Értékelés: Rácz-Stefán Tibor - Élni akarok





"Élni akarok!Élni, nevetni, boldog lenni,
Amíg ki nem huny a szememben a fény."


Fülszöveg:

Lilla már évek óta a halál árnyékában él.
Beteg, és tudja, hogy csak hetek vannak hátra számára. Hazatér a kórházból, hogy teljesítse a bakancslistáját, segítsen szeretteinek az álmaik elérésében, és még utoljára átélje a hétköznapok egyszerű csodáit.
Nem is vágyik ennél többre, ám ekkor megismeri a szomszéd srácot, aki az összes tervét felforgatja…
Noel egy pimasz, irritálóan vonzó, de közben érzékeny fiú, akinek mindene a fotózás, és az az álma, hogy bejárja a világot.
Nem is sejti Lilla sorsát.
A két fiatal egyre közelebb kerül egymáshoz, de Lilla nem akar szerelembe esni. Nem vágyik másra, csak hogy a fiúval lehessen, de retteg attól, hogy Noel viszonozza az érzelmeit.
Mi a jobb?
Ha az ő érdekében eltaszítod magadtól azt, akit szeretsz, vagy ha esélyt adsz a boldogságnak, bármilyen röpke legyen is?
Éld meg a csodákat!




Oldalszám: 256
Kötéstípus: kartonált
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.
ISBN: 9789634575405
Országos megjelenés: 2018.10.05
Termékkód: 8394


Az elején mikor megismertem a történetet, hogy miről fog szólni, hisz kicsit szkeptikus voltam az egésszel kapcsolatban, főleg azért, mivel pont akkor olvastam az Ezer csókot, de most már belátom, hogy tévedtem. Igen néha, ha ritkán is, de elszoktam ismerni, hogy tévedtem. De mikor tegnap késő délután kezembe vettem a könyvet egyszerűen nem tudtam letenni. Oké én már az elején mikor megtudtam, hogy milyen rákkal küzd Lilla bekészítettem a százas zsepit, engem ez a téma kicsit érzékenyebben érint. De minden várakozásom felülmúlta a könyv. Volt olyan rész ahol nevettem és volt ahol már zokogtam. Iszonyú sok érzelem kavargott bennem. Gondolkodtam rajta, hogy még tegnap este tizenegykor írók róla, de annyira friss volt és mély az élmény, hogy egyszerűen nem jöttek a szavak. Köszönöm Tibinek, hogy megírta ezt a könyvet és remélem eljut minden olyan olvasóhoz, akinek szüksége van arra az erőre, amit Lilla képvisel. Most pedig jöjjön a könyv, amit mindenki annyira várt már.

Borító:

Nekem nagyon tetszik. Tökéletesen illik a könyvhöz. Ez a borító is úgy készült, hogy kiírtak rá pályázatot és belehetett küldeni képet, majd lehetett őket likeolni. Persze az utolsó döntés úgyis a kiadóé, de szerintem most nagyon jól választottak. Szerintem Tibi könyveinél ennek van a legjobb borítója. Az orgona, a hóesés, tél és szerelem mind-mind képviselteti magát a könyvben. Szóval teljesen harmonikus hozzá. Engem már maga a borító megvett magának.



Magáról a történetről:

Lilla  18 éves és oszteoszarkómája van. Már évek óta ezzel küzd. Évekig a remény tartotta őket életben, hittek benne, hogy minden rendbe jön és újra átlagos életet élhet. De nem így történt. A csontrák továbbterjedt és már annyira rosszak lettek a leletei, hogy már nincs több remény. Annyira legyengült a szervezete, hogy még egy műtétet sem bírna már ki. Viszont van egy megoldás, hogy teljesíthesse Lilla az álmait és még egyszer  utoljára láthassa a napfényt, érezze az arcán a szelet és fájdalom nélkül kelljen ki az ágyból. Viszont van egy hátulütője. Ez a csodaszer enyhíti a fájdalmakat, de sokkal gyorsabban fog terjedni a rák. Lilla édesapja még küzdeni szeretne, ő még nem akarja feladni, de nem tehet jogilag már semmit. El kell fogadnia, hogy lánya már nem bírja tovább a rengeteg fájdalmat. Kitartott és reménykedett, de van idő, van fájdalom mikor ez már nem elég.


"Sosem voltál az - felelem, és belélegeztem a rá jellemző illatot, ami régi könyvekre emlékeztetett. - Egyszerűen csak életben akartál tartani, miután anyut nem sikerült. Köszönöm, hogy te nem adtad fel. Kérlek, ne haragudj rám, amiért én igen."




 Mint ahogy a fülszövegben is olvashatjátok Lilla hazatér. A Fortepex segítségével még utoljára talán teljesítheti bakancslistáját. De vajon elég ideje lesz rá? Hisz a bogyó egyre kevesebb ideig hat és mikor már egyáltalán nem hat akkor már nincs tovább, lejárt az idő. De ő most ezzel nem törődik. Hazamegy, hogy mindent elrendezzen. Edina és édesapja kapcsolatát rendbe kell hozni, hisz ha ő már nem lesz nekik szükségük lesz egymással, a barátnőjének Bettinek is szüksége van rá. De egy valamire nem számított, mégpedig arra, hogy a szomszéd, idős néni házában már egy srácot talál. Evvel viszont ő nem törődhet, hisz neki már csak hetei vannak hátra, nem kényszeríthet még egy embert szenvedésre. De barátság és szerelem között elég vékony a határ. Nem tudni ki, mikor lépi át.



Lilla hazamegy és bár nővérét visszaküldött az egyetemre és az apja pedig nem áll vele szóba. Szerinte hülyeséget csinál, hisz nem érti meg mért nem próbáltak meg még egy orvost. Nem tudja, hogy Lilla már nem bírja ezt az életet tovább, hisz ez nem élet. Egy hullócsillag lesés során pedig barátságba keveredik a szomszéd sráccal, akivel egy idő után egyre több időt tölt és közben folyamatosan pipálja ki a bakancslistáját. De az idő ketyeg és Lillának még rengeteg dolga van.

" Kockáztatnom kell. Élni jöttem haza, és nem a szobámban bujkálni. Úgyhogy igen, készen állok!"

A könyv folyamatosan betekintést enged, azokba az időkbe amikor Lilla édesanyja elment, hisz a rák sajnos most örökletesen jött. Ízelítőt kapunk, hogy milyen fájdalmas volt neki mikor mintát vettek és mennyire próbálta visszatartani a könnyeit csak, hogy családja erősnek lássa. El se tudtam képzelni, hogy bírta ki. Szerintem még mindig sokkban vagyok pedig lassan 24 órája befejeztem a könyvet. Iszonyú sokat sírtam miatta. Volt olyan, hogy az egyik oldalon sírtam, a másik oldal pedig annyira édes volt, hogy muszáj volt mosolyognom. Egyszerűen elképesztő volt a könyv. Rengeteg mindent tanított nekem például azt, hogy legyek erős, ne foglalkozzak csak azok  véleményével, akik szeretnek és soha ne adjam fel az álmaim senki miatt. Talán nem is adhatott volna jobb tanításokat.

Szereplők:


Lilla: Hihetetlenül okos lány. Igaz, ha a betegség nem lett volna akkor ő sem lenne ilyen. De ugye itt már nem számít  a "Mi lett volna ha" kérdés. Nem sok mindenre vágyott a gyógyuláson kívül, amit közben már elfogadott, hogy nem történik meg. Már csak az akarta, hogy olyannak emlékezzenek rá, mint amilyen előtte volt. A szerettei kibéküljenek egymással és váltsák valóra álmaikat. Ez volt egy halott mégis teli szeretettel lány utolsó kívánsága.


Edina: Azt hiszem neki volt az egyik legnehezebb, hogy húga beteg lett. Hisz miután ez kiderült elvesztette valamilyen szinten az édesapját is. El sem tudom képzelni, hogy mit érezhetett, hiába volt megírva. Iszonyúan sajnáltam, ami vele történt. Erős, okos mégis kissé bátortalan lány, aki csak arra vágyik, hogy az apja elfogadja és büszke legyen rá.



Noel: Egy srác, aki hiába remek fotós mégis fél. Egyszerűen nem tudtam elképzelni, hogy van egy ilyen oldala is. Bátor, tehetséges, de kellett neki Lilla, hogy követni tudja álmait. Ő volt neki a nap mely beragyogta az életét és egyszerűen nem tudtam elképzelni, hogy nem volt a végén egy olyan rész, hogy meggyógyult és minden happy end. De hiába kerestem nincs.




Idézetek:




" - Hé! Te butus - fogtam meg a nővérem állát, és mélyen a szemébe néztem. - Te leszel a legjobb, akit csak az ország látott. Azért, mert van szíved, becsületed, és képes vagy meglátni mindenkiben a jót. Soha ne becsüld le saját magad."


" - Nem most látsz utoljára! Nemsokára találkozunk. Megígérem! És hogy tudd, soha nem okoztál csalódást! Bármi történjen is az életedben, ez sosem fog megváltozni. Büszke vagyok rád! - mondtam neki, és meg sem várva a válaszát, visszamentem a házba."
" A fenébe veled - adta be a derekát Betti, eközben pedig én már teljesen fel is öltöztem. - De csak icsi hóembert építünk! És amint kész, szétrúgjuk."


"Amikor hangosan felnevetett, valahogy én is vidámabbnak éreztem magam. Pláne, mert tudtam, hogy mi jön most.
Végre mindent kiadhattam magamból. A haragot, a feszültséget, az elvesztegetett lehetőségeket é minden egyes könnycseppemet, amit nem sírhattam el."


"Nem üvölthettem, mert apa odakint volt, féltem, hogy meghallja. Így könnyezve, véresen és csendesen zihálva tűrtem, ahogy szétszedik a testemet, és még akkor is hallottam a fúró hangját, amikor kiemelték a testemből a trokárt. Mert a fájdalom nem hagyott el, és attól tartottam, soha nem is fog."


" Csak egy dologban voltam biztos:szeretnék még egyszer boldog lenni az életben.

Bármi legyen is az ára..."


" Igen, az benne a legnehezebb. De Lilla, egy dolgot sose felejts el! - Ezzel az állam alá nyúlt, felemelte a fejem, és mélyen a szemembe nézett. - Nem kötelező mindig erősnek lenned. Te is kiborulhatsz, te is lehetsz gyenge. Senki nem fog kevesebbet gondolni rólad miatta, ugye tudod?"


"Sokáig azt hittem, a tudat a legrosszabb, hogy a testem már nem bírja. Először sikeresen  megküzdöttem a rákkal, de visszatért,erősebben támadott, mint valaha, és összetört."
Ha megszeretnéd rendelni itt megteheted: Rácz - Stefán Tibor: Élni akarok 





Köszönöm, hogy itt jártatok.
Xoxo, Patti.😊💕




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ÉRTÉKELÉS - Tomor Anita : Helló újra, kedves exem

ÉRTÉKELÉS - Jenny Han : A fiúknak, akiket valaha szerettem + nyereményjáték

Értékelés - Sara Shepard - Hazug csajok társasága

ÉRTÉKELÉS - Almási Kitti : Lezárás, Elengedés, Újrakezdés

ÉRTÉKELÉS - Erin Watt : Papírhercegnő ( A Royal család 1. )

12 számomra legjobb idézet Leiner Laura Bexi sorozatából *-*

Értékelés: Kathleen Glasgow - Girl in pieces - Lány, darabokban + nyereményjáték

TOP 10 IDÉZET: Csendes Nóra: Zápor utca

Értékelés: Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Számomra legjobb idézetek Borsa Brown Arab sorozatából.