtalan ágyasa között egy rendkívüli bajnokságon. Kilátástalan helyzetében csupán a testőre, a komoly, de kedves Naik Deven kapitány társasága nyújt neki vigasztalást. Ám a férfi iránt egyre növekvő vonzalma súlyos veszélybe sodorja. Kalinda lelke szabadnak született, csak arra vágyik, hogy mentesüljön minden kötöttség alól, dönthessen saját sorsáról, és együtt lehessen a férfivel, akit szeret. Itt az idő, hogy a századik királyné felszabadítsa a benne rejlő erőket, és felforgassa a birodalmat.

Kiadó: MAXIM KÖNYVKIADÓ KFT.
Oldalak száma: 352
Borító: FÜLES, KARTONÁLT
Súly: 330 gr
ISBN: 9789634990406
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2019
Árukód: 2727255 / 1184837
Sorozat: DREAM VÁLOGATÁS
Fordító: Robin Edina


Borító:

Egyszerű és tökéletes. Nincs is mit hozzáfűzni. Az én figyelmemet elsőnek mindig a borító fogja meg, ha már az nem tetszik akkor 90 %-ban a kezem ügyébe sem kerül egy könyv. Ezért sem igazán látjátok nálam azt, hogy egy borítót nagyon lehúznék. Max talán recinél fordulhat ilyen elő.


Személyes véleményem:



Igazából elég nehezen találtam rá erre a könyvre. Emlékszem épp a kiadó könyvei között lavíroztam, hogy van-e valami, ami felkeltheti a figyelmem és már épp kezdett elmenni a kedvem, hogy nagyjából az összes számomra érdekes könyvet elolvastam mikor szembejött velem. Elsőnek azt gondoltam, hogy valami ezeréves könyv és azért nem találkoztam vele, de tévedtem. De valahogy mégsem került eddig a figyelmem középpontjában, pedig biztos, hogy lecsaptam volna rá már a megjelenés napján hisz imádom az ilyen könyveket. Mikor pedig megérkezett oda és vissza voltam tőle. Szerintem nem volt olyan ember, akinek ne mutattam volna meg az új könyvemet hisz mindenkinek látnia kell, hogy mindenki lássa mennyire szuper. Amikor végre időm volt arra, hogy neki kezdjek konkrétan fél nap alatt fel is faltam. Nem viccelek. Szó szerint olvastatta magát, ami nálam ritka, hisz mostanában iszonyú nagy időhiányba szenvedek, de már elkezdtem jegyzetelni, hogy mikor mire kell időt szánni, így a blog sem marad árván én meg majd pihenek januárban…. Talán. :D
Szóval vedd meg, olvasd és imádd. Ez a legjobb tanácsom ehhez a könyvhöz. Komolyan nem viccelek. Vedd meg, nem fogsz csalódni. Ezt garantálom. :)



 

Magáról a történetről:

A történet főszereplője Kalinda, akivel éppenséggel egy harcigyakorlat közben ismerkedünk meg. A lány minden percet megragad a gyakorlásra és a fejlődésre, hisz nagyon le van maradva a társaitól. A lány eddig a beteg szoba falait látta csak, így nem éppen úgy fejlődött, mint a többiek. 


Szóval Kali a Nővérek rendjének neveltje. Az itt nevelkedő lányokra bármikor igényt tarthatnak a gazdag pártfogók. Később lehetnek belőlük így szolgálók, ágyasok vagy feleségek. 

A templomban nevelkedő lányok árvák. Nincs senkijük, az egyetlen esélyük, hogy valaki kiválasztja őket és remélik, hogy jó sorsuk lesz a későbbiekben. Mielőtt valaki túlgondolná nem azért gyakorolnak ezek a nők, mert olyan nemzet lennének, szimplán ez az elvárás feléjük, ami valamilyen szinten tetszik. Hisz, ha bármi van akkor egy nőnek igenis megkell tudnia védenie magát. Nem szorulhat mindig egy férfi segítségére. Viszont a kiválasztásos dolgok nem túlzottan tetszettek. Mármint, hogy egymással megkell küzdeniük azért, hogy elnyerjék egy férfi szimpátiáját, de hát ezt meg kellett szoknom, hisz mégiscsak az ő kultúrájuk, életük. Nem mondom, hogy mindenben egyetértettem, amit Kalinda tett vagy gondolt, de ettől függetlenül még szimpatikus volt számomra. A lány nem szerette volna, ha valaha kiválasztják, hisz ő itt akart maradni, de aztán jött a sablonszerű folytatás és a rádzsa kiválasztotta a századik feleségének, de hát ez várható volt. :D Viszont itt még nem volt vége a történetnek, hisz nem lehet csak úgy valaki a századik királyné. Itt kezdődött az igazi küzdelem. De Kalinda olyan dolgot talált meg, amiről álmaiban sem gondolt volna. Közte és egy fiatal közt érzések alakultak ki, amiről egyáltalán nem lehetett szó. Viszont imádtam minden egyes jelenetüket. Mondjuk így visszagondolva csodálkozom, hogy senki nem vette észre pedig itt a falnak is füle van állítólag, de minden nem lehet tökéletes vagy valami ilyesmi. Különben arra is rájöttek volna, hogy Kalinda micsoda nagy kincs. A rádzsa elméje viszont tuti beteg, bár ennyi nő közt nem csodálom.


Bár meg is érdemli. Konkérat mindig is utáltam az ilyen embereket. Hisz a rádzsának tök jó van száz felesége meg körülbelül ennyi ágyasa. Viszont a lányok vajon, hogyan érzik magukat? Hisz a feleségeknek elkell fogadniuk, hogy a rádzsa mindenkivel együtt van így osztozkodniuk kell, de legalább rájuk senki más nem tarthat igényt. Viszont az ágyasoknak mindenkit be kell fogadniuk az ágyukba, ami elég rémes. Egyszerűen ez a hierarchia mindig is megrémített.

Egyben az egész:

Alapjáraton nekem tetszett. Persze voltak benne klisék meg olyan részek amikor tudtuk, hogy mi lesz a következő oldalan, de voltak olyan részek, ahol fogtam a fejem, hogy te jó ég. Szóval alapjáraton egy fordulatos könyvről beszélhetünk. A harc a századik királynő posztjáért kicsit brutális volt számomra, de sajnos ezt el kellett fogadnom, hogy itt ilyen világ van. Tetszett, hogy az írónő nem egy cicababát tett főszereplőnek, aki tökéletesen néz ki stb, hanem egy átlagos lányt. Viszont mégsem volt átlagos. Hisz ő különleges, képességei vannak és bár kaptunk belőle morzsákat, annyira jó lett volna még többet megtudni róla. Így viszont remélem hamar jön majd a folytatása és persze az se lenne hátrány, ha magyarul jönne.



Értékelés:

                    


  

Idézetek:


„Hátat fordítok az udvarnak, de nem elég gyorsan, így a szemem sarkából még látom, ahogyan az őrök nehéz köveket hajítanak a bhutára. Megüti a fülemet a csontok gyomorforgató roppanása, azután elhallgat az égbolt süvítő dala, és csupán a komor csend következik.”

„Gondolatban újra lejátszom a támadást. Egyszer. Kétszer. Rémület szorítja össze a szívemet. Egyszer csak belém hasít a felismerés. A bhuta nem érintette meg a padlónak ezt a részét. Én tettem oda a kezemet, amikor lezuhantam. Azok az égésnyomok nem a támadótól származnak. Hanem tőlem.”

„Semmi sem biztos, amíg szembe nem nézek velük, így hát minden bátorságomat összeszedve belépek az ajtón.”

„A szemébe nézve látom a csókunk emlékét, és képtelen vagyok elviselni a fájdalmat, amelyet a kérése okoz. Faképnél hagyom az ajtóban.”

„Villámként cikáznak a kérdések a fejemben. Újra kinyitom a könyvet, majd folytatom az olvasást egy olyan választ keresve, amelyet már előre sejtek.”

„Teljes szívemmel várom a választ, de csupán a saját pulzusom dübörög a fülemben, akárcsak egy óra ketyegése, amely egyre közelebb sodor egy olyan szakadék szélére, ahonnan nincs többé menekvés.”

„Nem így beszélne, ha tudná, milyen nehéz volt. Még több mondanivalóm van számára, de Jaya arcon csókol, majd el is szalad, magamra hagyva engem a szívemet körülzáró, jéghideg rémülettel.”



Ha megszeretnéd rendelni:





Köszönöm, hogy benéztetek. :)




Patti 😊


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.