Értékelés: Cynthia Hand - Vigyázz, Holly Chase!



„De, ha szeretünk, annak nem okvetlenül hepiendről kell szólnia. Szólhat valaminek a kezdetéről is.”


Fülszöveg:
A tizenhét éves Holly Chase nem egy tipikus jó kislány, sőt önző és gátlástalan. Csak az lebeg a szeme előtt, hogy híres legyen. Még arra is képes volt, hogy édesanyja halálakor lőjön egy szelfit a sír mellett új napszemüvegében, és kiposztolja Instagramra. Nincs tekintettel senkire, a barátait már rég elmarta maga mellől. Aztán történt valami, ami mindent megváltoztatott...
Karácsony napján Holly az éjszaka közepén hangos zajra ébredt. Három szellem jött el hozzá, hogy megmutassák neki, milyen önző, elkényeztetett teremtés lett belőle. Megpróbálták rábeszélni, hogy változtasson életmódján. De Holly nem hallgatott rájuk. Aztán meghalt. Holly ezzel átkerült a szellemvilágba, ahol a múlt karácsonyainak szellemeként az a feladata, hogy minden évben megmentsen egy eltévelyedett lelket. Holly szó szerint halálosan unja a dolgot, mindaddig, amíg egy dögös, 17 éves srác lesz a kiszemeltje, aki a lányt régi önmagára emlékezteti. És bár tény, hogy meg akarja menteni végzetétől, tilos lenne közel kerülni a fiúhoz, pláne belekeveredni egy zavaros románcba vele. De hát hogyan is lehetne ellenállni a kísértésnek?
Kiadó: MAXIM KÖNYVKIADÓ KFT.
Oldalak száma: 384
Borító: FÜLES, KARTONÁLT
Súly: 360 gr
ISBN:9789632619378
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2018
Árukód: 2715655 / 1175513
Sorozat: DREAM VÁLOGATÁS

Fordító: Komáromy Rudolf






Személyes véleményem:

Mikor először hallottam a könyvről egyszerre csigázott fel és vontam kétségbe, hogy mennyire szeretném egyáltalán elolvasni. A karácsonyi Éneket nagyon szeretem és szerintem nagyon nincs is olyan, aki ne látta volna, ebből kifolyólag úgy voltam vele, hogy biztos csak egy átírás egy tini szemszögébe. De aztán hatalmasat tévedtem. Nagyon szerettem és olyan aranyos, kedves kis karácsonyi történet, talán még jobban szívemhez nőt volna, ha karácsonykor olvasom, de ugye sajnos még azelőtt befejeztem. De sokkal jobb lett tőle a hangulatom. Az viszont tény és való, hogy sokáig lassan haladtam vele. Olvastam, olvastam, de nem volt bennem az az érzés, hogy hú ez mennyire jó. Majd történt egy fordulat és a könyv második fele már hozta azt, amit vártam és egyszerűen faltam a lapokat. Le sem tudtam tenni.

Borító: 5/5

Tökéletes az a karácsonyi gömb dísz és benne Holly karaktere. Olyan mindent elmondó. Az elkényeztetett kis királylány, akinek egyszer csak el kellett hagynia a kis palotáját. Egyszerűen imádom.

Magáról a történetről:

A főszereplőnk Holly Chase, aki egy híres rendező elkényeztetett kislánya. Maga a karakter elég idegesítő volt, de szórakoztató a maga módján, bár néha megtudtam volna folytani. Hollyt semmi és senki nem érdekli csak saját maga. A ruhák, sminkek és a márkák a mindenei. Barátait már elmarta maga mellől, de még így is úgy gondolja, hogy mindene megvan amire szüksége van. Igazából nagyon sajnáltam, hogy így vélekedik, de ugye aki még nem volt az ő helyzetébe az nem tudja beleképzelni, hogy vajon ő hogyan cselekedne fordított esetben. Majd jött egy fordulat. Hollyt három szellem látogatta meg. A múlt, a jelen és a jövő karácsonyának szellemei. Akik azt próbálták elérni, hogy a lány megváltozzon, de azért azon nem csodálkozom, hogy egyáltalán nem hitt nekik, sőt talán én se hittem volna. Ez pedig a lány veszte lett és meghalt. Csatlakozott a Scrooge Művekhez, ami egy vállalat és egy évig dolgoznak azon, hogy az épp kiválasztott ember lelkét megmentsék és jó útra térítsék. Bevallom az olvasás közben rengeteg kérdés megfogalmazódott benne, amire igazán nem kaptam választ, de már úgy voltam vele, hogy lehet nem is erre akartak igazán hangsúlyt fektetni, hanem Holly karakterére és hogy mi lesz vele. Szóval Holly meghalt és ő lett a múlt szelleme. Az időben történik egy pici ugrás és a lány már egy ideje a múlt karácsonyának szelleme, aki minden évben gőzerővel dolgozik azon, hogy az emberek élete jobb irányba forduljon. Ironikus ugye? A lány, aki a pénz és csillogás világában élt most egy olyan helyen kénytelen dolgozni, ahol nincs egy percre sem megállás és ahol nem igazán kapnak pénzt azért, amit csinálnak. Mégis a maga módján azért szereti a munkáját.

De a mostani karácsonyi kiszemelt teljesen más volt. Egy 17 éves srác, aki szintén gazdag. Hollyt saját magára emlékeztette és ha ez még nem lett volna minden Ethan elég helyes is volt, ami egy kamaszlánynál már teljes siker tud lenni.
Szóval ott állunk, hogy van egy hús-vér srácunk, aki a velőjéig romlott. Na jó azért annyira nem, mert valahol a lelke mélyén van benne jóság. De mégis másik útra kellene térnie. Ezenkívül ott van Holly, aki már szellem és mégis kettejük élete egy úton találkozik. Rengeteg szemszögből láthatjuk a történetet. Láthatjuk Ethan múltját, Holly múltját és persze a vállalat életét ahogyan minél több információt próbálnak megszerezni ahhoz, hogy a lehető legjobban fellegyenek készülve mikor eljön az idő, hogy Ethannél látogatást tegyenek.


Bevallom néhol több bepillantást szerettem volna látni ebbe az egészbe, hogy lássam a folyamatot, hisz néha úgy éreztem, hogy csak morzsákat kapunk, de ahhoz képest nem volt olyan rossz. Hollyt egy idő után megkedveltem, pedig néha még voltak bosszantó pillanatai szellemként is, de amit tenni akart Ethanért az szerintem a legszebb cselekedet volt az eddigi életében. Szóval én mindenkinek ajánlom, aki szereti a karácsonyi éneket vagy pedig a cuki, karácsonyi történeteket. Nagyon sok utalás volt a Dickens műre, bevallom talán a filmet láttam egyszer, a könyvet még nem olvastam, viszont annyiféle változat van filmben is, hogy szerintem az alapsztori mindenkinek ismerős lesz valahonnan. Így köszöntsétek egy kedves ismerősként. 



ITT tudod megrendelni 💞


Köszönöm, hogy benéztetek.
Xoxo, Patti 👀❤

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.