A játszma elkezdődött: Túlélsz vagy meghalsz | Sharon Bolton - Halj meg kétszer /Értékelés/




„Olyan régen volt, amikor a világ olyan volt, amilyennek lennie kell.”



Fülszöveg:
Ragyogóan indul hajnalban a léghajós kirándulás az angol táj fölött. Ám a tizenhárom utasból nemsokára csak egyvalaki marad életben. Éppen az, aki szemtanúja volt egy kegyetlen gyilkosságnak, amelyet akkor követtek el, amikor a léghajó ellebegett a szörnyűség fölött.

JESSICA LANE. A túlélő szemtanú. A nővérének szánta születésnapi ajándékul a kirándulást. Tényleg minden hátsó szándék nélkül választotta a különleges meglepetést?

AJAX MALDONDANDO. Az eljáró nyomozó A férfi még soha ennyire elszántan nem fogott hozzá egyetlen ügyhöz se. Vajon milyen magánéleti szálak mozgatják?

PATRICK FAA. Az elvetemült gyilkos. De kit ölt meg, akinek eltűnését senki nem jelenti a rendőrségen?

És legfőképp: milyen ördögi játszma, milyen sötét erő hozza egyetlen történetbe ezt a három embert? Hiszen semmi közük nincs egymáshoz. Vagy mégis?

SUNDAY TIMES BESTSELLER SZERZŐ

Sharon Bolton tűhegyes pszichológiai érzékkel megírt, sodró lendületű krimijei eddig 16 országban ejtették ámulatba az olvasókat. Különleges tehetségét a magyar közönség is elismerte: a nagy sikerű, csavaros történetű EGYIKÜNK HAZUDIK (2017) című regénye több héten át szerepelt a hazai sikerlistákon.

"Agatha Christie mesterműveihez méltó." Sunday Times

"Erről a könyvről fogsz beszélni az összes ismerősödnek. Briliáns krimi!" The Guardian


A képet az internetről szedtem




Kiadó: Lettero Kiadó
Oldalak száma: 432
Borító: FÜLES, KARTONÁLT
Súly: 414 gr
ISBN: 9786155921148
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2019
Árukód: 2723863 / 1182122
Fordító: Daróczi Péter



Borító: 5/4,5

Nem mondom, hogy tökéletes hisz van egy minimális hibája, de ezt csak akkor veszed észre, ha elolvasod a könyved. De a borító célja, hogy az emberek levegyék a polcról, eredetileg engem is a borító és a cím fogott meg. Így tényleg ütős egy borító, de azért mégis csak zavar az a piros kabát. Na. :D




Személyes véleményem:

Őszinte leszek veletek. Megsem fordult a fejembe, hogy én ezt a könyvet valaha a kezembe veszem és elolvasom. Annyira sok olvasatlan könyv hever a polcomon, amiket a közel vagy távoli jövőben elszeretnék olvasni, így még csak a listámra sem került. De kedd este már nem kötöttek le a sorozatok, sem a játék a telefonomon és egyáltalán nem volt kedvem azoknak a könyveknek az olvasásához, melyek ott hevernek a szekrényemen. Majd mintha fény gyűlt volna megláttam ezt a könyvet. Senki ne kérdezze milyen indíttatásból kezd el egy olyan lány este 11-kor krimit olvasni, aki a legnevetségesebb horrorfilmnél is becsukja a szemét lsd, Végső állomás. Miután neki kezdtem a könyven egyszerűen nem bírtam letenni, csak úgy faltam a lapokat. De tényleg. Annyira tudni akartam, hogy mi lesz a vége. Olyan hajnal 3-4 körül fejeztem be. Gondolom elképzelhetitek, hogy addigra már mennyire fájtak a szemeim. Az az egy szerencsém van, hogy én szerdán szabadságon voltam a Vi Keeland dedikálás és sajtótájékoztató miatt. Így nem volt annyira ciki, hogy hajnal 4-kor aludtam el, bár megkell mondjam elég nyugtalan álmokat kaptam ezért a húzásomért cserébe. De a legfontosabb, hogy beleszerettem egy új könyvbe a maga beteg módján.



Magáról a könyvről:

Az egyik hősünk, ha szabad ilyet mondanom Jessica ajándékba szánta a testvérének ezt a csodálatos hőlégballonos utazást, mely egy idő után tragédiába fullad. Nagyon tetszett ahogy az írónő leírta, hogy ki hogyan helyezkedik el a hőlégballonba. Mindig figyeltem őket lentről. Gondolkodtam rajta, hogy vajon nem félnek? Mennyire lehet biztonságos? Néha már én is vágytam a magasba. Ebből kifolyólag örültem a tartalmas leírásnak, hisz a lényeg itt is a részletekben rejlik. A pilótán kívül tizenkét ember vett még részt ezen az utazáson, mely olyan szépen kezdődött és tartott is volna, ha nem vesznek észre egy fiatal leányzót az egyik tisztáson, aki éppen egy férfi és annak kutyája elől menekül. De a férfi pechére ott voltak fent a szemtanúk, akiket gondoltam én nem érhet semmibaj. Majd megindult a cselekmény. Haladtunk előre a történetben és csak ámultam, hogy ugye ez nem komoly. Egyszerűen nem hittem el, hogy bármi történhet a magasban levő ballonnal. Hisz, ha elég magasra száll olyan kicsinek látszódik lentről mi a franc bajuk lehetne. Igen tudom naiv vagyok. Erre hamar ráébredtem mikor megtörtént a tragédia és a ballon lezuhant. Talán itt tettem félre elsőnek a könyvet és közöltem magammal, hogy inkább megpróbálok aludni. Nekem ez így éjszakára mégsem kell, de nemsokkal azután, hogy letettem újra a kezembe vettem. Egyszerűen nem hagyott nyugodni a dolog. Tudnom kellett, hogy mi történt a lánnyal és a ballonba utazókkal. Tehát a Ballon lezuhant és végül csak egyetlen ember élte túl az egész utazást, ami valljuk be a tettesnek, aki ezt okozta bőven elég probléma. Hisz ő nem más, mint Patrick Faa. Igen ezzel úgy gondolhatjátok, hogy lelőttem valamit, de ez egyáltalán nem így van. Már az elején kiderül, hogy ő a tettes. Viszont emiatt kérdezhetnétek, hogy mi oka van annak, hogy elolvastam, hisz mindent tudtam pár fejezet alatt. De csak én gondoltam azt, hogy már mindent tudtam. Az írónő rettentően jól tudta csavarni a történetet, szinte ámultam rajta. Annyira eltudott téríteni attól, hogy kezdjek el gondolkodni a dolgokon, hogy az valami hihetetlen. A történet végig két idősíkban futott. Az egyik a múltban történt dolgokat meséli el és ott próbál magyarázatot adni a dolgoknak, a másik pedig a jelenbe viszi tovább a történetet és téveszt meg minket olvasókat.

Egyben az egész:

Ez az első könyvem az írónőtől, így én csak ez alapján tudom megítél, de egyszerűen valami zseniális. Végig lázban és izgalomba tartott. Még úgy is, hogy nem vagyok túlságosan oda a krimiért. Mégis volt a történetben valami elképesztő, amitől azt éreztem, hogy nekem márpedig ezt még ma elkell olvasnom. Nem érdekel, hogy hány óra van. Ilyen pedig nagyon ritkán fordul elő velem. Szóval én bátran ajánlom mindenkinek, aki egy rendkívül jó könyvet szeretne olvasni.



Értékelés:





                       


Ha megszeretnétek vásárolni akkor itt megtudjátok:


Libri
Bookline



Patti 😊

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.